logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wynagrodzenie w sprzedaży i marketingu mocno w górę

  PR 11.08.2022, przeczytano 288 razy

Według 11.edycji Raportu Płacowego Antal średnie miesięczne wynagrodzenie w sprzedaży i marketingu wyniosło 13 804 zł brutto, co oznacza wzrost w stosunku do zeszłego roku o 29%. Najbardziej rozchwytywani pracownicy notują niespotykane wcześniej wzrosty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wynagrodzenie-w-sprzedazy-i-marketingu-mocno-w-gore,396877,artykul.html

Sprzedaż jest wrażliwa na sytuację rynkową – a obecne zawirowania, wojna na Ukrainie i wyzwania ekonomiczne przekładają się na rosnące ryzyko zmiany pracy. To ryzyko potencjalni kandydaci wyceniają, przekładając na znacznie wyższe niż do tej pory oczekiwania.

Dużo wyższe oczekiwania i dużo większe podwyżki

Specjalistom i menedżerom zależy szczególnie na zwiększeniu poziomu pensji podstawowej, aby była porównywalna do wcześniejszego wynagrodzenia całkowitego. Z drugiej strony pracodawcy wolą zatrudnić jednego bardzo dobrego kandydata niż dwóch z mniejszymi sukcesami. Dlatego widać znaczną dywersyfikację wynagrodzeń.

Zarobki w sprzedaży i marketingu na najbardziej poszukiwanych stanowiskach w latach w 2021-2022 (zł brutto)

Stanowisko

2021

2022

E–commerce Manager

15 000 – 20 000

20 000 – 25 000

E-commerce Project Manager

15 000 – 20 000

15 000 – 18 000

Digital Manager

10 000 – 20 000

12 000 – 20 000

Dyrektor Sprzedaży

18 000 – 40 000

20 000 – 40 000

Oczekiwania kandydatów w obszarze sprzedaży i marketingu wzrosły o 20-30%. Realizując projekty rekruterzy docierają głównie do kandydatów „pasywnych”, którzy nie szukają aktywnie nowych wyzwań zawodowych. Takie osoby wyceniają w ten sposób ryzyko zmiany pracy. Pojawiają się argumenty związane z niepewnością gospodarczą i polityczną. Na niepewnym rynku trudniejsze może być osiągnięcie dużych wolumenów sprzedaży i co za tym idzie - osiąganie wysokich prowizji. To skutkuje bardziej zachowawczym podejściem kandydatów. Najbardziej rozchwytywani pracownicy notują niespotykane wcześniej wzrosty. Jednocześnie niż demograficzny przy wysokim popycie determinuje silny wzrost płac na stanowiskach z niewielkim, nawet 3-letnim doświadczeniem - komentuje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor zespołu specjalizującego się w rekrutacji w obszarze sprzedaży i marketingu, Antal.

Kompetencje na wagę złota

W ostatnich latach mocno przyspieszył rozwój e-commercu. Przez szybki postęp sprzedaży online podczas pandemii firmy musiały w trybie pilnym dostosować wszelkie procesy związane ze sprzedażą w sieci, do zmieniającego się stylu życia. Wymagało to ogromnych nakładów pracy, modyfikacji systemów, wdrożenia innowacji, które były na razie odłożone na bok, a z dnia na dzień stały się priorytetem. Potrzebni byli, są i będą specjaliści, którzy z łatwością poruszają się w cyfrowym świecie i rozumieją zachodzące w nim zależności.

Eksperci e-commerce polegają na swojej wiedzy o grupie docelowej i umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmian w cyfrowym krajobrazie, aby skutecznie wykonywać swoje codzienne zadania. Do najbardziej pożądanych kompetencji wśród tych kandydatów należą: rozumienie strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i sposoby tworzenia skutecznych reklam dla różnych platform mediów społecznościowych w oparciu o ich algorytmy. Nie bez znaczenia jest również doświadczenie w korzystaniu z popularnych platform reklamowych, umiejętność krytycznego myślenia i odnajdywanie się w pracy zespołowej - wyjaśnia Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor zespołu specjalizującego się w rekrutacji w obszarze sprzedaży i marketingu, Antal.

Sukces sprzedaży w sieci zależy od pracy wielu osób o różnych kompetencjach. Dlatego obok specjalistów od e-commerce, digital managera czy traffic managera, odpowiedzialnego za monitorowanie ruchu na stronie internetowej, rośnie zapotrzebowanie na specjalistów ds. SEM i SEO. Ich zadaniem jest odpowiednie skonfigurowanie sklepu w przeglądarkach internetowych tak, aby zapewnić mu dobrą widoczność, wysoką pozycję i napływ organicznego ruchu. Na znaczeniu zyskuje stanowisko specjalisty ds. social media, czyli osoby, która w dodatkowym kanale komunikacji informuje m.in. o ofercie sklepu. To właśnie w serwisach społecznościowych coraz częściej tworzy się potrzebę nabycia konkretnego produktu.

Źródło: Antal

www.antal.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nadchodzą ważne zmiany w umowach o pracę
W najbliższych miesiącach należy się spodziewać istotnych zmian w umowach o pracę. Wynikają one z dyrektyw unijnych, które mają być zaimplementowane do prawa krajowego od 1 stycznia 2023 roku. Największe zmiany dotyczyć będą umów na okres próbny oraz wypowiedzeń umów na czas określony – wskazują eksperci z firmy inFakt.
Barometr EFL na III kwartał 2022: Firmy handlowe przygotowują się na mniejsze wydatki Polaków
Subindeks Barometru EFL dla branży handlowej od początku tego roku notuje coraz niższe wartości. W III kwartale br. wyniósł 45,5 pkt., o 3,3 pkt. mniej niż kwartał wcześniej. To najniższy wynik od maja 2020 roku, kiedy wyniósł 44,7 pkt. Eksperci EFL zwracają uwagę, że opinie firm handlowych wyprzedzają nastroje konsumenckie i sprzedaż detaliczną. Aż 49%...
Handel internetowy rozpędził cyfrową gospodarkę w Polsce
Polska ma w tej chwili największą gospodarkę cyfrową w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wartą ok. 44 mld euro. Ma też największy w tym regionie rynek e-commerce, który w ubiegłym roku był wart 27 mld euro i stanowił 17 proc. krajowego handlu. W ostatnich dwóch latach to właśnie e-commerce był głównym motorem cyfryzacji w Polsce – wynika z nowego...
Tablica informacyjna a reklama – konsekwencje podatkowe
Organ podatkowy nie uwzględnił przedstawionego przez przedsiębiorcę stanu faktycznego i dokonując samowolnej modyfikacji opisu i nieuzasadnionych dopowiedzeń stwierdził, że tablica informująca o historii pałacu potencjalnie może być reklamą i jako taka podlega opodatkowaniu. Po stronie przedsiębiorcy stanął sąd.
Zwiększenie liczby godzin pracy określone w zezwoleniu na pracę cudzoziemca, przy jednoczesnym proporcjonalnym zwiększeniu wynagrodzenia, nie będzie wymagało zmiany lub udzielenia nowego zezwolenia na pracę. To tylko jedna z propozycji, które pojawiły się w najnowszym projekcie ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców - donosi Prawo.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764