logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki konkursu na grafikę o komunikacji miejskiej

   27.07.2016, przeczytano 1758 razy
strzałkistrzałka
I nagroda KZK GOP STGU Piotr Depta

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej rozstrzygnęli konkurs na projekt graficzny opowiadający o komunikacji miejskiej. Prace mogły dotyczyć plusów poruszania się komunikacją miejską, aspektów ekologicznych,  zasad dobrych obyczajów wśród podróżujących lub pozytywnego wizerunku jej pracowników. Uczestnicy konkursu przedstawili bardzo różnorodne pomysły.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-konkursu-na-grafike-o-komunikacji-miejskiej,29418,artykul.html

Większością głosów zwycięzcą konkursu został Piotr Depta, szczeciński grafik i ilustrator – jury nagrodziło jego serię plakatów za uniwersalny, czytelny, radosny przekaz, przedstawiony w lekkiej i nowoczesnej formie graficznej.

Dodatkowo, jury przyznało wyróżnienia honorowe:

  • Łukasz Kliś – za inteligentną metaforę graficzną
  • Vivid Studio – za profesjonalną i nowoczesną formę z sugestią przygotowania książki i materiałów edukacyjnej dla dzieci
  • Małgorzata Zofia Wesołowska – za radosny regionalizm  z sugestią kampanii np. na darmowych pocztówkach, po przeniesieniu projektu na formę śląskiej makatki


Jury zwróciło także pozytywną uwagę na następujące projekty:

  • Kasia Gołyńska – głosy oddane przez przedstawicieli KZK GOP - za pozytywny przekaz
  • Ola Gordowy – za humorystyczne scenki rodzajowe
  • Dariusz Gruszka – głosy oddane przez przedstawicieli KZK GOP - za pomysł graficzny
  • Aleksandra Kalenik i Agata Boruta – praca Gibon za żartobliwą formę
  • Joanna Lisiewicz – za hasło Siatka możliwości
  • Karolina Olejniczak – za ciekawą formę ilustracyjną
  • Jan Rygiel – za ilustracje motoryzacyjne, z sugestią wystawy o pojazdach komunikacji
  • Hanna Rzepecka – projekt nr 1,  za inteligentną metaforę graficzną, z sugestią kampanii na uczelniach, bibliotekach
  • Studio Agora – za komercyjne, promocyjne, neutralne podejście
  • Dominika Tabor – za grafiki oraz kreatywny opis


Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów konkursu – uczestnicy wykazali się dużą pomysłowością i dobrym wykonaniem projektów, dziękujemy. Wybór zwycięzcy nie był łatwy, dostrzegliśmy wiele projektów, które być może będą zrealizowane w innej formie, a projektanci zaproszeni do współpracy indywidualnie przez KZK GOP. Cieszymy się, że  w przestrzeni komunikacyjnej znajdą się projekty na wysokim poziomie graficznym, które dotrą do tysięcy osób. Jest to jeden z niewielu przykładów tak dobrych projektów graficznych o komunikacji miejskiej w Polsce”.  Angelika Gromotka, STGU.

Jury obradowało w składzie:
- Anna Koteras – naczelnik wydziału prasowego KZK GOP
- Sylwia Żywczok – wydział prasowy KZK GOP
- Agata Korzeńska – projektantka graficzna, studio IDEE, członkini STGU, wykładowca ASP w Katowicach
- Dr Anna Machwic – dziekan wydziału projektowego ASP w Katowicach
- Dr hab. Dawid Korzekwa – projektant graficzny, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach

Głos doradczy: Angelika Gromotka – PR Manager STGU

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Konkurs na grafikę o komunikacji miejskiej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764