logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wysoka oglądalność seriali Cartoon Network w kanałach free-to-air

  PR 19.07.2017, przeczytano 2132 razy
ilustracjastrzałka

Cartoon Network pochwalił się wysokimi wynikami oglądalności swoich seriali w europejskich kanałach free-to-air. „Atomówki” zdobyły miliony nowych widzów, a serial „Ben 10” obejrzał co trzeci chłopiec w Polsce, Szwecji i na Węgrzech. Stacja planuje nawiązać współpracę z kolejnymi nadawcami i partnerami licencyjnymi w regionie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wysoka-ogladalnosc-seriali-cartoon-network-w-kanalach-free-to-air,33170,artykul.html

Nowa seria „Atomówek”, które powróciły do Cartoon Network w kwietniu 2016 r., zdążyła już przyciągnąć miliony nowych widzów i bije rekordy popularności w wielu kanałach free-to-air. W Wielkiej Brytanii przygody Bajki, Bójki i Brawurki od czwartego kwartału 2016 roku emitowane są na kanale CITV (i równoległym ITV) i stały się hitem wśród dziewczynek w wieku 4-9 lat. Od tego czasu przyciągnęły ponad dwa miliony widzów, w tym 13% dzieci w przedziale wiekowym 4-9. We Francji „Atomówki” można oglądać na kanale Gulli; seria zdobyła tam 19% udziału w widowni i przyczyniła się do wzrostu średniej oglądalności kanału o 17,1%. W Polsce na kanale PULS 2 serial pobił średnią oglądalność stacji wśród dzieci i młodszych dzieci odpowiednio o 13% i 38%, ponadto w miesiącu premiery „Atomówki” były drugim najchętniej oglądanym serialem tej stacji wśród młodych dziewcząt. Dodatkowo, seria zanotowała również udany, sześciotygodniowy start we włoskim kanale free-to-air, Boing, który jest własnością Turnera i sieci Mediaset, gdzie zajęła drugie miejsce w rankingu oglądalności wśród dziewczynek i trzecie wśród wszystkich dzieci.

W niedzielę 11 czerwca, Gulli, który razem z „Niesamowitym światem Gumballa” i francusko-kanadyjską produkcją animowaną „Odlotowe agentki”, wyemitował też „Atomówki”, był najczęściej wybieranym programem przez mamy spędzające czas z dziećmi oraz przez najmłodszych w przedziale wiekowym 4-10 lat* – był to podwójny rekord Gulli wśród mam i dzieci.

Nowa seria znanego na całym świecie „Ben 10” również zapewnia wysoką oglądalność w całym regionie. W dniu premiery, na CITV (i równoległym ITV) seria przyciągnęła 1,2 miliona widzów, w tym 9% chłopców w wieku 4-9 lat i osiągnęła 18,7% udziału w widowni na kanale Gulli, stała się też drugim najpopularniejszym programem dla dzieci emitowanym w Boing. Od kiedy Cartoon Network rozpoczął emisję serii w regionie EMEA w październiku 2016 r., „Ben 10” obejrzał co drugi chłopiec w RPA, Rumunii, Hiszpanii i Portugalii oraz co trzeci na Węgrzech, w Polsce i Szwecji.

- Wyniki te wyraźnie pokazują niesłabnącą siłę marek skierowanych do dzieci – w świecie, gdzie możliwości wyboru różnych form rozrywki przybywa niemal z dnia na dzień, rola zaufanych i kochanych przez najmłodszych marek okazuje się niezbędna, aby przebić się na tym rynku. Będziemy nadal je rozwijać i inwestować w nie, dostarczając nowych treści na różnych platformach. Chcemy wzmocnić i tak już wysoką świadomość naszych marek, dzięki której jesteśmy atrakcyjni dla naszych partnerów biznesowych -
mówi Humphrey Black, VP, Media Distribution, Turner EMEA.

- Sukces „Atomówek” i „Ben 10” wyraźnie sygnalizuje zaangażowanie dzieci, które wybierają nasze produkcje spośród wszystkich innych treści, do których mają dostęp. Planujemy premiery nowych produktów licencyjnych jesienią tego roku oraz w 2018 r., dzięki którym najmłodsi będą mieli szanse na zupełnie nowy rodzaj interakcji ze swoimi ulubionymi bohaterami. Nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów także na temat zawarcia umów licencyjnych z nowymi partnerami - komentuje Johanne Broadfield, VP, Cartoon Network Enterprises.

Dobrymi wynikami w kanałach free-to-air wyróżniają się również starsze produkcje Cartoon Network, takie jak „Niesamowity świat Gumballa” i „Pora na przygodę”.  W pierwszym kwartale 2017 r „Gumball” zwiększył oglądalność duńskiego kanału DR Ultra wśród dziecięcej publiczności o 56%, co dało mu pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych programów na tym kanale, podczas gdy „Pora na Przygodę” przyciągnęła o 14% więcej młodszych dzieci niż średnia dla tej stacji. Obie produkcje okazały się również kluczowe dla oglądalności Gulli: „Gumball” zajął 4 miejsce wśród dzieci w wieku 4-14 lat, a „Pora na przygodę”  osiągnęła 19% udziału w widowni.

Cartoon Network ogłosiło niedawno rozpoczęcie prac nad drugim sezonem „Ben 10”, a także teleturniejem „Ben 10 Wyzwanie”, którego produkcja trwa obecnie w Madrycie. Program jest realizowany w ośmiu językach: arabskim, angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, polskim, hiszpańskim i tureckim.

Źródło: Cartoon Network Enterprises

Dodatkowe informacje:

* Udział w widowni, jaki osiągnęły „Atomówki” wśród gospodyń domowych z dziećmi był dwukrotnie większy niż w przypadku „Odlotowych agentek” (12,4% vs. 6%). Dotyczy to również „Gumballa”, którego udział w rynku wyniósł od 13,5% do 17,1%.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764