logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyłudzał pieniądze na kampanie reklamowe. Zatrzymała go policja

   06.06.2015, przeczytano 931 razy

Policjanci z komisariatu Tarnów-Centrum, pod nadzorem tarnowskiej prokuratury, prowadzą dochodzenie przeciwko 20-letniemu mieszkańcowi Tarnowa, podszywającemu się za dziennikarza znanych rozgłośni radiowych i wyłudzającemu pieniądze od zleceniodawców kampanii reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyludzal-pieniadze-na-kampanie-reklamowe.-zatrzymala-go-policja,25067,artykul.html

Zatrzymany kilka dni temu mężczyzna usłyszał 7 zarzutów oszustw, ale już dziś wiadomo, że skala przestępstw, jakich się dopuścił, będzie dużo większa. 20-latkowi grozi kara do 8 lat pozbawiania wolności.

Podawał się za dziennikarza znanych rozgłośni radiowych. Kontaktował się z przedstawicielami różnych firm, oferując wykonanie kampanii reklamowych. Za zleconą usługę pobierał opłaty od 90 do 400 złotych, wręczając  dowody wpłaty gotówki. Pozostała część kosztów związanych z emisją reklam na radiowych antenach, jak zapewniał, miała być pokryta ze środków unijnych. Jednak, jak nie trudno się domyślić, z podjętych zobowiązań nigdy się nie wywiązał, a zebrane pieniądze przeznaczał na własne potrzeby.

Na trop oszusta wpadli policjanci z komisariatu Tarnów-Centrum. Odkryli mechanizm działania i dotarli do przedstawicieli kilku pokrzywdzonych firm. Ustalili, że działający od końca 2013 roku mężczyzna mógł oszukać nawet kilkadziesiąt osób z Tarnowa i okolic.

Mężczyzna został zatrzymany kilka dni temu. W jego miejscu zamieszkania policjanci zabezpieczyli kilkadziesiąt dowodów wpłaty za nigdy niezrealizowane usługi reklamowe.

20-latek usłyszał na razie zarzuty 7 oszustw na ponad 1600 złotych, ale czynów na jego koncie z pewnością przybędzie. Już dziś wiadomo, że skala nielegalnego procederu będzie dużo większa.

Prokuratura w Tarnowie, do której został doprowadzony, zastosowała wobec niego środki zapobiegawcze w postaci policyjnego dozoru i zakazu opuszczania kraju.

Źródło: KWP w Krakowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764