''Wygraj 5000 zł na zakupy w Top Secret'' - case study kampanii marki Top Secret, która została zrealizowana w dniach 14 października - 14 listopada 2010 r.
Cele kampanii:
Celem kampanii był wzrost sprzedaży w salonach detalicznych i sklepie online, budowa bazy danych klientów, dotarcie do osób aktywnych zawodowo z dużych i średnich miast w wieku 23-35 lat oraz komunikacja nowej kolekcji jesień-zima 2010 i jej charakteru.
Założenia konkursu:
Założeniem akcji była realizacja konkursu w Internecie, przy tym uzupełnienie działań prowadzonych przez Top Secret w innych mediach m.in. w centrach handlowych, na nośnikach outdoor oraz w prasie. Poprzez zastosowane mechanizmy konkursowe, każdy miał szansę zaprosić znajomych do wspólnej zabawy, co pośrednio wpłynęło na zwiększenie świadomości brandu Top Secret.
Realizacja komunikacji-kreacje:
Strona główna
Potwierdzenie uczestnictwa w konkursie
Polecanie konkursu znajomemu
Dwie linie kreatywne
Czas trwania akcji: 14 października-14 listopada 2010 r.
Przebieg akcji:
Zrealizowaliśmy konkurs, w którym każdy uczestnik otrzymywał nagrodę gwarantowaną - kupon rabatowy w wysokości 50 zł , który można było wykorzystać przy zakupach za minimum 200zł zarówno w sklepach detalicznych jak i online Top Secret. Wystarczyło wziąć udział w konkursie – odpowiedzieć na pytanie konkursowe, pozostawić podstawowe dane kontaktowe oraz potwierdzić udział w konkursie. Po dokonaniu poprawnej rejestracji uczestnicy otrzymywali na swoją skrzynkę mailową kod upoważniający do odbioru zniżki w sklepach Top Secret. Oprócz nagrody gwarantowanej można było wygrać jedną z trzech nagród - 1000, 2000 lub 5000 zł w bonie na zakupy w Top Secret. Każdy uczestnik mógł polecić konkurs swoim znajomym, dzięki czemu miał większe szanse na główną wygraną.
W celu zbudowania dużej bazy danych w szybkim czasie został specjalnie przygotowany mechanizm polecenia konkursu znajomym.
Mechanizm ''poleć znajomym'':
Każdy Uczestnik konkursu po poprawnej rejestracji otrzymywał unikalny link służący do polecenia konkursu swoim znajomym. Dodatkowo każdy Uczestnik mógł skorzystać z naszego systemu do polecenia konkursu, poprzez podanie adresów email swoich znajomych. Po podaniu emaili znajomych wysyłaliśmy w imieniu Uczestnika konkursu bezpośrednio wiadomość zawierającą link polecający udział. Link przypisany był do osoby polecającej.
Mailing jako narzędzie zwiększające sprzedaż i lojalność konsumentów
Naszym założeniem była realizacja spersonalizowanych mailingów do Uczestników konkursu w zależności od płci. Przed każdym weekendem realizowaliśmy wysyłki, które bezpośrednio promowały zakupy w sieciach detalicznych. W wysyłanej wiadomości znajdowały się najnowsze i najbardziej popularne ubrania. Po weekendzie realizowaliśmy wysyłkę promującą zakupy w sklepie online, dzięki temu osoby, które nie dokonały zakupu, bądź nie znalazły swoich rozmiarów w sklepie detalicznym, mogły dokonać zakupu online.
Dodatkowo każda osoba, która dokonała zakupów w Top Secret otrzymywała maila z podziękowaniem za dokonane zakupy a jednocześnie nie była brana pod uwagę przy następnych wysyłkach promujących zakupy w sklepie.
Rezultaty kampanii:
Wygenerowano ponad 1,2 miliona odsłon. W ciągu 30 dni stronę odwiedziło 637 271 użytkowników w tym 429 785 unikalnych. Średni czas spędzania na stronie wyniósł - 2 minuty 54 sekundy. Pozyskaliśmy bazę osób o wielkości 125 339, co daje konwersję Użytkownika na leada na poziomie 29,16%.
Efekty:
Podniesienie wartości średniego koszyka w sklepie detalicznym do około 182%, podniesienie świadomości marki, promocja Kolekcji jesień/zima 2010. Mechanizm polecania stworzył szum wokół konkursu. Wielu Uczestników uaktywniło się na blogach oraz forach, zachęcając siebie nawzajem do udziału w konkursie, dodatkowo poprzez promocję brandu Top Secret.
Największy ruch wygenerowano poprzez portale społecznościowe, takie jak Facebook, Nasza Klasa oraz strony poświęcone modzie m.in. Kozaczek.pl, groszki.pl
Zachęcaliśmy do promocji konkursu ''szafiarki'' i blogerki, które stworzyły sekcje specjalne na swoich blogach, promując udział w konkursie oraz zakupy w Top Secret.
Źródło: Cube Group