logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Polsat Plus w III kw. 2024

  PR 23.11.2024, przeczytano 380 razy
ilustracjastrzałka

III kw. 2024 r. był bardzo dobry dla Grupy Polsat Plus zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym. Przychody wzrosły rok do roku o 3,6%, skorygowany zysk EBIDTA o 14,4%, a zysk netto o ponad 144%. W III kw. 2024 r. Grupa Polsat Plus zwiększyła zasięg 5G Plusa do 25 mln osób, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – do 16 mln osób. Internet stacjonarny Plusa i Netii dociera do ponad 10 mln gospodarstw domowych, w których mieszka blisko 23 mln osób. Została wzmocniona oferta kanałów Polsat Sport/Polsat Sport Premium i Eleven Sports, m.in. o Bundesligę, Ligue 1 McDonald’s i Formula 1. Grupa Polsat-Interia była liderem w kategorii mobile. Od początku roku Grupa wyprodukowała już 722 GWh energii z własnych mocy produkcyjnych OZE. W Koninie ruszyła testowa produkcja zielonego wodoru.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-finansowe-i-operacyjne-grupy-polsat-plus-w-iii-kw.-2024,406581,artykul.html

Najważniejsze wydarzenia:

  • Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w III kw. o 3,6% r/r do ok. 3,6 mld zł, skorygowany1 zysk EBITDA wzrósł o 14,4% do 886 mln zł, a zysk netto – o ponad 144% do 250 mln zł. W porównaniu do zeszłego roku Grupa posiada o 165 tys. więcej usług telefonii komórkowej oraz o ok. 80 tys. więcej usług dostępu do internetu. Baza klientów usług multiplay wzrosła r/r o ok. 50 tys. Podobnie ARPU klientów kontraktowych – klientów B2C wzrosło o 5% r/r, a B2B – o 4% r/r.
  • W zasięgu sieci 5G Plusa jest już ponad 25 milionów mieszkańców Polski. Zasięg 5G Ultra dociera do ponad 16 milionów mieszkańców kraju. Przeprowadzone z sukcesem komercyjne testy 5G na paśmie C pozwoliły na osiągnięcie maksymalnej prędkości technologicznej ponad 2 Gb/s.
  • Dzięki nowym umowom hurtowego dostępu zasięg usługi internetu stacjonarnego Plusa i Netii wzrósł o blisko 50% – do ponad 10 mln domów i mieszkań, czyli blisko 23 mln mieszkańców Polski.
  • Plus wprowadził nowy wariant prędkości do oferty światłowodowej – do 2 Gb/s. Użytkownicy mogą łączyć usługę z telewizją Polsat Box oraz pakietem All In Streaming w atrakcyjnych cenach.
  • Grupa Polsat-Interia jest niekwestionowanym liderem w kategorii mobile wśród wydawców internetowych w br. W październiku – po raz siódmy w tym roku – z zasięgiem 19,74 mln RU, wyprzedziła Grupę RAS Polska, Onet.pl (19,64 mln RU) oraz Grupę Wirtualna Polska (17,95 mln RU). Ponadto wygenerowała w kategorii mobile najwyższy średniomiesięczny zasięg za okres styczeń – październik (19,07 mln RU).
  • Telewizja ELEVEN SPORTS nabyła prawa do transmitowania w Polsce: meczów francuskiej Ligue 1 McDonald’s w latach 2024 – 2029, wszystkich wyścigów Formula 1 Grand Prix w latach 2025 – 2028 (wyłączne prawa) oraz piłkarskich rozgrywek Bundesligi i 2. Bundesligi od sezonu 2025/26 do końca 2028/29 (wyłączne prawa) i niewyłączną licencję na rundę wiosenną 2024/25.

