logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wysłuchania w konkursie na prezesa TVP dostępne w internecie

  PR 26.09.2016, przeczytano 956 razy
ilustracjastrzałka
Rada Mediów Narodowych - Joanna Lichocka, Krzysztof Czabański, Juliusz Braun, Grzegorz Podżorny Fot.PAP/T.Gzell

W konkursie na prezesa Telewizji Polskiej odwołanie złożyła była szefowa TVP1 Małgorzata Raczyńska-Weinsberg, która nie została zakwalifikowana do trzeciego etapu - poinformował w niedzielę przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wysluchania-w-konkursie-na-prezesa-tvp-dostepne-w-internecie,30031,artykul.html

Konkurs wyłonił, jak na razie, czworo kandydatów w finale, ale jest jedno odwołanie od naszych decyzji, więc nie jest wykluczone, że finał będzie nieco szerszy. Odwołanie złożyła pani Małgorzata Raczyńska. Decyzja większości w sprawie jej nieprzepuszczenia do trzeciego etapu była w moim głębokim przekonaniu decyzją niesłuszną i niesprawiedliwą, zresztą mówiłem o tym od początku, zaraz po tym jak zapadła - powiedział Czabański na konferencji prasowej w Toruniu.

Szef RMN zaznaczył, że wraz Joanną Lichocką głosował, aby Raczyńska była dopuszczona do finałowego etapu konkursu i mogła wziąć udział w tzw. wysłuchaniach.

Jej kompetencje są bardzo wysokie, potwierdzone jej dyrektorowaniem w Programie Pierwszym TVP. Jej dyrektorowanie przyniosło wtedy wiele sukcesów. Wystarczy sięgnąć do opracowań w pismach branżowych i statystyk oglądalności telewizji w tamtym czasie. Myślę, że ona powinna być dopuszczona do finału, ale czy będzie - nie wiem. Decyzja zapadnie na kolejnym posiedzeniu Rady, czyli prawdopodobnie 6 października - podkreślił Czabański.

Decyzją RMN do trzeciego etapu konkursu zastali zakwalifikowani: obecny prezes TVP Jacek Kurski, dyrektor TV Biełsat Agnieszka Romaszewska-Guzy, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Krzysztof Skowroński oraz reżyser Bogdan Czajkowski.

Czabański zapowiedział, że wysłuchania publiczne kandydatów na prezesa TVP odbędą się prawdopodobnie 7 października, a w zależności od decyzji Rady w sprawie Raczyńskiej-Weinsberg, weźmie w nich udział czworo lub pięcioro kandydatów.

Wysłuchania będą publiczne. Będą transmitowane przez telewizję sejmową i będą dostępne w czasie rzeczywistym w internecie, czyli każdy zainteresowany będzie mógł śledzić to na bieżąco. Niektórzy z kandydujących zapowiedzieli już, że w pewnych fragmentach będą prosili o wyłącznie jawności, co jest czasem ze względu na tajemnice spółki konieczne. Oczywiście Rada prawdopodobnie takie wyłączenia będzie uwzględniać - mówił przewodniczący RMN.

Czabański podał, że rozstrzygnięcie w sprawie prezesa TVP zapadnie około 12 października.

Zapowiedział też, że zaraz po wyłonieniu prezesa TVP będzie ogłoszony konkurs na prezesa Polskiego Radia; zarząd PR będzie jednoosobowy. Po nowym roku obędą się konkursy w rozgłośniach regionalnych.

Prezes Polskiej Agencji Prasowej został wyłoniony konkursie w kwietniu. My ten konkurs uznajemy, nie będziemy urządzać nowego, tylko pan prezes zostanie przez nas jakby utwierdzony na całą kadencję. Zarząd też będzie jednoosobowy - podkreślił Czabański.

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764