logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystartowała ogólnopolska kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

  PR 27.09.2022, przeczytano 253 razy
ilustracja

Rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025, która  ma na celu promocję czytelnictwa oraz bibliotek. Do 20 października w stacjach radiowych i telewizyjnych będą emitowane dwa 30-sekundowe spoty, adresowane do różnych grup odbiorców. Działania w Internecie potrwają do końca 2022 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystartowala-ogolnopolska-kampania-narodowego-programu-rozwoju-czytelnictwa-2.0,397364,artykul.html

Przez miesiąc w telewizji i radiu, a przez ponad kwartał w Internecie kampania będzie przypominała o tym, że warto czytać – w każdym wieku, miejscu i czasie. Kampania medialna ma również za zadanie budowanie rozpoznawalności marki NPRCz 2.0. Jesienna edycja działań promocyjnych obejmuje dwa spoty wideo: jeden skierowany do dzieci, młodzieży i rodziców, drugi – do seniorów. Spoty zostały przygotowane w dwóch wersjach o długości 30 sek. (telewizja, radio, Internet) i 60 sek. (Internet) i przedstawiają czytanie jako interesujący i angażujący sposób spędzania czasu. Kontekstem kampanii NPRCz 2.0 są indywidualne i społeczne korzyści płynące z czytania. Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks. „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego” – przekonują bohaterowie spotu. 

Regularne aktywności promocyjne NPRCz 2.0 w Internecie zaplanowane zostały do końca 2022 r. Działania w sieci oparte będą na 30- i 60-sekundowych spotach. W mediach społecznościowych, tj. na Facebooku, Instagramie i TikToku czytelnictwo promować będą także kilkusekundowe materiały wideo, przygotowane z myślą o użytkownikach tych kanałów.  

Kampanię NPRCz 2.0 zainaugurował pod koniec 2021 r. spot wizerunkowy budujący świadomość Programu i jego identyfikacji wizualnej. Koncepcja komunikacji oraz logotyp Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 zostały zbudowane na skojarzeniach z książką oraz partykułą pytającą „CZY”, która jednocześnie jest pierwszą sylabą wyrazu „czytanie” i zachęca do czytelniczej zabawy.

Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja Punchline. Spoty wyprodukowało Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark. Logotyp NPRCz 2.0 powstało w studiu Elipsy.

Wszystkie premierowe spoty NPRCz 2.0 są dostępne pod linkiem na oficjalnym kanale w serwisie YouTube.

Źródło: Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dan Cake daje czas na spokojne przygotowanie się do Świąt
Trwa świąteczna kampania Dan Cake, w ramach której marka zachęca do tego, by nie poddawać się stresującej, świątecznej gonitwie i zamiast tego spędzać czas tak, jak się lubi.
Platige Image wykonało korekcję koloru w świątecznej reklamie World of Tanks
Święta to wyjątkowy okres także dla twórców z branży reklamowej. Czas, gdy można wyjść poza narzucone z góry ramy czasowe i puścić wodze fantazji. Kluczem do stworzenia opowieści, która podbije serca widzów jest oczywiście fabuła, czy jak mówią fachowcy storytelling. Napisanie scenariusza, dzięki któremu reklama pozostanie długo w naszej pamięci to dopiero połowa...
Remington: Bądź #Hairpositive
Siwe, cienkie, napuszone, rzadkie, z „łysymi” plackami - wszystkie włosy zasługują na akceptację, a te idealne po prostu nie istnieją. Startuje akcja „Bądź#Hairpostive z Remington”, w ramach której marka zachęca do dzielenia się swoimi włosowymi historiami oraz wspiera Polskie Stowarzyszenie Alopecji. W kampanię zaangażowani są influencerzy, m.in....
„Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich” – wystartowała nowa kampania Škody
Wystartowała nowa kampania ŠKODY zwracająca uwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje, że jest to dla niej priorytetem. ŠKODA nieustannie rozwija się i szuka nowych, innowacyjnych rozwiązań, aby podnosić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.
Inflacja i niestabilność gospodarcza na szczycie kryzysowych obaw na 2023 rok
Managerowie ds. komunikacji oraz rzecznicy największych polskich firm i instytucji z pesymizmem patrzą na nadchodzący 2023 rok, szacując prawdopodobieństwo wystąpienia kryzysów wizerunkowych w swoich organizacjach na 57%. To najnowszy odczyt wskaźnika „Kryzysometr”, corocznie tworzonego przez agencję Alert Media Communications. Na czele listy spodziewanych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764