logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wyprzedziły swoje czasy. Wielkie odrodzenie QR kodów

   21.09.2020, przeczytano 462 razy
ilustracja

Mechanizm znany od 1994 roku obecnie w czasie światowej pandemii i reżimu sanitarnego wraca w wielkim stylu tym samym stając się ważnym tematem na ustach wielu firm. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyprzedzily-swoje-czasy.-wielkie-odrodzenie-qr-kodow,388524,artykul.html

Pandemia odwróciła złą passę QR kodów co m.in. udowadnia sytuacja QR Menu, produktu startupu myREST. QR Menu to menu w postaci kodu możliwego do zeskanowania, a następnie odsyłającego do pełnego menu danej restauracji. Od ponad roku pomysłodawca Volodymyr Turchak starał się zainteresować restauratorów swoim pomysłem, ale bezskutecznie. W kolejnym podejściu do pomysłu, startup zmodyfikował produkt poprzez integrację różnych kanałów. System zbiera informacje o rezerwacjach ze stron restauracji, Facebooka, Instagrama, czy Google. Modyfikacje okazały się sukcesem!

Nowa funkcja w Apple Pay pozwoli dokonać płatności poprzez zeskanowanie kodu QR, czy nawet kodów kreskowych przy pomocy aparatu telefonu. Patrząc na to, że wykorzystanie QR kodów z powodzeniem oferuje m.in. Walmart czy sieć aptek Walgreens, można zauważyć wyraźny trend rozwijania płatności bezdotykowych. Również popularny PayPal w marcu 2020 roku w kilku krajach wprowadził możliwość płacenia za pomocą QR kodów. Niestety, na ten moment opcja niedostępne dla Polski.

W ślad za powracającym trendem poszedł również WhatsApp. Popularny komunikator wprowadził funkcję skanowania kodów i tym samym dzielenia się kontaktami między użytkownikami. Skanowanie kodu możliwe jest z poziomu aparatu lub poprzez przejście z ustawień.

Nie tylko znane marki pochyliły się nad kodami! Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie w kwietniu tego roku rozpoczął proces umieszczenia kodów QR na wszystkich przystankach pierwszej strefy cenowej. Po zeskanowaniu kodu użytkownik jest odsyłany do strony prezentującej pełny rozkład jazdy dla wszystkich linii komunikacji miejskiej.

Jak można się dowiedzieć z raportu 2020 Pandemic and the QR Code Economy przygotowanego przez Tencent (chińska firma technologiczna) korzystanie z QR kodów w komunikatorze WeChat wzrosło o 25,86% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Od 23 stycznia do 6 maja, czyli w czasie największych zachorowań na koronawirusa, użyto kodów QR w WeChat ponad 140 miliardów razy (!) przez różne instytucje, firmy czy zwykłych użytkowników.

Z kolei raport Grand View Research szacuje, że globalny rynek płatności bezdotykowych, w tym również poprzez QR kody, ma wynieś 4,68 bilionów dolarów do końca 2027 – to wzrost o 19,8% w stosunku do 2020 roku (!).

Oczywiście, jak w większości przypadków, ślepe podążanie za trendem nie jest rekomendowane. Należy upewnić się, że takie rozwiązanie przynosi korzyść użytkownikom, jest zoptymalizowane i przede wszystkim – odpowiada na konkretne potrzeby. Nie warto przegapić takiej szansy, ale na pewno należy się dobrze przygotować do jej wykorzystania.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego  możemy się nauczyć o Customer Experience w trakcie pandemii?
Według najnowszego raportu opracowanego przez KPMG[1], aż 79% konsumentów martwi się obecnie o globalną sytuację ekonomiczną. Jednocześnie, wszystkie kraje ujęte w badaniu, w tym roku odnotowały poprawę w kwestii pozytywnych doświadczeń klientów. Niewątpliwie okres pandemii to czas, który dostarcza wielu ciekawych wniosków na temat Customer Experience.
Paneliści odpowiadają na pytania uczestników wirtualnej premiery Leksykonu
W związku z wydaniem publikacji “Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej” zaprosiliśmy ekspertów ją współtworzących do panelu, który odbył się 14 października na żywo, na Stronie IAB Polska na Facebooku. W trakcie panelu widzowie zadali szereg pytań, na które o odpowiedzi poprosiliśmy ekspertów.
Międzynarodowy Dzień Druku: 4 ciekawostki o druku
Z okazji międzynarodowego dnia druku firma Brother przedstawia 4 ciekawe informacje, z branży druku, o których rzadko słyszymy.
Formy reklamy na Instagramie - co jest trendy?
Aż 53% użytkowników Instagrama choć raz kupiło produkt po ujrzeniu go na tym portalu, a 7% zrobiło to ponad 10 razy. Obserwacje agencji marketingu influencerskiego BrandLift wskazują, iż coraz więcej marek z różnorodnych branż, także nieaktywnych dotychczas w mediach społecznościowych decyduje się na wykorzystanie Instagrama do działań reklamowych. Jakie są...
Czy audiomarketing jest skuteczny?
Coraz większe zainteresowanie audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie sprawia, że rośnie popularność kampanii programatycznych w sektorze reklam audio. Czy są one faktycznie skuteczne?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764