logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wykorzystanie chatuGPT w pracy copywritera

  PR 12.05.2023, przeczytano 464 razy
ilustracja

Niezaprzeczalny fenomen na skalę światową jakim jest chatGPT, od momentu wprowadzenia na rynek budzi wiele pytań i wątpliwości. Czy jego wkorzystanie do tworzenia contentu jest efektywne? Sprawdźmy wspólnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wykorzystanie-chatugpt-w-pracy-copywritera,399917,artykul.html

Kreowanie contentu a chatGPT i jego wykorzystanie

Choć chatGPT podbija serca użytkowników, wielu pracowników sektora e-commerce obawia się przełomowego narzędzia, widząc w nim zagrożenie dla swoich umiejętności i stabilności zatrudnienia. Bo właściwie dlaczego przedsiębiorcy mają zatrudniać specjalistę, zamiast skorzystać z udostępnionego przez firmę Open AI rozwiązania?

Czy jako copywriter stracisz pracę na rzecz chatuGPT?

Pytanie to od miesięcy zadaje sobie wielu pracowników kreatywnych. Czy zatem to czas na zmianę branży? Przyglądając się możliwościom Generative Pre-trained Transformer można wyciągnąć mylne wnioski, wysnute na podstawie testowego użycia chatuGPT. Owszem sposób w jaki oprogramowanie wykorzystuje głębokie sieci neuronowe do generowania treści jest imponujący, niemniej także omylny oraz bazujący na już powstałych informacjach, opublikowanych w sieci. Oznacza to, że program tworząc artykuły sponsorowane, ogłoszenia  czy opisy produktów dla sklepów online bazuje na contencie jedynie go parafrazując, często z błędami językowymi i interpunkcyjnymi. Jednocześnie może dojść do sytuacji, gdy dwie, konkurencyjne firmy używając oprogramowania jako narzędzia do tworzenia treści, opublikują w Social Mediach czy na głównej stronie przedsiębiorstwa wpisy niemal identyczne! To doprowadza nas do kolejnych kwestii - legalności treści i  naruszenia praw autorskich. To poważne zagrożenia podczas korzystania z AI, które jeszcze nie zostały uregulowane przez odpowiednie organy. Wiedz również, że obecnie program Open AI posiada zasoby jedynie do końca 2021 roku, nie jest więc w pełni aktualny. Co więcej, system rozumie wiele elementów zbyt powierzchownie i bez kontekstu, co może prowadzić do rażących błędów.

Pomysłowe wykorzystanie chatuGPT

To, że chatGPT nie potrafi stworzyć przejmującego artykułu, który zaangażuje użytkowników danego kanału komunikacji nie znaczy, że jako copywriter nie możesz posłużyć się oprogramowaniem. Wykorzystaj go w roli narzędzia do codziennej pracy. Pomoże to w automatyzacji procesów, skróci czas poświęcany na research oraz redagowanie. Pamiętaj jednocześnie, że czynnik ludzki i emocjonalny podczas generowania contentu jest szalenie ważny w kreatywnej pracy. Choć AI jest coraz lepsza w generowaniu tekstów, nadal trudno jest jej zrozumieć zarówno emocje jak i kontekst ludzkiego doświadczenia, które stanowią rdzeń wysokiej jakości tekstów. Wykorzystuj zatem wspomnianą przewagę nad sztuczną inteligencją i algorytmami, sprawiając, że unikatowość twojego contentu, będzie jednocześnie odzwierciedleniem specjalistycznych umiejętności.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego nie robić w marketingu w dobie kryzysu
84% europejskich konsumentów martwi się rosnącymi kosztami życia. Ten powszechny niepokój wymaga od marek wrażliwości w komunikacji z klientami. 63% z nich chce, aby firmy, od których kupują, były bardziej świadome emocjonalnego i finansowego wpływu, jaki ma na nich kryzys związany z kosztami utrzymania. Tymczasem ponad połowa konsumentów otrzymuje od...
Jak wykorzystać SMS-y w małej gastronomii
Otwarcie nowego lokalu, potwierdzenie rezerwacji stolika czy promocja na lody - o tym wszystkim może poinformować klienta wiadomość SMS. To proste narzędzie daje świetne efekty, gdy trzeba szybko dotrzeć do odbiorcy z ważnym przekazem i zapewnić sobie jego lojalność w przyszłości. Może być również doskonałym wsparciem dla kampanii social media.
Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Traffic Design: Jeleń, lis i królik w żłobku
Fasady nowo wybudowanych gdańskich żłobków to jeden z projektów promujących dobry dizajn w otoczeniu najmłodszych. Ilustracyjne metalografiki przedstawiające zwierzęta, które najmłodsi mogą spotkać podczas spacerów, zdobią i identyfikują placówki.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764