logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki finansowe Grupy Agora w 1. kwartale 2024 r.

  PR 26.05.2024, przeczytano 257 razy
ilustracja

W pierwszym kwartale 2024 r. Grupa Agora osiągnęła rekordowe przychody. Niemal 386 mln zł wpływów oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 30,5%, z czego ponad 100 mln zł pochodzi z kanałów cyfrowych i internetowych. Wyraźnie wyższe przychody wykazały segmenty Film i Książka oraz Radio. Zysk spółki na poziomie EBITDA powiększył się o niemal 53% do 54,6 mln zł, zaś wynik operacyjny EBIT wyniósł 10,5 mln.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-finansowe-grupy-agora-w-1.-kwartale-2024-r.,404380,artykul.html

– To był dobry kwartał dla biznesów Grupy Agora. Kina Helios miały wysoką frekwencję i wypracowały rekordowe przychody, NEXT FILM wprowadził do kin najpopularniejsze filmy w Polsce, AMS osiągnął 72% dynamikę wzrostu przychodów realizowanych na nośnikach cyfrowych, a Grupa Eurozet jako jedyna na krajowym rynku radiowym systematycznie odnotowuje wzrosty słuchalności. Na rynku reklamy utrzymuje się dobra koniunktura, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach za pierwszy kwartał, a jednocześnie pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość – komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory. – Jeśli tempo wzrostów w reklamie utrzyma się, to realne jest podniesienie naszych prognoz dla rynku na kolejne kwartały tego roku – dodaje.

W pierwszym kwartale 2024 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 385,9 mln zł, co oznacza wzrost o 30,5% w stosunku do wyników odnotowanych przed rokiem. W omawianym okresie wzrosły wszystkie kategorie przychodów Grupy, a istotny wpływ na ich poziom miała konsolidacja Grupy Radiowej Agora z grupą Eurozet oraz wzrosty w segmentach Film i Książka oraz Reklama Zewnętrzna.

W okresie styczeń-marzec 2024 r. wpływy ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora zwiększyły się o 27% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. i wyniosły niemal 158 mln zł. Po raz kolejny najbardziej przyczyniły się do tego wyższe przychody z reklamy radiowej w segmencie Radio, które wyniosły 71,4 mln zł. To efekt konsolidacji z grupą Eurozet oraz wprowadzenia wspólnej oferty sprzedażowej, opartej na dziewięciu stacjach radiowych. W segmencie Reklama Zewnętrzna wpływy reklamowe były wyższe o 7% i wyniosły prawie 37 mln zł, a wartość przychodów reklamowych w kinach wzrosła o 20,5% do 8,8 mln zł. W segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana wpływy reklamowe utrzymały się na poziomie zbliżonym do pierwszego kwartału 2023 r. i wyniosły 11,2 mln zł. W związku ze zmianami dotyczącymi rozwijania współpracy w modelu SaaS oraz ograniczaniem sprzedaży usług reklamowych przez spółkę Yieldbird, spadek przychodów z reklamy odnotował segment Internet.

Według szacunków Agory, rynek reklamy w Polsce wzrósł w 1. kwartale 2024 r. o 11,5% rok do roku. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 2,85 mld zł1. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu całego krajowego rynku reklamowego i jego poszczególnych segmentów, zarząd Agory oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2024 r. będzie na poziomie 5-7%.

W pierwszym kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 26% do 78,1 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 35,4% do blisko 46 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 3,7 mln biletów, co oznacza wzrost o 27,6% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. To większy wzrost niż ten odnotowany przez cały rynek kinowy – według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2024 r. wyniosła 15,7 mln i była wyższa o 24,6% rok do roku2.

W pierwszym kwartale 2024 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 33,7 mln zł, co stanowi wzrost o 0,6%. To skutek wyższych wpływów z tego tytułu zarówno w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana, jak i w Wydawnictwie Agora. Warto zaznaczyć, że – podobnie jak w poprzednich kwartałach – widoczna jest zmiana struktury tych przychodów w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana, czyli wzrost wpływów z prenumeraty cyfrowej „Wyborczej”, przy spadających wpływach z jej papierowego wydania.

W pierwszym kwartale 2024 r. koszty operacyjnenetto Grupy Agora wzrosły o niecałe 25% do 375,4 mln zł. Istotny wpływ na ich poziom miała konsolidacja z grupą Eurozet oraz koszty przeprowadzenia procesu restrukturyzacji w segmentach Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet w łącznej wysokości 7,9 mln zł.

Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników stanowiły prawie 115 mln zł i były wyższe o 18,6% od tych odnotowanych w pierwszym kwartale 2023 r. Nakłady na wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników wzrosły niemal we wszystkich segmentach operacyjnych Grupy i jej pionach wspomagających.

W pierwszym kwartale 2024 r. Grupa Agora osiągnęła zysk na poziomie EBITDA w wysokości 54,6 mln zł oraz zysk na poziomie EBIT w wysokości 10,5 mln zł, co oznacza istotną poprawę obydwu wskaźników w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku3Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł, natomiast strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej – 0,6 mln zł.

W pierwszym kwartale 2024 r. Grupa Eurozet, która obejmuje połączone portfolio radiowe Agory (w tym m.in. Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Antyradio) była liderem w udziale w słuchalności w ośrodkach miejskich 100 tys.+. Największą przewagę nad konkurencją ma w największych miastach (500 tys.+). Rekordowe udziały w czasie słuchania notuje też Radio ZET, które w kolejnych falach badania Radio Track systematycznie zwiększa swój udział i może pochwalić się najlepszymi wynikami od 10 lat. Jednocześnie Grupa Eurozet jest w Polsce jedyną grupą radiową, która w ostatniej fali badania odnotowała rok do roku wzrost udziałów w słuchalności i w zasięgu4.

Radio ZET i „Gazeta Wyborcza” zajęły II miejsca w swoich kategoriach (odpowiednio – stacje radiowe i tytuły prasowe) w rankingu Najbardziej Opiniotwórczych Mediów Dekady (2014-2023), opublikowanym przez Instytut Monitorowania Mediów.

Źródło: Agora S.A.

Dodatkowe informacje:

Źródło danych: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF za 1. kw. 2024 r.

1 Rynek reklamy - szacunki Agory (prasa na podstawie Kantar Media oraz monitoringu Agory, radio na podstawie Kantar Media), IGRZ (reklama zewnętrzna), Publicis Media (TV, kino, internet).

2 Frekwencja w polskich kinach - szacunki Heliosa.

3 W ujęciu bez uwzględniania wpływu standardu MSSF 16 Grupa Agora odnotowała w 1. kwartale 2024 r. zysk na poziomie EBITDA w wysokości 27,1 mln zł. W tym samym ujęciu zysk na poziomie EBIT wyniósł 3,8 mln zł.

4 Kantar Polska, Radio Track, II-IV 2024, wszystkie dni tygodnia, 15+

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wyborcza” powołała zespół ds. wzrostu
Od czerwca br. w strukturach spółki Wyborcza działa zespół ds. wzrostu – multidyscyplinarna grupa, która zajmuje się projektami związanymi z rozwojem treści cyfrowych wszystkich serwisów „Wyborczej”. To kolejny, ważny krok na ścieżce transformacji cyfrowej tytułu. Zespół ds. wzrostu odpowiada za projekty dotyczące treści, które są strategicznie ważne dla rozwoju i...
RMF FM z największym zaufaniem Polaków wg Reutersa
Radio RMF FM po raz 7. z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
Multikino Ursynów zamyka się w sierpniu
Warszawiacy mają ostatnią szansę, by cieszyć się najnowszymi hitami filmowymi oraz wyjątkowymi projektami specjalnymi w Multikinie Ursynów. Multipleks zakończy działalność 18 sierpnia tego roku, ale nie odchodzi bez echa – w ostatni weekend swojej działalności obiecuje niezapomniane atrakcje dla kinomanów.
Niebiesko wszędzie: kampania towarzysząca debiutowi platformy Max
Max zadebiutował w Polsce 11 czerwca. Platforma oferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak: HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych, a także daje możliwość śledzenia wydarzeń sportowych, w tym wszystkich transmisji ze zbliżających się Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Start serwisu Max był największym wydarzeniem branży...
Sport.pl z projektem premium na Euro 2024
Z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej redakcja Sport.pl rozpoczęła nowy projekt dla kibiców zainteresowanych jakościowymi treściami sportowymi – Magazyn.Sport.pl na Euro. Na autorskiej stronie będzie można znaleźć pogłębione teksty eksperckie ukazujące ciekawe tematy związane z piłką nożną i historyczne oraz zaskakujące case studies. Dodatkowo, z okazji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764