Pierwsze półrocze 2021 roku Grupa PMPG Polskie Media zamyka solidnym wzrostem zysku netto o ponad 600% do poziomu 4,5 mln złotych. Kontynuujemy pozytywny trend z pierwszego kwartału, który był ostatnim w którym porównanie rok do roku dotyczy okresu sprzed pandemii. Osiągnięte rezultaty potwierdzają, że decyzje o zmianie modelu wydawniczego „Wprost” podjęte w 2020 roku, tj. przejście na w pełni cyfrowe rozwiązania przyniosły rezultaty w postaci głębokich zmian organizacyjnych w Grupie oraz polepszenia wskaźników finansowych. Grupa PMPG należy do TOP 20 największych wydawców internetowych z ponad 7 mln użytkowników i ponad 120mln odsłon (za Mediapanel/Gemius PBI, sierpień 2021). „Wprost” pozostaje liderem tygodników opinii co potwierdzają comiesięczny ranking cytowalności IMM oraz zasięgi serwisu wprost.pl. Dorzeczy.pl jest absolutnym liderem wśród serwisów prawicowych z ponad 2,3 mln realnych użytkowników i prawie 36 mln odsłon.
W 2021 roku powołano nowy zarząd: spółką PMPG Polskie Media S.A. zarządzają prezes Katarzyna Gintrowska, wiceprezes odpowiedzialna za finanse - Jolanta Kloc oraz Agnieszka Jabłońska odpowiedzialna za HR i komunikację.
Istotnym wydarzeniem pierwszego półrocza było podpisanie przez PMPG Polskie Media umowy o współpracy z międzynarodowymi Partnerami Quadtalent Europe Limited (spółką zależną od Quadtalent Technology) oraz North Summit Capital GP, dotyczącą budowy nowych platform technologicznych o zasięgu międzynarodowym (szczegóły w informacji prasowej: Grupa PMPG Polskie Media podpisała list intencyjny ze światowymi liderami nowych technologii). W następstwie tej umowy powołaliśmy międzynarodową spółkę celową B8 International AG z siedzibą w Szwajcarii, której prezesem została Ilona Weiss.
W pierwszym półroczu 2021 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 4,521 mln zł wobec zysku 0,638 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
wybrane dane | okres 6 miesięcy | okres 3 miesięcy | zmiana | zmiana |
zakończony | zakończony | % | wartości | |
30.06.2021 | 30.06.2020 |
|
| |
przychody ze sprzedaży | 13 032 | 17 257 | -24% | -4 225 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży | 7 469 | 10 074 | -26% | -2 605 |
EBIT | 2 997 | -7 | + 4 2914% | 3 004 |
EBITDA | 3 643 | 518 | + 603% | 3 125 |
zysk(strata) brutto | 5 105 | 917 | + 457% | 4 188 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy | 4 521 | 638 | + 609% | 3 883 |
Przychody Grupy Kapitałowej PMPG po pierwszym półroczu 2021 r. wyniosły 13,0 mln zł i były niższe o 24% niż przed rokiem. Spadek przychodów jest wynikiem wpływu pandemii koronawirusa na działalność Grupy oraz wynikiem zakończenia wydawania tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej z końcem I kwartału roku ubiegłego. Spadki wpływów objęły w minionym półroczu przychody ze sprzedaży usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy.
Zysk brutto w wysokości 5,1 mln zł wynikał z osiągniętego zysku w wysokości 3,0 mln zł na pozostałej działalności operacyjnej oraz 2,1 mln zł na działalności finansowej.
Ograniczenie działalności wydawniczej i eventowej pozwoliło na zredukowanie kosztów sprzedaży i operacyjnych o 3,9 mln zł, co w konsekwencji wpłynęło na osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie 3,0 mln zł oraz wskaźnika EBITDA na poziomie 3,6 mln zł, znacząco wyższych niż w roku ubiegłym.
Wpływ na wynik finansowy Grupy w I półroczu 2021 r. miały dodatkowo zdarzenia jednorazowe czyli umorzone kwoty subwencji otrzymanej od PFR w kwocie 2,7 mln zł oraz zawiązywane i rozwiązywane odpisy aktualizujące.
Wyniki jednostkowe PMPG Polskie Media SA
W pierwszym półroczu 2021 r. PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła jednostkowy zysk netto w wysokości 2,834 mln zł wobec straty w wysokości 4 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Przychody PMPG po pierwszym półroczu 2021 r. wyniosły 7,0 mln zł i były niższe o 45% niż przed rokiem. Spadki wpływów objęły w minionym półroczu przychody ze sprzedaży usług reklamowych oraz projektów eventowych.
wybrane dane | okres 6 miesięcy | okres 3 miesięcy | zmiana | zmiana |
zakończony | zakończony | % | wartości | |
30.06.2021 | 30.06.2020 |
|
| |
przychody ze sprzedaży | 7 020 | 12 747 | -45% | -5 727 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży | 1 326 | 5 624 | -76% | -4 298 |
EBIT | 4 989 | -993 | +602% | 5 982 |
EBITDA | 5 575 | -523 | + 1166% | 6 098 |
zysk(strata) brutto | 3 008 | 3 | + 100167% | 3 005 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy | 2 834 | -4 | + 70950% | 2 838 |
Pierwsze półrocze 2021 roku PMPG Polskie Media S.A. zakończyła z zyskiem 1,3 mln zł z działalności operacyjnej wobec straty 1 mln w roku ubiegłym. Główny wpływ na zrealizowany wynik miał wzrost pozostałych przychodów operacyjnych o 2,7 mln zł, co było wynikiem odwrócenia odpisów aktualizujących należności – 1,3 mln zł, umorzenia subwencji PFR – 0,875 mln zł oraz rozwiązanie rezerw - 0,5 mln zł.
Osiągnięty zysk na działalności finansowej w wysokości 1,7 mln zł wynikał z cofnięcia odpisów aktualizujących wartość aktywów finansowych w kwocie 1,7 mln zł.
Pozytywny wynik finansowy na pozostałej działalności operacyjnej (1,5 mln zł) oraz na działalności finansowej (1,7mln zł) spowodowały wypracowanie zysku brutto na poziomie 3 mln zł.
- Osiągane rezultaty i pozytywna dynamika wskaźników finansowych pokazują, że po roku gruntownych zmian nasza organizacja w pełni przystosowała się do nowej rzeczywistości potwierdzając zdolność do trwałego wzrostu - mówi Jolanta Kloc, wiceprezes zarządu PMPG Polskie Media S.A. nadzorująca obszar finansowy.
- Wyniki półrocza oceniam pozytywnie. Wskazują, że podążamy dobrą drogą. Trzymamy kurs. Cieszy mnie, że warunki prowadzenia działalności normalnieją i że mogliśmy wrócić do organizowania wydarzeń i spotkań w świecie rzeczywistym. W ubiegłym tygodniu „Wprost” wręczył ShEO Awards nagradzając kobiety-liderki i Innowatory - nagrody na najbardziej innowacyjnych firm i produktów. Obydwa wydarzenia okazały się dużym sukcesem. Reakcje uczestników i odbiorców wskazują, że wszyscy pragniemy powrotu do normalności. - skomentowała Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media S.A
Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.