logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

   26.05.2006, przeczytano 2301 razy

„20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie”, to hasło 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oryginalnego plakatu reklamującego jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, najstarszy i najważniejszy światowy przegląd sztuki plakatu. Jury pod przewodnictwem prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP oceniło 669 prac.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-5.-edycji-konkursu-galerii-plakatu-ams,3990,artykul.html

24 maja 2006 r. w czasie wernisażu wystawy pokonkursowej Galerii Plakatu AMS ogłoszono wyniki 5. edycji konkursu. Wystawa złożona z 64 prac, które przeszły do drugiego etapu głosowania jury, eksponowana jest w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Potrwa do 2 czerwca.

Nagrodę główną (7 tysięcy zł od firmy AMS) zdobyła Magdalena Drobczyk. Jej plakat od czerwca do września 2006 r. będzie oficjalnie reklamował jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale w Warszawie na citylightach AMS.

Jury przyznało pięć wyróżnień.
Otrzymali je:

1. Daniel Mizieliński
2. Marcin Zawicki
3. Marcin Dzbanuszek
4. Dawid Podsiedlik
5. Aleksandra Machowiak

W plebiscycie internautów, którzy oddali blisko 1700 głosów w portalu www.gazeta.pl , zwyciężył plakat autorstwa Witolda Gawłowicza.
Jury wybrało spośród wyróżnionych dwie prace, które będą reklamowały wystawy towarzyszące 20. Międzynarodowemu Biennale Plakatu w Warszawie. Są to prace Aleksandry Machowiak i Dawida Podsiedlika.
Ponadto AMS we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych przygotował staże w agencjach reklamowych dla wybranych laureatów. Trzymiesięczny płatny staż zaoferował też patron medialny – tygodnik Media i Marketing Polska.

Prof. Janusz Górski, kurator konkursu, tak skomentował prace konkursowe i obrady jury:
„Było wiele plakatów, które wykorzystywały przede wszystkim znak biennale jako najważniejszy element. Znak ten jest jednak znany głównie zawodowcom z branży graficznej, natomiast zwykłym przechodniom z niczym się nie kojarzy. Inne prace posługiwały się stylistyką reklamową i zbyt słabo wyróżniałyby się na ulicy spośród innych komercyjnych przekazów. Plakat Magdaleny Drabczyk, nawiązując do undergroundowego komiksu, silnie przyciąga uwagę swoją odmiennością. Wygrał po intensywnej dyskusji między jurorami.”

Międzynarodowe Biennale Plakatu powstało w roku 1966 i jest pierwszą, najbardziej prestiżową i najbardziej znaną imprezą poświęconą plakatowi na świecie. Tegoroczny jubileusz 40-lecia jest jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Polsce. Towarzyszy mu hasło "Warszawa - miasto plakatu", a w ramach obchodów przygotowanych zostało szereg imprez okołobiennallowych.
Więcej informacji oraz program Biennale pod adresem: www.postermuseum.pl

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. Do tej pory odbyły się 4 edycje konkursu na plakat o tematyce społecznej. Pierwszy dotyczył promocji miast i regionów, drugi mówił o wandalizmie, w trzeciej edycji wzywano do czytania prasy, a tematem czwartej było uświadomienie nierównego statusu osób niepełnosprawnych. Galeria Plakatu AMS została wyróżniona w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny oraz nagrodzona przez WiK "Wprost i Kultura" dyplomem ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej.

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie / Galerii Plakatu AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dariusz Maciołek – Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas został nagrodzony tytułem AD Marketer Roku w tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu AD WO/MAN Roku 2020. Wyniki zostały ogłoszone 8 kwietnia.
Ad Wo/Man 2020: Gaworski, Góralska, Waśko, Sawicki i Maciołek nagrodzeni
Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Ewa Góralska (MullenLowe MediaHub), Hanna Waśko (Big Picture) i Kacper Sawicki (Papaya Films) – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2020. AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).
Marketing w czasie pandemii – Golden Arrow 2021
Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najbardziej efektywne projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy obejmuje ona przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r. Jak to wpłynęło na kampanie marketingowe, dowiemy się już w czerwcu.
Kampania #mniejplastiku wyróżniona w konkursie Instytucja Roku
Kampania edukacyjna #mniejplastiku zdobyła wyróżnienie w konkursie Instytucja Roku, jako jedna z najlepszych inicjatyw społecznych zrealizowanych przez instytucje finansowe w 2020 r. Kampanię prowadzą wspólnie: bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL.
Studio filmowe, design dla zwierząt, gry wideo, a może fotografia wnętrz? Pomysły na biznes w branży kreatywnej mogą być różne. Podobnie jak wyzwania, z którymi muszą mierzyć się początkujący przedsiębiorcy. Przyda się wsparcie merytoryczne, prawne czy księgowe i przestrzeń do spotkań z klientami czy partnerami. Wszystko to oferuje Art_Inkubator w Fabryce Sztuki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764