logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystartowała kampania Jedz Bez Wyrzutów

  PR 17.12.2020, przeczytano 600 razy
ilustracjastrzałka

Choć w naszych domach marnujemy gigantyczne ilości żywności, bo aż blisko 3 mln ton rocznie, to są rozwiązania, które pomogą nam to ograniczyć. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ruszył właśnie z kampanią społeczną „Jedz Bez Wyrzutów”, której ambasadorami zostali dziennikarka Agnieszka Cegielska oraz szef kuchni Andrzej Polan. Inicjatywa ta ma nas weprzeć w tym by jeść odpowiedzialnie, czyli bez wyrzucania do kosza, bez wyrzutów sumienia i z korzyścią dla środowiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystartowala-kampania-jedz-bez-wyrzutow,389595,artykul.html

Zespoły badawcze IOŚ-PIB oraz SGGW zbadały w ramach projektu PROM, tj. „Opracowanie systemu monitorowania marnowanej żywności i efektywnego programu racjonalizacji strat i ograniczania marnotrawstwa żywności”, że w całym łańcuchu od tzw. pola do stołu marnuje się w Polsce ok. 5 mln ton żywności rocznie. Za straty w największym stopniu odpowiadają konsumenci, wyrzucając aż blisko 3 mln ton. To tak jakby w każdej sekundzie w polskich domach do śmieci trafiało 92 kg jedzenia, czyli 184 bochenki chleba. To porażające dane - alarmuje Instytut Ochrony Środowiska -Państwowy Instytut Badawczy.

Celem kampanii jest dotarcie do społeczeństwa z komunikatem, że wszyscy możemy to zmienić i to niewielkim wysiłkiem. Gospodarstwa domowe, których mieszkańcy mają większe umiejętności i doświadczenie w planowaniu zakupów, robieniu ich zgodnie z założeniami oraz przygotowywaniu także zaplanowanych posiłków, po prostu marnują mniej żywności.

- Przekaz kampanii oparty jest na formule przepisów na to, jak jeść bez wyrzutów. Konwencję receptury na danie,  przekładamy na zachowania zakupowe, promując nowe wzorce mające na celu ograniczenie marnowania jedzenia – mówi Łukasz Adamowicz, Group Account Director ClickAd Interactive.

Przepisy jak jeść bez wyrzutów są serią praktycznych rozwiązań, które przedstawiają Ambasadorzy kampanii: dziennikarka Agnieszka Cegielska i szef kuchni Andrzej Polan. Celem przepisów jest wypracowanie nowych, lepszych nawyków zakupowych i sposobów gotowania.

Kampania ma zainspirować konsumentów, by jedli i kupowali w sposób świadomy, bez wyrzucania jedzenia a tym samym wyrzutów sumienia.  To, co kupujemy i w jakich ilościach, a przede wszystkim co wyrzucamy ma realny wpływ na otaczające nas środowisko oraz postępujące zmiany klimatu.

- To ważne, bo potrzebujemy zrozumieć, że w ślad za naszym wyrzuconym jednym jabłkiem, czy marchewką uruchamia się łańcuch innych strat: środowiskowych, ekonomicznych, społecznych. Produkcja każdego produktu wiąże się z wykorzystywaniem zasobów, które kiedyś się skończą. Zapobiegając wyrzucaniu oszczędzamy wodę i inne surowce, które zostały zużyte, by produkt mógł powstać. Podejmując bardziej odpowiedzialne działania możemy też przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 i metanu do atmosfery, które produkuje gnijąca żywność na wysypiskach. I dodatkowo oszczędzić nasze pieniądze, za które kupiliśmy dany produkt - wylicza dr inż. Krystian Szczepański, dyrektor Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytut Badawczego.

Kampania IOŚ-PIB Jedz Bez Wyrzutów jest częścią długofalowego projektu PROM i została zaplanowana do lipca 2021 roku. Za przygotowanie kreacji, jej realizację oraz komunikację odpowiedzialna jest firma ClickAd Interactive we współpracy z Fabryką Komunikacji Społecznej oraz Agencją PR Solski Communications.

- Chcemy dotrzeć do społeczeństwa z kampanią „Jedz bez wyrzutów” głównie poprzez synergię nowych mediów, takich jak dedykowana komunikacja w mediach społecznościowych i digital oraz mediów tradycyjnych jak radio, prasa. W związku z nią mamy nową stronę internetową, na której będzie można znaleźć wiele porad i informacji na temat zapobiegania marnowaniu żywności. Dodatkowo w ramach kampanii zrealizowaliśmy we współpracy z naszymi partnerami spot radiowy, film, billboardy oraz szereg działań komunikacyjnych, w tym m.in. konferencje  - podkreśla Łukasz Adamowicz, Group Account Director ClickAd Interactive.

PROM

To przełomowa inicjatywa dzięki, której poznaliśmy w końcu w Polsce rzeczywistą skalę marnowania żywności w Polsce, która wynosi blisko 5 mln ton. Projekt pt. „Opracowanie systemu monitorowania marnowanej żywności i efektywnego programu racjonalizacji strat i ograniczania marnotrawstwa żywności” (w skrócie PROM) to pierwszy tego typu projekt badawczy w Polsce, którego celem było zbadanie, ile żywności marnuje się w Polsce w całym łańcuchu produkcji – tzw. „od pola do stołu”. Liderem projektu jest Federacja Polskich Banków Żywności (FPBŻ), a Partnerami projektu są: Instytut Ochrony Środowiska – PIB (IOŚ-PIB), Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (SGGW), Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) oraz Polskie Towarzystwo Technologów Żywności (PTTŻ). Projekt jest finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu GOSPOSTRATEG.

Źródło: Solski Communications

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764