logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Wyobrażenia o tonerze

  PR 14.05.2013, przeczytano 1229 razy
ilustracjastrzałka

Według badań Lexmarka, globalnego dostawcy usług związanych z drukiem, większa świadomość na temat materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych może pomóc firmom ograniczyć koszty związane z drukowaniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyobrazenia-o-tonerze,18692,artykul.html

Lexmark przeprowadził badanie wśród pracowników biurowych z całej Europy, dotyczące materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych. Wyniki wskazują, że wiedza na ten temat jest niska.

Trzy czwarte ankietowanych nie ma pojęcia ile stron może zostać wydrukowanych na jednym tonerze. Poza tym, aż 84% pytanych nie wie ile stron można wydrukować po tym, jak pojawi się komunikat o niskim poziomie tonera. 

Jeśli chodzi o koszty materiałów eksploatacyjnych, 50% ankietowanych uważa, że im droższy toner, tym wyższy koszt wydrukowania jednej strony. Dodatkowo, prawie jedna trzecia ankietowanych (28%) jest przekonana, że musi osobiście ponosić koszty recyklingu pustych kaset po tonerze.

W kwestii jakości, trzy piąte pracowników biorących udział w badaniu uważa, że jakość wydruku spada wraz z opróżnianiem się kasety z tonerem.

Badanie wskazało wiele błędnych wyobrażeń na temat materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych oraz pokazało jak ograniczona jest wiedza na ten temat. Posiadając szerszą wiedzę w tym zakresie, użytkownicy mogliby dokonywać trafniejszych decyzji zakupowych, zapewniając sobie najlepsze efekty  za cenę jaką płacą.

Nasze badanie pokazuje, że wielu pracowników posiada bardzo małą wiedzę na temat tego, czego mogą oczekiwać od materiałów eksploatacyjnych, a wiele wyobrażeń dotyczących wydajności i kosztów tych materiałów jest błędnych.” –  mówi Józef Lis, Product Manager z Lexmark Polska. – „Niektóre z tych opinii mogły być prawdziwe w przeszłości, ale technologia rozwija się bardzo dynamicznie. Koszt wydruku jednej strony maleje, wydajność, niezawodność oraz proekologiczność produktów stale rosną.

W odpowiedzi na wyniki badań, Lexmark przedstawił kilka wskazówek dotyczących stereotypowych i błędnych opinii na temat materiałów eksploatacyjnych.

1. Jakość drukowania spada wraz z opróżnianiem się kasety z tonerem.
W przypadku typowych drukarek laserowych, jakość wydruku może spadać, zwłaszcza po wyświetleniu się informacji o niskiej zawartości tonera. Aby zachować dotychczasową jakość wydruku, należy kilkukrotnie potrząsnąć kasetą z tonerem.

Natomiast istnieją tonery, takie jak  toner Unison Lexmarka, posiadające system, który zapewnia jednakową jakość wydruku od pierwszej do ostatniej strony. Ponadto, wyświetlana jest informacja mówiąca ile jeszcze stron można wydrukować z pozostałego tonera.

2. Wymiana kasety z tonerem, jak tylko pojawi się informacja o niskim poziomie tonera, prowadzi do utraty pewnej ilości tonera

Zazwyczaj, czujnik informujący o niskim poziomie tonera wysyła wiadomość, kiedy pewien poziom zostanie osiągnięty. Wymiana tonera w tym momencie może skutkować utratą części tonera. Nie jest to jednak prawdą dla wszystkich drukarek. Dodatkowo wraz z informacją o niskiej zawartości tonera, nowe urządzenia Lexmarka wyświetlają informację o liczbie stron, które mogą jeszcze zostać wydrukowane, dzięki czemu użytkownik ma pewność, że wykorzysta toner w pełni.

3. Informacje o niskiej zawartości tonera są standardowe i nie biorą pod uwagę indywidualnych wzorców drukowania takich jak średnie zaczernienie strony.

Tak jak w poprzednich przypadkach, reguła ta dotyczy wielu urządzeń dostępnych na rynku. Jednak, istnieją drukarki, takie jak najnowsze urządzenia Lexmarka, które analizują nawyki dotyczące drukowania oraz używają tych informacji do kalkulowania liczby stron, które jeszcze mogą zostać wydrukowane. Ta funkcjonalność daje użytkownikom większą kontrolę nad wydrukami, a tym samym możliwość zmniejszenia kosztów.

4. Im droższa kaseta z tonerem, tym wyższy koszt wydrukowania jednej strony.
Jest to nieprawdą. Ogólnie rzecz biorąc, koszt wydruku strony wynika z ceny detalicznej tonera w powiązaniu z liczbą wydruków. Często liczba stron, które mogą zostać wydrukowane, nie jest wcale proporcjonalna do ceny tonera. Innymi słowy, można powiedzieć, że im wyższy koszt kasety z tonerem (dla danej klasy drukarek), tym większa liczba potencjalnych wydruków, a co za tym idzie niższy koszt wydruku jednej strony.

5. Nie można przewidzieć liczby stron, które mogą być wydrukowane
W przeszłości była to prawda. Obecnie, niektóre z najnowszych urządzeń bardzo dokładnie identyfikują poziom zużycia tonera. Niektóre z drukarek są w stanie podać szczegółowe informacje na temat niskiego poziomu tonera, jak również informacje o liczbie stron jakie mogą zostać wydrukowane przy aktualnym stanie.

Źródło: Lexmark

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Lexmark przeprowadził badanie wśród 664 pracowników biurowych z jedenastu krajów – Belgii, Francji, Niemczech, Włoch, Holandii, Polski, Portugalii, Republiki Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii. Badanie zostało zakończone w styczniu 2013 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764