    • Od początku br. OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały 722 GWh zielonej energii (198 GWh z wiatru, 77 GWh ze słońca, 447 GWh z biomasy) – o 49% więcej r/r.
    • W Koninie został uruchomiony elektrolizer 2,5 MW i rozpoczęła się testowa produkcja zielonego wodoru.
    • W Gdańsku i Gdyni zostały uruchomione kolejne po Warszawie i Rybniku ogólnodostępne stacje tankowania wodoru NESO, dostępne dla autobusów, samochodów osobowych i dostawczych.
    • Grupa Polsat Plus wygrała kolejne przetargi na dostawę NesoBusów – 5 do Konina i 8 do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
    • Grupa Polsat Plus otrzymała z Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) grant w wysokości ok. 64 mln zł na m.in. budowę 5 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru rozmieszczonych przy drogach sieci TEN-T.

– W III kw. rozwijaliśmy się w każdym segmencie działalności. W zasięgu 5G Plusa jest 25 mln osób, 5G Ultra – 16 mln, a nasz internet stacjonarny jest dostępny dla blisko 23 mln osób. Dbamy o atrakcyjną ofertę programową, w tym ciekawą jesienną ramówkę oraz bogactwo najlepszego sportu. Do Eleven Sports wracają wyścigi Formula 1 oraz Bundesliga. Z odnawialnych źródeł energii produkujemy coraz więcej czystej, zielonej energii, a w Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus – wzrost przychodów i EBITDA

Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w III kw. o 3,6% r/r do ok. 3,6 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 14,4% do 886 mln zł, a zysk netto – o ponad 144% do 250 mln zł.

– To bardzo dobry kwartał pod względem finansowym – przychody oraz skorygowany zysk EBITDA Grupy wzrosły rok do roku odpowiednio o 3,6% i 14,4%. Wyniki Grupy coraz mocniej wspiera segment zielonej energii – tylko w III kwartale wygenerował 82 mln zł EBITDA – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. – Bardzo dobre wyniki operacyjne, w tym rosnące ARPU od klientów kontraktowych B2C oraz B2B, przełożyły się na wzrost przychodów detalicznych o 3,6%. Dług netto do EBITDA mamy pod kontrolą na poziomie 3,4x – dodaje.

Segment usług B2C i B2B – wzrost ARPU klientów kontraktowych

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w III kw. br. o 5% r/r do 77,2 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,5% do 7,2%.

– W III kw. br. liczba klientów multiplay wzrosła r/r o blisko 50 tys. Łącznie z ofert multiplay korzysta 2,5 mln osób, czyli 43% wszystkich naszych klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – W efekcie bardzo dobrej sprzedaży usług telefonii oraz internetowych średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5% r/r. ARPU klientów biznesowych wzrosło o 4%, a klientów prepaid pozostaje na wysokim, stabilnym poziomie. Cały czas możemy się pochwalić niskim wskaźnikiem odejść klientów na poziomie 7,2% – dodaje.

Grupa Polsat Plus posiada ponad 68 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w III kw. br. o 4% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.

Segment mediowy: telewizja i online – Grupa Polsat-Interia liderem w kategorii mobile

Grupa Telewizji Polsat utrzymuje wysokie i stabilne wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy, zgodnie ze strategią. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 21,7% w III kw. br. (6,7% kanału głównego Polsat i 15% kanałów tematycznych) oraz 21,8% w okresie 9 miesięcy (7% kanału głównego Polsat i 14,8% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3% do 297 mln zł w III kw. oraz o 5,2% do 965 mln zł w okresie 9 miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 27,6% i 28%. Jesienna ramówka cieszy się dużym zainteresowaniem, co będzie miało pozytywne odzwierciedlenie w wynikach IV kw.

Grupa Polsat Plus wzmacnia pozycję w segmencie online. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w III kw. co miesiąc średnio 19,4 mln użytkowników, którzy generowali 1,8 mld odsłon stron. Grupa Polsat-Interia pozostaje w bieżącym roku liderem w kategorii mobile – była nr 1 w 7 na 10 miesięcy, w tym w październiku. Ponadto w październiku zajęła 2 pozycję w klasyfikacji generalnej portali horyzontalnych, z bardzo niewielką stratą do miejsca nr 1.

