logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wykorzystanie chatuGPT w pracy copywritera

  PR 12.05.2023, przeczytano 833 razy
ilustracja

Niezaprzeczalny fenomen na skalę światową jakim jest chatGPT, od momentu wprowadzenia na rynek budzi wiele pytań i wątpliwości. Czy jego wkorzystanie do tworzenia contentu jest efektywne? Sprawdźmy wspólnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wykorzystanie-chatugpt-w-pracy-copywritera,399917,artykul.html

Kreowanie contentu a chatGPT i jego wykorzystanie

Choć chatGPT podbija serca użytkowników, wielu pracowników sektora e-commerce obawia się przełomowego narzędzia, widząc w nim zagrożenie dla swoich umiejętności i stabilności zatrudnienia. Bo właściwie dlaczego przedsiębiorcy mają zatrudniać specjalistę, zamiast skorzystać z udostępnionego przez firmę Open AI rozwiązania?

Czy jako copywriter stracisz pracę na rzecz chatuGPT?

Pytanie to od miesięcy zadaje sobie wielu pracowników kreatywnych. Czy zatem to czas na zmianę branży? Przyglądając się możliwościom Generative Pre-trained Transformer można wyciągnąć mylne wnioski, wysnute na podstawie testowego użycia chatuGPT. Owszem sposób w jaki oprogramowanie wykorzystuje głębokie sieci neuronowe do generowania treści jest imponujący, niemniej także omylny oraz bazujący na już powstałych informacjach, opublikowanych w sieci. Oznacza to, że program tworząc artykuły sponsorowane, ogłoszenia  czy opisy produktów dla sklepów online bazuje na contencie jedynie go parafrazując, często z błędami językowymi i interpunkcyjnymi. Jednocześnie może dojść do sytuacji, gdy dwie, konkurencyjne firmy używając oprogramowania jako narzędzia do tworzenia treści, opublikują w Social Mediach czy na głównej stronie przedsiębiorstwa wpisy niemal identyczne! To doprowadza nas do kolejnych kwestii - legalności treści i  naruszenia praw autorskich. To poważne zagrożenia podczas korzystania z AI, które jeszcze nie zostały uregulowane przez odpowiednie organy. Wiedz również, że obecnie program Open AI posiada zasoby jedynie do końca 2021 roku, nie jest więc w pełni aktualny. Co więcej, system rozumie wiele elementów zbyt powierzchownie i bez kontekstu, co może prowadzić do rażących błędów.

Pomysłowe wykorzystanie chatuGPT

To, że chatGPT nie potrafi stworzyć przejmującego artykułu, który zaangażuje użytkowników danego kanału komunikacji nie znaczy, że jako copywriter nie możesz posłużyć się oprogramowaniem. Wykorzystaj go w roli narzędzia do codziennej pracy. Pomoże to w automatyzacji procesów, skróci czas poświęcany na research oraz redagowanie. Pamiętaj jednocześnie, że czynnik ludzki i emocjonalny podczas generowania contentu jest szalenie ważny w kreatywnej pracy. Choć AI jest coraz lepsza w generowaniu tekstów, nadal trudno jest jej zrozumieć zarówno emocje jak i kontekst ludzkiego doświadczenia, które stanowią rdzeń wysokiej jakości tekstów. Wykorzystuj zatem wspomnianą przewagę nad sztuczną inteligencją i algorytmami, sprawiając, że unikatowość twojego contentu, będzie jednocześnie odzwierciedleniem specjalistycznych umiejętności.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764