logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wynik finansowy Grupy PMPG Polskie Media S.A. za I kwartał 2020

  PR 22.05.2020, przeczytano 759 razy

Grupa PMPG odnotowała po pierwszym kwartale 2020 r. 10,6 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 0,04 mln zł i była większa o 1 mln zł w stosunku do I kwartału ubiegłego roku. Jednocześnie Grupa zredukowała stratę netto o 1,2 mln zł do -0,1 mln zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wynik-finansowy-grupy-pmpg-polskie-media-s.a.-za-i-kwartal-2020,387119,artykul.html

W I kwartale 2020 roku Grupa osiągnęła 10,6 mln zł przychodów wobec 12,1 mln zł w I kwartale roku ubiegłego. Spadek przychodów wynikał głównie z mniejszej ilości opublikowanych drukiem numerów wydawanych przez Grupę czasopism. Z uwagi na epidemię po jednym numerze tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” ukazały się w marcu tylko jako e-wydanie. Zrezygnowano również z dotychczasowej formy sprzedaży samych e-wydań.  Wraz ze spadkiem przychodów w łącznej wysokości 1,5 mln zł zmniejszeniu o 2 mln zł uległy koszty sprzedaży. W konsekwencji Grupa zakończyła I kwartał br. stratą netto na poziomie -0,1 mln zł oraz EBITDA w wysokości 0,04 mln zł, wobec -1,3 mln zł straty oraz -1,05 mln zł EBITDA w roku ubiegłym.

- Mając na uwadze, że w działalności Grupy I kwartał jest zawsze trudny oraz fakt, że cały miesiąc marzec upłynął pod znakiem wyzwań związanych z epidemią Covid-19, prezentowane wyniki oceniam jako pozytywne – skomentował Piotr Piaszczyk, Członek Zarządu PMPG Polskie Media S.A. - Oczywiście, wpływ epidemii na wyniki pierwszego kwartału nie był tak istotny jak może okazać się w kolejnych miesiącach roku, szczególnie tych w drugim kwartale. Podjęliśmy kilka trudnych, ale niezbędnych decyzji, a cały zespół koncentruje się na działaniach mających na celu minimalizację skutków pandemii.  Dzięki temu wysiłkowi, za który w imieniu kierownictwa chciałbym wszystkim bardzo podziękować, każdego dnia zmieniamy firmę przystosowując ją do nowych wyzwań. Transformacja cyfrowa PMPG zdecydowanie przyśpieszyła. Z optymizmem patrzymy w przyszłość .

Według raportu Gemius/PBI, PMPG Polskie Media S.A., wydawca serwisów wprost.pl i dorzeczy.pl, osiągnęła w marcu tego roku 10,5 mln użytkowników (RU) i 125 mln odsłon, co oznacza rekordowe 190% wzrostu w stosunku do marca 2019. Tym samym znalazła się w gronie TOP 20 Grup Internetowych w Polsce, zajmując 19. miejsce w rankingu ruchu ogółem i 14. jeśli chodzi o ruch na urządzeniach mobilnych.

Wprost.pl z 9 mln użytkowników (RU) jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii, mając 30% jej całkowitego udziału. DoRzeczy.pl osiągnęło w marcu 4,7 mln użytkowników. Obydwa serwisy urosły rok do roku odpowiednio o 206% i 277%.

Wartym odnotowania jest spektakularny skok w zestawieniu serwisów o tematyce zdrowotnej jaki odnotował serwis Zdrowie i Medycyna na wprost.pl.  Z 6,8 mln użytkowników i 40 mln odsłon uplasował się w marcu na 2. pozycji osiągając 24% zasięgu wśród polskich internautów.

25 marca Zarząd PMPG podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego spółki zależnej AWR „Wprost”, tj. zakończeniu wydawania drukiem tygodnika „Wprost” i skupieniu się na tworzeniu i dystrybucji treści w Internecie. W piątek, 8 maja ukazał się inauguracyjny, zerowy numer e-Wprost. Cyfrowe wydanie, w formacie tworzonym zgodnie z filozofią #MobileFirst stało się częścią atrakcyjnej oferty pakietu #CyfrowyŚwiatWprost.

Obok zmian wprowadzanych w ofercie produktowej Grupa PMPG dokonuje wzmocnienia kompetencji w zakresie rozwoju i zarządzania transformacją cyfrową.  Do zespołu dołączyły, na stanowisku Dyrektora ds. Rozwoju Cyfrowego Małgorzata Golińska, wcześniej związana z Wirtualną Polską, a na stanowisku Dyrektora Sprzedaży i Rozwoju Oferty Digital Ewa Budzynowska z Grupy Gazeta.pl.

- Jako wydawcę, cieszy mnie ten silny trend wzrostowy i utwierdza w przekonaniu o słuszności kierunku rozwoju. Choć sytuacja pandemii nie jest bez wpływu na media, jestem przekonany, że nasza skala wzrostu jest już wynikiem zmian i wysiłków podejmowanych na drodze transformacji digitalowej, którą realizujemy wdrażając strategię #CyfrowyŚwiatWprost.  Zespół dokonał wielu zmian i choć jeszcze dużo przed nami, wierzę, że te wzrosty dadzą obu Redakcjom przysłowiowy „wiatr w żagle”. Ambicje mamy duże i nie waham się o tym mówić. Oprócz skali bardzo stawiamy na jakość, wiarygodność, dziennikarską rzetelność i trwałe budowanie relacji z odbiorcą treści. – komentował niedawno wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki.

Źródło: PMPG Polskie Media S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764