logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wydawca tygodnika Wprost podsumowuje rok 2013

  PR 20.12.2013, przeczytano 1303 razy

135 478 wyniosło średnie rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w pierwszych trzech kwartałach tego roku. To o 2,74 proc. więcej niż w 2012 r. Po dziewięciu miesiącach WPROST jest liderem wśród tygodników społeczno-politycznych. Pozostaje również liderem jeżeli chodzi o zasięg e-wydań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydawca-tygodnika-wprost-podsumowuje-rok-2013,20492,artykul.html

Rozpowszechnienie płatne tygodnika WPROST po 9 miesiącach jest o ponad 1,5% wyższe niż rozpowszechnianie Newsweeka, (133 335 - 1,6 proc. mniej od WPROST) i o 6,65 proc wyższe niż notuje Polityka (127 028).

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. WPROST jest obecnie dostępne w:

  • największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik
  • alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych
  • jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej.
  • w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play. Z aplikacji korzysta prawie 85 tysięcy czytelników. 


 „Od ponad roku naszym kluczowym wskaźnikiem jest zasięg dotarcia treści przekazywanych przez tygodnik. Duże znaczenie druku dla pozycji medium to kwestia pewnej tradycji, obyczaju i ludzkich przyzwyczajeń – zarówno wśród czytelników, jak i reklamodawców. Jednak dwie najcenniejsze grupy czytelnicze – młodzież i ludzie aktywni – migrują do mediów cyfrowych. Dlatego gros naszych wysiłków kierujemy na przygotowanie oferty właśnie dla nich i koncentrujemy się na rozwoju e-wydań i wydań mobilnych” – mówi Robert Pstrokoński z Rady Nadzorczej AWR Wprost, pełniący funkcję dyrektora wydawniczego tygodnika.    

Konsekwencją strategii opartej na budowaniu zasięgu niezależnie od kanału i formy dystrybucji jest dalsze miejsce WPROST w publikowanych w branżowych mediach rankingach i zestawieniach opartych o wielkość sprzedaży i rozpowszechnienia wydań drukowanych. Wyniki te uwzględniają przede wszystkim sprzedaż kioskową, która po dodaniu niezbędnych nakładów promocyjnych i związanych z dystrybucją jest mało rentowna. W takich zestawieniach WPROST zajmuje komfortową trzecią pozycję wśród tygodników liberalnych, rozwijając kanały dystrybucyjne o wyższej rentowności.

Budując zasięg, WPROST nie ogranicza się do samego tygodnika. Serwis Wprost.pl to jeden z najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych wśród serwisów tygodników opinii.  Tylko w listopadzie Wprost.pl zanotował (wg danych Gemius Traffic) 7 mln odsłon, w tym ok. 2 miliony - na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedza ponad 1,6 mln użytkowników. 320 000 korzysta z serwisu m.wprost.pl dla urządzeń przenośnych.

Serwis m.wprost.pl, opracowany przez zespół programistów i deweloperów z Platformy Mediowej Point Group, znalazł się wśród nominowanych do Mobile Trends Awards 2013 w kategorii ‘najlepszy portal mobilny’, gdzie konkuruje z mobilnymi wersjami największych polskich portali informacyjnych.

Obecnie zespół WPROST pracuje nad nową aplikacją dla wydań cyfrowych. 

WPROST pozostaje najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Na publikacje WPROST inne media powoływały się od stycznia do października ponad 2340 razy, więcej niż w całym 2012 r. – tak wynika z raportów Instytutu Monitorowania Mediów.WPROST od 2010 r. jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem, mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

W mijającym roku dziennikarze WPROST często pierwsi docierali do informacji ważnych społecznie i publikowali materiały śledcze, które wywierały wpływ na polską rzeczywistość i dyktowały tematy debaty publicznej. Najlepszym dowodem są: nagroda Grand Press w kategorii „Dziennikarstwo śledcze” dla Sylwestra Latkowskiego, Michała Majewskiego i Cezarego Bielakowskiego za cykl publikacji poświęconych ministrowi Nowakowi, nominacja do Grand Press w kategorii „News” dla Bartosza Janiszewskiego za publikację o finansach prezesa fundacji Kid Protect oraz czwarte miejsce w środowiskowym plebiscycie na Dziennikarza Roku dla Cezarego Łazarewicza.

Źródło: Platforma Mediowa Point Group S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764