logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystartowała usługa Empik Ads

  PR 06.10.2022, przeczytano 203 razy
ilustracja

Empik powiększa ofertę reklamową i zestaw narzędzi promocyjnych dla Partnerów w swoim środowisku online. Empik Ads umożliwia Sprzedawcom, Dostawcom, Producentom i Agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com w dwóch opcjach: Produkt sponsorowany oraz Marka sponsorowana. Opłata jest pobierana w modelu CPC (cost per click) a reklamodawca może ustawiać kampanie pod określone parametry budżetowe.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystartowala-usluga-empik-ads,397505,artykul.html

Reklama w internecie to najszybciej rozwijający się segment rynku. Wydatki firm na kampanie w sieci rosną z roku na rok. W 2021 roku rynek reklamy cyfrowej w Polsce wzrósł o 20%, osiągając poziom ponad 6 mld zł [1]. Coraz bardziej liczą się na nim platformy e-commerce – jak szacują eksperci w 2022 roku osiągną one 12% udziału w ogólnych wydatkach na reklamę digital w Polsce [2]. Na ofertę reklamową stawia również jeden z czołowych polskich e-sklepów, który od 2017 roku jest markeplace’em (EmpikPlace).  

Potencjał reklamowy Empik.com

Blisko 30% polskich internautów w zasięgu www i aplikacji łącznie, średnio 32 mln wizyt na stronie miesięcznie, najlepiej oceniana aplikacja zakupowa w Polsce – Empik to ścisła czołówka polskiego e-handlu i marketplace z ponad 5 mln ofert od Sprzedawców zewnętrznych w 20 różnych kategoriach, w tym Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Mama i Dziecko, Elektronika, Sport, Motoryzacja czy Supermarket. - Mamy bardzo duży potencjał jako kanał mediowy i przestrzeń reklamowa dla Partnerów Biznesowych. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić zautomatyzowany, samoobsługowy system Empik Ads – mówi Artur Malinowski, CMO w Empiku.

Z tego narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi w modelu self-service mogą już korzystać Sprzedawcy, Producenci i Dystrybutorzy, którzy oferują swoje artykuły na EmpikPlace.  

- Empik Ads umożliwia Sprzedawcom efektywne prowadzenie działań reklamowych, wpływających bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Usługa pozwala wyróżnić produkt na tle konkurencji, co sprawdzi się m.in. przy wprowadzeniu nowej kolekcji lub artykułu na rynek czy podbiciu wyprzedaży – podkreśla Olga Knap-Nowacka, Head of Ads & Partnerships i dodaje: - System Empik Ads oraz pozostałe formaty reklamowe opierają się o konkretne etapy ścieżki zakupowej Klienta. Mając na uwadze, że aż 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepie [3], możemy wyróżnić oferty zgodne z daną intencją zakupową. A to maksymalizuje ich sprzedaż.

Wsparcie sprzedaży

Empik Ads oferuje dwa formaty działań: Produkt sponsorowany i Marka sponsorowana.

ilustracjastrzałka

Pierwszy pakiet gwarantuje dotarcie do użytkowników, którzy są etapie poszukiwania produktu, ale jeszcze nie podjęli decyzji zakupowej. Umożliwia kontekstowe wyróżnienie wystawionej oferty w wynikach wyszukiwania (po wpisaniu frazy/na podstawie słów kluczowych) - produkty wyświetlane są na liście ofert na pierwszej i co siódmej pozycji. Produkt jest opisany dyskretnym wskazaniem: Sponsorowane.

Z kolei Marka sponsorowana to pakiet reklamowy przygotowany specjalnie dla Producentów i Sprzedawców, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, sklepu bądź oferowanych produktów. Reklama graficzna wyświetla się nad wynikami wyszukiwania m.in. na podstawie słów kluczowych i składa się z grafiki (np. logo sklepu), krótkiego hasła/opisu oraz min. 3 wskazanych produktów i jest oznaczona określeniem: Sponsorowane.

Przejrzysty system rozliczeń

Empik Ads opiera się na modelu CPC (cost per click). Reklamodawca płaci więc nie za samo wyświetlenie, tylko za kliknięcie w reklamę produktu lub marki sponsorowanej. Działa tu mechanizm bidowania/licytacji stawek – Sprzedawca sam decyduje, ile chce zapłacić za klik i jaki maksymalny budżet przeznaczy na kampanię: za dzień lub za cały okres działań. To rozwiązanie daje ponadto Reklamodawcom szerokie narzędzia analityczne i umożliwia bieżące monitorowanie wyników i podejmowanie decyzji o dalszych krokach.

- Z pierwszych reakcji sprzedających na EmpikPlace wynika, że nowe narzędzie bardzo dobrze odpowiada na ich potrzeby, jest intuicyjne i proste w obsłudze, a wyniki zrealizowanych już kampanii są bardzo obiecujące – podsumowuje Marcin Łukaszewicz, Menadżer ds. Monetyzacji Ruchu w Empiku.

Wielokanałowe środowisko reklamowe

Przedstawiciele Empiku podkreślają, że Empik Ads i wykorzystanie potencjału oraz skali online’u to dopiero początek. Reklamodawcy mogą liczyć na kompleksową ofertę. - Naszą siłą i przewagą rynkową jest całe wielokanałowe środowisko: obok sklepu www i czołowej aplikacji zakupowej w Polsce czy usług subskrypcyjnych, to także sieć ponad 320 nowoczesnych salonów Empik i sklepów Papiernik by Empik. Nasza oferta reklamowa wykorzystuje placementy we wszystkich kanałach i opiera się na multichannelowych danych – tłumaczy Artur Malinowski.

Źródło: Empik

www.empik.com

Dodatkowe informacje:

[1] Raport Strategiczny, Internet 2021/2022, IAB POLSKA
[2] Szacunki holdingu mediowo-technologicznego GroupM
[3] badanie NIELSEN SHOPPER TRENDS 2022

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Mediapanel za listopad 2022
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji. Prezentujemy również zestawienie audytowanych playerów audio i wideo – ich wyniki pokazujemy w agregacji do grup mediowych, biorących udział w badaniu.
Warner Bros. Discovery w Polsce podejmuje działania w celu ograniczania emisji CO2e i zwiększenia oszczędności energii elektrycznej. Do 31 marca 2023 r. organizacja będzie prowadzić pilotażowy program pracy zdalnej w piątki – w te dni firma będzie dążyć do maksymalnego zredukowania zużycia energii w swoich budynkach. Po okresie trzech miesięcy nadawca zweryfikuje...
5 grudnia br., redakcja magazynu Media i Marketing Polska opublikowała wyniki raportu „Biura Reklamy 2022”. W badaniu realizowanym przez Kantar Polska na zlecenie redakcji magazynu „Media Marketing Polska”, Biuro Reklamy Ringier Axel Springer Polska zdobyło pierwsze miejsce i tytuł „Biura Reklamy Internetowej Roku”...
Stacje TVN Warner Bros. Discovery były w listopadzie najchętniej wybieranymi kanałami przez widzów. TVN - najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny nadawcy - znalazł się na czele rankingu Big5. Natomiast stacje TVN24, TVN Style oraz TVN Turbo zdobyły w minionym miesiącu największe udziały w widowni w swoich kategoriach tematycznych. TVN24 BiS oraz Metro osiągnęły...
Miesięcznik Architektura-murator wraz z m.st. Warszawą i ZODIAKIEM Warszawskiem Pawilonem Architektury zapraszają na Archikolaże - wystawę z okazji 40-lecia pracy Ewy P. Porębskiej w mediach architektonicznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764