logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wydruk 3D zastąpił ludzką aortę

  PR 30.08.2021, przeczytano 1514 razy
ilustracjastrzałka

Wydruki 3D w technologii Stratasys PolyJet pomagają lekarzom przygotować się do operacji wszczepienia zastawki aortalnej. W ramach polsko-włoskiej współpracy zainicjowanej m.in. przez profesora kardiologii Dariusza Dudka prowadzone są pionierskie badania z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii obrazowania medycznego oraz druku 3D.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydruk-3d-zastapil-ludzka-aorte,392800,artykul.html

Wyniki badań posłużą do opracowania skutecznej techniki zabiegowej ułatwiającej szybszy i bezpieczniejszy dostęp do tętnic wieńcowych w przypadku konieczności wykonania zabiegów wieńcowych w kolejnych miesiącach i latach po implantacji zastawek.

- W tym międzynarodowym projekcie istniały bardzo wysokie oczekiwania pod względem jakości wydruku 3D dla osiągnięcia przybliżonych warunków wykonywania zabiegów tak, aby cewnikowanie modelu 3D było jak najbardziej bliskie cewnikowaniu pacjentów — tłumaczy prof. Dariusz Dudek.

Modele przygotowane przez firmę CadXpert w technologii PolyJet na drukarkach 3D Stratasys odzwierciedlają przypadek pacjentów po dwukrotnej wymianie zastawki aortalnej. Modele powstały na podstawie danych z tomografii komputerowej. Symulacje z wykorzystaniem wydruków 3D pozwoliły lekarzom opracować sposób na najszybszy i najskuteczniejszy dostęp do tętnicy wieńcowej podczas zabiegu. Kardiolodzy i operatorzy, testując różne techniki i instrumenty zweryfikowali wstępne założenia, ale także doszli do innowacyjnych wniosków, które zmienią podejście do tego typu operacji.

- Do realizacji projektu skorzystaliśmy z technologii PolyJet, która umożliwiła bardzo rzeczywiste odwzorowanie zarówno ściany naczynia (aorty), jak i materiałów, z których wykonane zostały proteza biologiczna i zastawka ACURATEneo 2 (Boston Scientific). Wydruki okazały się rewelacyjnymi symulatorami, cechującymi się dodatkowo bardzo dobrą wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne. Współpraca z firmą CadXpert to idealny przykład partnerstwa medyków i inżynierów który gwarantuje dalszy postęp medyczny — mówi Adriana Złahoda-Huzior, inżynier biomedyczny w zespole projektu Valve-in-Valve.

- Temat dostępu do tętnic wieńcowych już niedługo stanie się jednym z najważniejszych tematów kardiologii zabiegowej. Dlatego planujemy dalszy rozwój projektu z wykorzystaniem wydruków 3D do symulacji implantacji zastawek czy testów dostępu do tętnic wieńcowych po implantacjach różnych typów zastawek — podsumowuje kardiolog Dariusz Dudek.

Projekt Valve-in-Valve został zainicjowany w ramach polsko-włoskiej współpracy przez prof. Dariusza Dudka oraz dr. Francesco Giannini i prof. Antonio Colombo pracujących w Maria Cecilia Hospital w Cotignoli, we Włoszech. Badania są finansowane w ramach grantu „Investigator-Sponsored Research Program” firmy Boston Scientific.

Źródło: CadXpert

www.cadxpert.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764