logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

wyklejanie samochodu

Strona 1/4  1 2 3 4

| 24.06.2013 19:06

Kiedyś przez chwilę pracowałem dla firmy reklamowej i z tego powodu sąsiad poprosił mnie o pomoc w wyklejeniu auta.
Zamówił folie wylewaną z wydrukiem na busa blaszaka.
Fole kleiłem od góry raklą delikatnie naciągając dół.
Na koniec po wyklejeniu płaskich powierzchni zostało dokleić przetłoczenia czyli miejsca okienne gdzie w blaszaku są wklęsłe miejsca.
Wszystko wyszło nawet nieźle wizualnie, miejsca zostały dogrzane, ale po 4 dniach folia w tych miejscach (przetłoczeniach) zaczęła odchodzić
Wygląda to tak jakby było to klejone folią monomeryczną, a an pewno jest to folia wylewana.
Dlaczego tak się stało, sąsiad ma delikatnie pretensje, a ja nie wiem co było tego przyczyną.
Przed wydrukiem laminowałem to płynnie i wydruk przeleżał jeszcze 24h.
Proszę o podpowiedż

-----------------

brak ikonki
+ +

sochaczew
wiadomości: 83
w Signs.pl od 24.06.2013
IP: 37.130.45.XXX

| 24.06.2013 20:06

a sprawdziłeś folie czy na pewno wylewka, to częsty numer "drukarń" - jak nie masz pojęcia o folii to Cie "wydymają" jak ta lala no chyba, że źle w grzane - też takie objawy , źle odtłuszczenie ale... ja bym najsamprzód sprawdził co to za folia

avatar użytkownika
+ + + + +

Radzionków
Śląskie
wiadomości: 496
w Signs.pl od 20.12.2012
IP: 83.54.33.XXX

| 24.06.2013 20:06

saas, 2013-06-24 19:22
...
Przed wydrukiem laminowałem to płynnie...

Może to jest właśnie odpowiedź

Jaka temperatura przy klejeniu przetłoczeń?
Folia z pełnym klejem?

-----------------
Dziwadła...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + +

Częstochowa
wiadomości: 1865
w Signs.pl od 02.02.2012
IP: 212.244.80.XXX

| 24.06.2013 20:06

Witam,
Widocznie folia nie została utrwalona w przetłoczeniach lub powierzchnia niezbyt dokładnie odtłuszczona. A może nawet i jedno i drugie. Bez pirometru trzeba już wprawy aby "na oko" utrwalić folie, jednocześnie nie gotując kleju....

Zakładam, że auto nie bylo kilka dni wcześniej u lakiernika.

brak ikonki
+ + +

Ostrów Wlkp.
wiadomości: 33
w Signs.pl od 25.07.2011
IP: 193.151.97.XXX

| 24.06.2013 22:06

Folia na pewno wylewana, ale dogrzewana była zgrzewarką do grzania banerów, taka mi została.
Może być to powodem, czyli zbyt wysoka temperatura?
Słyszałem opinie że laminat płynny wszedł w reakcje z klejem i to był powód?

brak ikonki
+ +

sochaczew
wiadomości: 83
w Signs.pl od 24.06.2013
IP: 37.130.45.XXX

macmark macmark | 24.06.2013 22:06

Jeszcze pytanie, jakie to przetłoczenia, bo w niektórych to nawet wylewka nie da rady. Jakie czasy między wydrukiem, laminowaniem a foliowaniem? Czym odtłuszczałeś krawędzie? Kleiłeś na sucho czy mokro?

-----------------

macmark

| 24.06.2013 22:06


-Przetłoczenia na około 2cm
-laminat po 24h- jedna osoba powiedziała że powinno się laminować po wyklejeniu.
- foliowanie po 12h
- krawędzie oddtłuszczone
- klejone na sucho

brak ikonki
+ +

sochaczew
wiadomości: 83
w Signs.pl od 24.06.2013
IP: 37.130.45.XXX

| 24.06.2013 22:06

to chyba jedyna co pozostaje to nie odpowiednia temperatura (( i jeszcze jedno czy klej kanalik czy pełny (skoro kilka razy kleiłeś to na sucho?????? to albo kleiłeś więcej niż chwile albo kanalik ????? bo jak jesteś pewien iż wylewka to chyba więcej opcji nie ma.............. chyba że się mylę

avatar użytkownika
+ + + + +

Radzionków
Śląskie
wiadomości: 496
w Signs.pl od 20.12.2012
IP: 83.54.33.XXX

| 24.06.2013 23:06

Jakie auto jaka buda konkretnie, VW i podobne mają głębokie przetłoczenia bez wspomagaczy kleju na krwędziach będzię lipa bez względu na to czy użyjesz pirometru czy nie. Zwykle tnie sie sie folie na tak glebokich przetloczeniach i po problemi jesli nie chcesz kupowac w/w srodków za 300 zł/0,5l. Cieżko coś powiedzieć okleiliśmy sporo samochodów i mieliśmy kilka reklamacji nawet zmiana foli czasami nie pomogla, na niektórych reklama jeździ po 5-6 lat na innych po pół roku się podnosiła w trudnych miejscach. Klient kluczowy więc wszystkie poprawki w miare możliwości odciążające problemy logistyczne były poprawiane aż problem znikł. Musiałbyś naprawdę wiele wykleić, zwłaszcza osobowych żeby wiedzieć gdzie jakie mogą być problemy. Przyznam szczerze, że zdarzyła się reklamacja sięgająca spokojnie 11k zł przyjęta na nasze barki w 80 % z winy drukarni zanim zaczeliśmy drukować na własnych materiałach, takich jakie naprawde są dedykowane do konkretnych prac. Wylewka wylewce nie równa płaciłem kilka lat temu 90 zł netto za podobno rewelacyjny materiał, a się okazywało, że szit, ale po pół roku kiedy drukarnia nie chciała słyszeć, że wydruk blaknie, albo folia się pdonosi na kilkunastu samochodach trzeba było robić reklamę na nowo nikt nie pytał czy moje dzieci przez to nie pojadą na wakacje.... Jak zawsze twierdzę za dużo czynników..... może źle przygotowane umowy.... nie wiem nie chę rozpamiętywać....

-----------------
GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu
www.graftec.eu

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.23.249.XXX

macmark macmark | 24.06.2013 23:06

saas, 2013-06-24 22:12
-Przetłoczenia na około 2cm
-laminat po 24h- jedna osoba powiedziała że powinno się laminować po wyklejeniu.
- foliowanie po 12h
- krawędzie oddtłuszczone
- klejone na sucho


2 cm wgłąb to bardzo dużo, ma prawo wstać. Laminat za wcześnie, foliowanie za wcześnie....

-----------------

macmark

Strona 1/4  1 2 3 4
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764