Spośród 57. prac zgłoszonych do konkursu na najlepszą kampanie PR jury wybrało do II. etapu 18 projektów z 6 kategorii.
Biorąc pod uwagę ilość zgłoszonych prac, jak i ich poziom merytoryczny, nominacja sama w sobie jest już ogromnym wyróżnieniem - powiedział Paweł Trochimiuk, Przewodniczący Jury Konkursu Złote Spinacze - Gratulujemy autorom nominowanych projektów i życzymy im sukcesów w dalszych etapach konkursu. Jednocześnie liczymy, iż dla autorów prac, które nie zostały tym razem nominowane do II. etapu, wyniki te stanowić będą wyzwanie do uczestnictwa w kolejnych edycjach konkursu i motywację do doskonalenia zawodowego.
Decyzję podjęło jury składające się ze znanych dziennikarzy i specjalistów w zakresie komunikacji, jak również przedstawicieli agencji członkowskich ZFPR. Wśród nominowanych znajdują się zarówno firmy, jak i agencje PR. Oto lista nominowanych:
Kategoria 1 PR korporacyjny
Wizjonerzy poszukiwani! - United PR
Żywieckie Muzeum Humoru - Eskadra BTL
Alchemia szczęścia przed Europlexem - Partner of Promotion
Kategoria 2 PR produktu
Odzyskujemy zaufanie do Neostrady Plus - Profile
Promocja kwiatów - Sigma
Pierwsza w świecie internetowa transmisja z wyklucia wielkanocnych kurczaków - GCI
Latający nauczyciel Świata Wiedzy - GCI
Nike lider na rynku, lider w świadomości - Partner of Promotion
Kategoria 3 Kampania edukacyjna
Plaża - Zdrowie - Uśmiech. Nad wodą bezpiecznie - Profile
Śpij dobrze! - Sigma
Dobry sen - program walki z bezdechem niemowląt - Spin Communications
Kategoria 4 Komunikacja kryzysowa
Wizyta "Ciotki Ju" w Polsce - Sigma
Inwestycja Enterasys Networks w JTT Computer S.A. - ITBC Communication
Kategoria 5 Public Affairs & Lobbying
VAT w budownictwie - GGK
Kratka - ComPress
Kategoria 6 Kampania społeczna
Alkohol Nieletnim dostęp wzbroniony! - Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie
Płytka wyobraźnia to kalectwo - Rowland Communications / Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Polskie danie dla Europy - Feedback/Hill&Knowlton
Nie kupuj od przemytników! - Headlines Brand & Corporate Communication
Autorzy nominowanych prac mają teraz 2 tygodnie czasu, do 31 października 2003 r. na dostarczenie pełnej dokumentacji realizowanych działań, a następnie jury dokona wyboru zwycięzców. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek Złotych Spinaczy nastąpi w dniu 28 listopada br. na uroczystym bankiecie w hotelu Sheraton.
Patronat medialny nad konkursem sprawują redakcje: Gazety Wyborczej, Media&Marketing Polska, Gazety Samorządu i Administracji oraz Businessman Magazine.
Pełna informacja o konkursie dostępna jest na stronie http://www.zfpr.pl/zloty_spinacz
Źródło: Związek Firm Public Relations