logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa: Bogusław Balicki – plakaty powstałe po 1975 roku

   06.02.2012, przeczytano 1284 razy

Kontynuując cykl spotkań związanych z projektowaniem graficznym, księgarnia “mała litera” w Łodzi przygotowała wybór prac Bogusława Balickiego z lat 1975 – 2009. Są to plakaty powstałe po okresie współpracy autora z Stanisławem Łabęckim (w ramach spółki autorskiej Balicki & Łabęcki).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa%3A-boguslaw-balicki--plakaty-powstale-po-1975-roku,14563,artykul.html

Bogusław Balicki jest autorem lub współautorem wielu plakatów do wydarzeń kulturalnych charakterystycznym dla łódzkiej szkoły plakatu. Ma ona specyficzne konstruktywistyczno – typograficzne tradycje.

Twórczość Bogusława Balickiego wpisywała się zazwyczaj w nurt postkonstuktywistycznej abstrakcji geometrycznej, cechowała się też wykorzystaniem nierzadko przetworzonej typografii. Często jako element lub punkt wyjściowy do budowania projektu autor wykorzystywał interferencje wytwarzane sztucznie lub z celową przypadkowością w strukturach rastrowych czy pikselowych.

Obserwował i inspirował się odbywającym się w ostatnich latach XX w. przełomem technologicznym w technikach komputerowo wspomaganego procesu projektowania graficznego i analogicznych sytuacjach dotykających internetowej dystrybucji informacji czy nowoczesnej poligrafii. Poszukiwał tam nowej filozofii projektowania i wykorzystywania typografii.

Na licznych pracach znajdziemy jego ulubiony Glaser, Data70, OCR-A czy projektowane autorsko litery bitmapowe, a przede wszystkim kroje pism z rodziny Helvetica. Przez lata wykładał w łódzkich uczelniach (Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego i Akademii Humanistyczno Ekonomicznej).

czas: 1.02-29.02.2012
organizator: księgarnia “mała litera” w Łodzi ul. Ogrodowa 19 (budynek MS2)
wstęp wolny

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Bogusław Balicki – plakaty powstałe po 1975 roku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764