logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki badania Gemius/PBI za grudzień 2018

  PR 11.01.2019, przeczytano 313 razy

Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-badania-gemius-pbi-za-grudzien-2018,380753,artykul.html

Liczba internautów w Polsce w grudniu 2018 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,5 mln.

Tabele prezentują ranking top 20 stron WWW oraz top 20 wydawców – zarówno dla wszystkich urządzeń (komputery osobiste i laptopy+smartfon+tablet), jak też w rozbiciu na komputery osobiste i laptopy oraz na urządzenia mobilne. Zestawienie zawiera dane dla aplikacji mobilnych - top 20. Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.

Informujemy również, że w badaniu Gemius/PBI od stycznia 2019 (co obejmuje również dane za grudzień 2018) wprowadzono następujące zmiany:

1. Próg prezentowania wyników dla węzłów nieaudytowanych (zarówno dla aplikacji jak i stron www) został podniesiony z 300 do 1000 panelistów. Zmiana wpływa na widoczność wyników węzłów nieaudytowanych – te, które nie spełniają wymogu minimalnej liczby panelistów, nie są prezentowane w zestawieniach. W przypadku węzłów audytowanych widoczność pozostanie bez zmian.

2. Dzięki wprowadzeniu nowej wersji miernika badawczego wzrosła liczebność panelu na PC. Nowy miernik, w formie wtyczki do przeglądarki, jest chętniej instalowany przez panelistów niż dotychczasowy, w formie oprogramowania. Dzięki wprowadzonej zmianie wzrosła dokładność szacowania wyników dla węzłów nieaudytowanych na komputerach PC.

3. Na urządzeniach mobilnych zmodyfikowano miernik badawczy, co umożliwia gromadzenie większej niż dotąd liczby danych. Dzięki uwzględnieniu dodatkowych informacji wyniki na platformach mobilnych są dokładniejsze i  wierniej odzwierciedlają stan rzeczywisty.

W związku z  tym nie  rekomendujemy porównywania wyników dla platform mobilnych począwszy od grudnia 2018 do wcześniejszych okresów. Różnice widoczne pomiędzy okresami mogą wynikać z wprowadzonej zmiany.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius/PBI

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Gemius/PBI za maj 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Wydatki reklamowe branży handlowej
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
„Szczęśliwe Firmy” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” dla pracodawców
Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy, czy zadowolony pracownik oznacza również szczęśliwą i dobrze prosperującą firmę, jakie praktyki stosują najlepsi pracodawcy na rynku – m.in. na te pytania będą starali się odpowiedzieć paneliści pierwszej debaty organizowanej w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Szczęśliwe...
Dziecięcy superbohaterowie walczą z hejtem
Wirtualna Polska wspólnie ze Szkołą Podstawową nr 69 w Gdańsku stworzyły mural, którego celem jest walka z hejtem. „Podwórko superbohaterów” powstało na ścianach sali gimnastycznej, a jego inspiracją były rysunki samych uczniów. Ich prace połączył znany gdański artysta, Maciek Salamon.
Po sukcesie pierwszej edycji programu „Big Brother” zarząd TVN Discovery  podjął decyzję o kontynuacji reality show w stacji TVN7. Druga edycja zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764