logo
WIADOMOŚCI

Wystawa „Warszawskie Symbole” od 8 września w Art Walk

Mateusz Zawiślak   11.09.2017, przeczytano 479 razy
ilustracjastrzałka

Fundacja Sztuka w Mieście zaprasza na nową wystawę w galerii plenerowej Art Walk. Od 8 września w pasażu wystawienniczym na placu Europejskim oglądać będzie można ekspozycję zatytułowaną „Warszawskie Symbole” poświęconą znakom graficznym instytucji, przedsiębiorstw i organizacji związanych ze stolicą z lat 1945-1989.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-_warszawskie-symbole_-od-8-wrzesnia-w-art-walk,33681,artykul.html

Od 8 września do 27 listopada w plenerowej galerii Art Walk prezentowana będzie nowa, wyjątkowa wystawa „Warszawskie Symbole”. Tym razem założona przez Ghelamco Fundacja Sztuka w Mieście, zaprasza do obejrzenia najlepszych i najbardziej oryginalnych znaków graficznych stworzonych dla instytucji, organizacji i przedsiębiorstw związanych z historią Warszawy.

Do ekspozycji wybrano projekty znaków graficznych stworzonych w okresie pomiędzy 1945 a 1989 rokiem. Są to między innymi takie realizacje, jak znak Hali Mirowskiej, Domu Towarowego „Smyk”, Filharmonii Narodowej, Międzynarodowych Targów Książki, Towarzystwa Przyjaciół Warszawy, Mody Polskiej czy wydawnictwa Czytelnik. Autorami projektów są najlepsi projektanci tego okresu tego okresu jak Ryszard Bojar, Roman Duszek, Karol Śliwka, Stanisław Töpfer czy Wojciech Zamecznik.

„Warszawskie Symbole” oglądać będzie można od 8 września w galerii plenerowej na placu Europejskim, a także na stronie internetowej www.artwalk.sztukawmiescie.pl.

Wydarzeniem towarzyszącym wystawie będą otwarte warsztaty projektowe „Jak zaprojektować logotyp miejsca w 48 godzin”. Odbędą się one w dniach 23-24 września. Ich uczestnicy dołączą do grona autorów symboli-znaków prezentowanych do końca listopada w przestrzeni Art Walk – projekty stworzone w ramach warsztatów zostaną umieszczone w dwóch ostatnich oknach pasażu.

„Warszawskie Symbole” to kolejna wystawa prezentowana przez Fundację Sztuka w Mieście w galerii Art Walk. Dotychczas zrealizowano tu m.in. takie ekspozycje jak „W głębi” Chrisa Hernandeza, „Neon Inn”, prezentującą neony jako ważny element miejski w historii stolicy, czy „Człowiek Ciało Proces” pokazującą efekty prac studentów i absolwentów warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od maja do sierpnia w galerii można było oglądać wystawę znanej artystki młodego pokolenia – Katarzyny Przezwańskiej, będącą jej autorskim wyborem skamielin i kości z terenów dzisiejszej Polski.

Plenerowa galeria Art Walk to specjalnie zaprojektowana konstrukcja, dostosowana do całorocznego eksponowania obrazów, rzeźb i instalacji artystycznych. Pasaż wystawienniczy o długości 57 metrów składa się z 20 segmentów, każdy z ciekawie zaprojektowanym „oknem” na wewnętrzną galerię. Art Walk uruchomiony został w maju 2016 r. przez Ghelamco Poland i Fundację Sztuka w Mieście, której misją jest upowszechnienie działań i projektów kulturalnych aktywizujących lokalne społeczności w przestrzeni ich zamieszkania. Galeria funkcjonuje w ramach placu Europejskiego – pierwszej tego typu przestrzeni miejskiej w historii Warszawy. Stanowi wyjątkowe miejsce spotkań dla mieszkańców miasta i pracowników okolicznych biur, a także przestrzeń promującą kulturę i sztukę.

Źródło: Fundacja Sztuka w Mieście

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Przytul Polskę: Edukreacja na Łódź Design Festival
Jak rozmawiać z dziećmi o Polsce? Co składa się na nasze wyobrażenie kraju: język, symbole, krajobrazy, historia, kuchnia? Czy w czasach globalizacji tożsamość narodowa ma jeszcze znaczenie? Co warto pielęgnować i przekazywać dalej? Na te i inne pytania wystawa “Przytul Polskę” nie odpowie. W każdym razie nie wprost.
HP Latex On the Move – finał część I
Event HP Latex On the Move, a właściwie jego majowa edycja z pierwszą grupą klientów, przeszedł do historii. W dniach 11-12 maja 2018 roku do siedziby firmy Integart w Błoniach zawitało kilkanaście firm, aby odebrać swój zestaw narzędzi m.in. samochód Toyota Yaris oraz C-HR.
ZNP z kampanią outdoorową
Związek Nauczycielstwa Polskiego 15 maja ruszył z kampanią outdoorową, która przebiega pod hasłem: „Chcemy godnie zarabiać”. Kampania jest realizowana wyłącznie na nośnikach Cityboard Media.
Dwie polskie premiery Mutoh już 25 maja
Podczas majowych Dni Otwartych polskiego dystrybutora ploterów Mutoh – firmy Atrium Centrum Ploterowe – będzie miała krajowa premiera 2 drukarek LED, które tydzień wcześniej debiutowały na targach Fespa.
Trwa ogólnopolska, wielokanałowa kampania promocyjna Husqvarna - producenta urządzeń mechanicznych do pielęgnacji terenów zieleni przez cały rok. Kampania koncentruje się na flagowych produktach marki Husqvarna. Działania promocyjne prowadzone są w Internecie, w radiu i w prasie. Kluczową rolę odgrywa innowacyjny program testerski kosiarek automatycznych Husqvarna Automower „Z ...
 
czwartek 24.05.2018, 150 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone