logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki badania Gemius/PBI za grudzień 2018

  PR 11.01.2019, przeczytano 1049 razy

Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-badania-gemius-pbi-za-grudzien-2018,380753,artykul.html

Liczba internautów w Polsce w grudniu 2018 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,5 mln.

Tabele prezentują ranking top 20 stron WWW oraz top 20 wydawców – zarówno dla wszystkich urządzeń (komputery osobiste i laptopy+smartfon+tablet), jak też w rozbiciu na komputery osobiste i laptopy oraz na urządzenia mobilne. Zestawienie zawiera dane dla aplikacji mobilnych - top 20. Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.

Informujemy również, że w badaniu Gemius/PBI od stycznia 2019 (co obejmuje również dane za grudzień 2018) wprowadzono następujące zmiany:

1. Próg prezentowania wyników dla węzłów nieaudytowanych (zarówno dla aplikacji jak i stron www) został podniesiony z 300 do 1000 panelistów. Zmiana wpływa na widoczność wyników węzłów nieaudytowanych – te, które nie spełniają wymogu minimalnej liczby panelistów, nie są prezentowane w zestawieniach. W przypadku węzłów audytowanych widoczność pozostanie bez zmian.

2. Dzięki wprowadzeniu nowej wersji miernika badawczego wzrosła liczebność panelu na PC. Nowy miernik, w formie wtyczki do przeglądarki, jest chętniej instalowany przez panelistów niż dotychczasowy, w formie oprogramowania. Dzięki wprowadzonej zmianie wzrosła dokładność szacowania wyników dla węzłów nieaudytowanych na komputerach PC.

3. Na urządzeniach mobilnych zmodyfikowano miernik badawczy, co umożliwia gromadzenie większej niż dotąd liczby danych. Dzięki uwzględnieniu dodatkowych informacji wyniki na platformach mobilnych są dokładniejsze i  wierniej odzwierciedlają stan rzeczywisty.

W związku z  tym nie  rekomendujemy porównywania wyników dla platform mobilnych począwszy od grudnia 2018 do wcześniejszych okresów. Różnice widoczne pomiędzy okresami mogą wynikać z wprowadzonej zmiany.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius/PBI

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764