logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2019

  PR 22.02.2019, przeczytano 775 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w styczniu 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-reklamowe-w-wybranych-branzach-w-styczniu-2019,381362,artykul.html

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w styczniu wyniosły 47 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (28 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (7 proc.) i telekomunikacja (6 proc.).

W styczniu wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 409 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 170 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 60 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, gdzie np. branża telekomunikacyjna wydała niewiele ponad 893 tys. zł. Z kolei branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w TV ponad 280,5 mln zł.

ilustracjastrzałka

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Media Expert, który przeznaczył prawie 37 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Lidl, Media Markt , Euro RTV AGD oraz Biedronka.

ilustracjastrzałka

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (42 proc.) i dyskontów (24 proc.), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (7 proc.), a za nimi hipermarkety (5 proc.) oraz sklepy typu convenience (4 proc.) i sprzedaż internetowa (4 proc.).

ilustracjastrzałka

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 8,7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, D-Vitum Forte, NeoMag oraz Vitotal.

ilustracjastrzałka

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W styczniu 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (30 proc.) oraz środki przeciwbólowe (14 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety, witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.

ilustracjastrzałka

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Provident. Kolejne pozycje zajmują mBank, ING, Millenium Bank oraz Alior Bank.

ilustracjastrzałka

Finanse: typy reklamowanych usług

W styczniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (63 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał prawie 12 mln zł i wyprzedził Play, T-Mobile, Orange oraz NJU Mobile.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość styczniowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (47 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), Telewizja cyfrowa oraz sieci komórkowe – oferta internetowa.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Fiat (prawie 8,5 mln zł), następnie Volkswagen, Skoda, Hyundai oraz Mercedes-Benz.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (72 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, samochodów dostawczych oraz samochodów terenowych i sportowo użytkowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytutu Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Już po raz 15. "Gazeta Wyborcza" wspólnie z Toyotą z okazji Dnia Dziecka przekaże pieniądze na szczytny cel. W poniedziałek, 1 czerwca br. wydanie "Wyborczej" ukaże się ze specjalną reklamą Toyoty, z której dochód pomoże podopiecznym Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą w Rabce-Zdroju. Działania wspierać będą autopromocja oraz...
 „Czarna księga PIS. Niszczenie Trójki” – magazyn Gazety Wyborczej
W piątek, 29 maja br. wraz „Gazetą Wyborczą” ukaże się dodatek „Niszczenie Trójki” – kolejna odsłona „Czarnej księgi PIS”, cyklu podsumowującego i komentującego działania partii rządzącej. W wydaniu będzie można przeczytać m.in. o kulisach aktualnych wydarzeń w Programie Trzecim Polskiego Radia i powodach, dla których z jej anteny znikają kultowe audycje czy...
25 maja stanowisko Digital Brand Managera w PMPG Polskie Media S.A. objął Marcin Gugała.  W tej roli będzie odpowiadał m.in. za wzrost liczby użytkowników serwisów wprost, ich zaangażowania i konwersji do bazy użytkowników treści płatnych.
Narzędzie wypracowane przez specjalistów z hyperCREW będzie analizować dane użytkowników mediów społecznościowych i wyciągać wnioski z ich aktywności. Ma służyć marketerom i agencjom do lepszego profilowania przekazów marketingowych i zwiększania ich efektywności. Fundusz Czysta3.vc właśnie zainwestował w jego rozwój milion złotych.
Wyniki finansowe Grupy Agora w 1. kwartale 2020r.
W 1. kwartale 2020 r. wpływy reklamowe Grupy Agora rosły szybciej niż na rynku, a przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się m.in. dzięki intensywnie rozwijającej się prenumeracie cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Działalność internetowa1, prasowa i radiowa Grupy odnotowały poprawę wyników, a oferty subskrypcyjne Wyborcza.pl i TOK FM osiągnęły...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764