logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Wygraj 5000 zł na zakupy w Top Secret

  PR 25.02.2011, przeczytano 8304 razy
ilustracjastrzałka

''Wygraj 5000 zł na zakupy w Top Secret'' - case study kampanii marki Top Secret, która została zrealizowana w dniach 14 października - 14 listopada 2010 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wygraj-5000-zl-na-zakupy-w-top-secret,12069,artykul.html

Cele kampanii:
Celem kampanii był wzrost sprzedaży w salonach detalicznych i sklepie online, budowa bazy danych klientów, dotarcie do osób aktywnych zawodowo z dużych i średnich miast w wieku 23-35 lat oraz komunikacja nowej kolekcji jesień-zima 2010 i jej charakteru.

Założenia konkursu:
Założeniem akcji była realizacja konkursu w Internecie, przy tym uzupełnienie działań prowadzonych przez Top Secret w innych mediach m.in. w centrach handlowych, na nośnikach outdoor oraz w prasie. Poprzez zastosowane mechanizmy konkursowe, każdy miał szansę zaprosić znajomych do wspólnej zabawy, co pośrednio wpłynęło na zwiększenie świadomości brandu Top Secret.

Realizacja komunikacji-kreacje:
Strona główna

Potwierdzenie uczestnictwa w konkursie

Polecanie konkursu znajomemu

Dwie linie kreatywne

Czas trwania akcji: 14 października-14 listopada 2010 r.

Przebieg akcji:
Zrealizowaliśmy konkurs, w którym każdy uczestnik otrzymywał nagrodę gwarantowaną - kupon rabatowy w wysokości 50 zł , który można było wykorzystać przy zakupach za minimum 200zł zarówno w sklepach detalicznych jak i online Top Secret. Wystarczyło wziąć udział w konkursie – odpowiedzieć na pytanie konkursowe, pozostawić podstawowe dane kontaktowe oraz potwierdzić udział w konkursie. Po dokonaniu poprawnej rejestracji uczestnicy otrzymywali na swoją skrzynkę mailową kod upoważniający do odbioru zniżki w sklepach Top Secret. Oprócz nagrody gwarantowanej można było wygrać jedną z trzech nagród - 1000, 2000 lub 5000 zł w bonie na zakupy w Top Secret. Każdy uczestnik mógł polecić konkurs swoim znajomym, dzięki czemu miał większe szanse na główną wygraną.

W celu zbudowania dużej bazy danych w szybkim czasie został specjalnie przygotowany mechanizm polecenia konkursu znajomym.

Mechanizm ''poleć znajomym'':
Każdy Uczestnik konkursu po poprawnej rejestracji otrzymywał unikalny link służący do polecenia konkursu swoim znajomym. Dodatkowo każdy Uczestnik mógł skorzystać z naszego systemu do polecenia konkursu, poprzez podanie adresów email swoich znajomych. Po podaniu emaili znajomych wysyłaliśmy w imieniu Uczestnika konkursu bezpośrednio wiadomość zawierającą link polecający udział. Link przypisany był do osoby polecającej.

Mailing jako narzędzie zwiększające sprzedaż i lojalność konsumentów 
Naszym założeniem była realizacja spersonalizowanych mailingów do Uczestników konkursu w zależności od płci. Przed każdym weekendem realizowaliśmy wysyłki, które bezpośrednio promowały zakupy w sieciach detalicznych. W wysyłanej wiadomości znajdowały się najnowsze i najbardziej popularne ubrania. Po weekendzie realizowaliśmy wysyłkę promującą zakupy w sklepie online, dzięki temu osoby, które nie dokonały zakupu, bądź nie znalazły swoich rozmiarów w sklepie detalicznym, mogły dokonać zakupu online.

Dodatkowo każda osoba, która dokonała zakupów w Top Secret otrzymywała maila z podziękowaniem za dokonane zakupy a jednocześnie nie była brana pod uwagę przy następnych wysyłkach promujących zakupy w sklepie.

Rezultaty kampanii:
Wygenerowano ponad 1,2 miliona odsłon. W ciągu 30 dni stronę odwiedziło 637 271 użytkowników w tym 429 785 unikalnych. Średni czas spędzania na stronie wyniósł - 2 minuty 54 sekundy. Pozyskaliśmy bazę osób o wielkości 125 339, co daje konwersję Użytkownika na leada na poziomie 29,16%.

Efekty:
Podniesienie wartości średniego koszyka w sklepie detalicznym do około 182%, podniesienie świadomości marki, promocja Kolekcji jesień/zima 2010. Mechanizm polecania stworzył szum wokół konkursu. Wielu Uczestników uaktywniło się na blogach oraz forach, zachęcając siebie nawzajem do udziału w konkursie, dodatkowo poprzez promocję brandu Top Secret.

Największy ruch wygenerowano poprzez portale społecznościowe, takie jak Facebook, Nasza Klasa oraz strony poświęcone modzie m.in. Kozaczek.pl, groszki.pl

Zachęcaliśmy do promocji konkursu ''szafiarki'' i blogerki, które stworzyły sekcje specjalne na swoich blogach, promując udział w konkursie oraz zakupy w Top Secret.

Źródło: Cube Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764