Segment zielonej energii – dynamiczny wzrost produkcji energii

W III kw. br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 301 GWh zielonej energii (81 GWh z wiatru, 32 GWh ze słońca i 188 GWh z biomasy) – o 57% więcej r/r. Łącznie w okresie 9 miesięcy było to 722 GWh zielonej energii (198 GWh z wiatru, 77 GWh ze słońca, 447 GWh z biomasy) – o 49% więcej r/r.

– W III kw. wyprodukowaliśmy ponad 300 GWh zielonej energii – o 57% więcej niż w ubiegłym roku. Do tego dynamicznego wzrostu przyczyniło się uruchomienie kolejnych farm wiatrowych w Człuchowie i Przyrowie o łącznej mocy 123 MW. Tylko w III kw. segment zielonej energii wygenerował 82 mln zł EBITDA i ponad 200 mln zł przez 9 miesięcy – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Systematycznie uruchamiamy kolejne moce produkcyjne w OZE. Zgodnie z harmonogramem przebiega budowa największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW. W Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru i tym samym mamy już pełny łańcuch wartości gospodarki wodorowej – dodaje.

Po Warszawie i Rybniku stacje wodorowe NESO zostały uruchomione w Gdańsku i Gdyni, a wkrótce do użytku zostaną oddane takżekty we Wrocławiu i Lublinie. Kolejnych 5 powstanie przy drogach sieci TEN-T. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku wyprodukowała NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji są zamówienia dla Chełma (26 sztuk), Konina (5 sztuk) i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (8 sztuk).

Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.

Dodatkowe informacje:

(1) EBITDA skorygowana nie uwzględnia zysku ze sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej (220,1 mln zł w 3Q23).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RMF FM zatrudnia nowych dziennikarzy Faktów
RMF FM nie zwalnia tempa. Główna stacja Grupy RMF właśnie ogłosiła, że do redakcji Faktów RMF dołączyły cztery nowe osoby. Rozwój struktur, a co za tym idzie, talentów i możliwości, to część większej strategii Grupy RMF.
Świąteczna ramówka RNŚ
Radio Nowy Świat już po raz piąty ma przyjemność towarzyszyć Patronom i Słuchaczom w czasie Świąt. Z tej okazji stacja przygotowała wyjątkowy koncert kolęd, audycje pod wspólnym tytułem „Świąteczny korowód” i oczywiście piosenki z dzwoneczkami.
Grupa ZPR Media dołącza do INMA
Grupa ZPR Media, jedna z największych grup medialnych w Polsce, oficjalnie dołączyła do International News Media Association (INMA). Organizacja ta zrzesza ponad 800 firm medialnych z 93 krajów, wspierając wymianę najlepszych praktyk, wiedzy i doświadczeń.
PB Bilans - nowy podcast Pulsu Biznesu
Już jutro wyemitowany zostanie pierwszy odcinek nowego podcastu „Pulsu Biznesu” - PB Bilans. Audycję o tematyce polityczno-gospodarczej prowadzą dziennikarze redakcji, Ignacy Morawski i Marek Chądzyński. Kolejne odcinki podcastu pojawiać się będą w każdy piątek na www.pb.pl oraz platformach streamingowych.
Nagroda Grand Press dla reporterów „Uwagi!”
We wtorek 10 grudnia odbyła się 28. edycja gali Grand Press, podczas której poznaliśmy laureatów najważniejszych nagród dziennikarskich. W zaszczytnym gronie zwycięzców znaleźli się Tomasz Patora oraz Joanna Pęcherska-Fiałek, reporterzy „Uwagi!”. Oboje zostali docenieni za reportaż „W Żurominie rządzi Duch”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764