logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyjątkowe wzory przemysłowe nagrodzone podczas konkursu Designeuropa Awards w Warszawie

  PR 28.11.2018, przeczytano 608 razy
ilustracjastrzałka

W Warszawie wyróżniono dwa wyjątkowe wzory przemysłowe podczas ceremonii wręczania nagród w konkursie DesignEuropa Awards.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyjatkowe-wzory-przemyslowe-nagrodzone-podczas-konkursu-designeuropa-awards-w-warszawie,380317,artykul.html

Duńska firma Marcus Pedersen ApS otrzymała nagrodę dla małych i nowo utworzonych przedsiębiorstw za system nadawania bagażu AirGo 2.0, zaprojektowany przez Sarę Clement.

W kategorii Przemysł nagrodę za zrobotyzowany system do angiografii z ramieniem C ARTIS pheno, zaprojektowany przez Nadję Roth i Tobiasa Reese, otrzymała firma Siemens Healthcare GmbH.

Nagroda za całokształt osiągnięć trafiła do rąk Hartmuta Esslingera, niemieckiego projektanta o światowej sławie, który jest obecnie jednym z najbardziej wpływowych designerów. Jest on znany ze współpracy ze Stevem Jobsem i firmą Apple, czego owocem było stworzenie w latach 80. języka designu dla marki Apple znanego jako „Snow White”. W ciągu swojej kariery zawodowej Esslinger projektował dla największych światowych przedsiębiorstw, w tym dla Sony, Microsoftu, Lufthansy czy Disneya.

Konkurs DesignEuropa Awards jest zorganizowany przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zdecentralizowaną agencję UE. Wydarzenie stanowi okazję, by uhonorować doskonałe wzornictwo oraz zarządzanie wzorami przemysłowymi wśród właścicieli zarejestrowanych wzorów wspólnotowych (ZWW). ZWW jest jednolitym prawem własności intelektualnej, regulowanym przez EUIPO i ważnym we wszystkich 28 państwach członkowskich UE.

Przewodnicząca jury konkursu DesignEuropa Awards oraz prezes Światowej Organizacji Designu – Luisa Bocchietto – powiedziała:

- Mieliśmy czterech doskonałych finalistów w każdej z dwóch kategorii i każdy z nich wyróżnia się, jeśli chodzi o jakość, doskonałość designu oraz wpływ i rozpoznawalność na rynku. Wybór dwóch zwycięzców z tak wysoce wydajnego sektora był bardzo trudny, ale przyniósł naszemu jury wiele satysfakcji.

Christian Archambeau, dyrektor wykonawczy EUIPO, powiedział:

- Siłę talentu, jaki drzemie w europejskim wzornictwie naprawdę widać podczas konkursu DesignEuropa Awards. Mamy dwóch wspaniałych zwycięzców, którzy zaprezentowali swoje wzornictwo jako kluczowy atut biznesowy. Zwycięzca nagrody za całokształt osiągnięć pokazał, w jaki sposób design może może stać się  przełomowym osiągnieciem na światowym poziomie. Ta doskonałość w zakresie wzornictwa ukazuje europejską kreatywność i innowacyjność na najwyższym poziomie.

Zwycięzcy w kategorii Małe i nowo utworzone przedsiębiorstwa:

Air.Go 2.0 – automatyczny system nadawania bagażu do zastosowania na lotniskach (Właściciel ZWW: Marcus P Holding, producent: Marcus Pedersen ApS; projektant: Sara Clement).

Air.Go 2.0 to w pełni automatyczne, samoobsługowe rozwiązanie do nadawania bagażu, które umożliwia lotniskom zmniejszanie kolejek przy odprawie biletowo-bagażowej. Jury konkursu wyróżniło ten projekt  jako „zaspokajający potrzeby użytkownika i rozwiązujący problemy” oraz podkreśliło, w jaki sposób urządzenie łączy się ze swoim otoczeniem z korzyścią dla użytkownika końcowego.

Zwycięzcy konkursu w kategorii Przemysł to:

Zrobotyzowany system do angiografii z ramieniem C ARTIS pheno (właściciel ZWW i producent: Siemens Healthcare GmbH; projektanci: Nadja Roth (projektant wewnętrzny); Tobias Reese (at-design GbR).

Jury doceniło spójność myśli projektowej tego produktu, a także ogólną strukturę i kompozycję, dostrzegając zorientowanie  na potrzeby pacjenta. Wzór przemysłowy ARTIS pheno pozwala personelowi medycznemu wykonywać zabiegi z zachowaniem optymalnego dostępu do pacjenta, a także chronić przed zakażeniami zwiększając bezpieczeństwo pacjenta.

Laureat nagrody za całokształt osiągnięć: Hartmut Esslinger

Nagroda za całokształt osiągnięć została wręczona Hartmutowi Esslingerowi, niemieckiemu projektantowi przemysłowemu, który odnosi sukcesy na całym świecie od pięciu dekad.

ilustracjastrzałka

Prawdopodobnie najbardziej znany ze stworzenia w latach 80. języka designu dla marki Apple znanego jako „Snow White”, Hartmut Esslinger rozpoczął swoją karierę w Niemczech, projektując produkty m.in. dla firm Wega i Sony. W 1969 r. Esslinger założył studio projektowe o nazwie frog, które obecnie jest globalną firmą działającą w 11 krajach.

Esslinger współpracował również z wieloma międzynarodowymi klientami, w tym z firmami takimi jak: Disney, Siemens, Lufthansa i Louis Vuitton. Po odejściu z firmy frog na emeryturę w 2006 r. Esslinger poświęcił swój czas na pisanie i nauczanie (obecnie pracuje na uniwersytecie w Szanghaju).

Motto Esslingera – „forma podąża za emocjami” – towarzyszyło jego całej karierze zawodowej. Obecnie jest on jednym z najbardziej znanych i wpływowych projektantów przemysłowych na świecie.

O KONKURSIE DESIGNEUROPA AWARDS

Celem konkursu DesignEuropa Awards, organizowanego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) we współpracy z Urzędem Patentowym RP (UPRP), jest uhonorowanie doskonałości we wzornictwie i zarządzaniu wzorami wśród właścicieli zarejestrowanych wzorów wspólnotowych (ZWW), niezależnie od tego, czy są oni prywatnymi właścicielami praw, małymi firmami czy dużymi przedsiębiorstwami. Zarejestrowany wzór wspólnotowy (ZWW) jest jednolitym prawem własności intelektualnej, ważnym we wszystkich 28 państwach członkowskich UE i zarządzanym przez EUIPO.

Ceremonia wręczenia nagród DesignEuropa Awards odbyła się 27 listopada 2018 r. w Centrum Konferencyjnym POLIN w Warszawie.

Źródło: EUIPO

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764