logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa Eike Königa: Między designem i sztuką

   10.09.2018, przeczytano 809 razy
ilustracjastrzałka

Eike König. Buntownik wizualny, antyesteta, światowej klasy projektant graficzny, założyciel berlińskiego kolektywu kreatywnego HORT. Projektanci przywiązani do siatki ostrzegają przed nieostrożnym czasem nonszalanckim podejściem Eike do brandingu, działy kreatywne w agencjach i marketing są zafascynowane choć trochę się boją, a Eike nie tyle projektuje gotowe rozwiązania co wszczyna dyskusje mieszając w jednym kotle różne media, techniki, pracę i życie. Oscyluje między designem a sztuką i performancem wykorzystującymi wzajemnie swoje potencjały. Oszczędne  użycie koloru i typografii, prosty przekaz i anarchistyczne podejście do systemowej komunikacji osadzają Eike w roli burzyciela mitu marki postrzeganej jako domknięty łańcuch DNA.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-eike-k%C3%B6niga%3A-miedzy-designem-i-sztuka,37856,artykul.html

SORRY BUT ALL YOUR BELIEFS HAVE BEEN DEVALUATED

SORRY, ALE WSZYSTKO W CO WIERZYSZ PRZESTAŁO MIEĆ ZNACZENIE

14-23 września 2018
Galeria Salon Akademii, Warszawa ul. Krakowskie Przedmieście 5 (wejście od Traugutta)
Wernisaż 14 września godzina 19.00
Wystawa czynna codziennie do 23 września od 12.00 do 18.00

Eike tworzy w oparciu o strategie zaczerpnięte z projektowania i komunikacji wizualnej przy  formie sprowadzonej do prostych rozwiązań i dekonstrukcji. Różnorodność formalna sprawia, że poza wizualną wartością dostajemy pełne emocji, czasem cyniczne lub zabawne, ale zawsze świeże odniesienia do współczesności i relacji społecznych.

W Warszawie Eike König pokaże przekrój swojej twórczości z ostatnich lat od kiedy wahadło kreatywności zaczęło przechylać się w kierunku projektów koncepcyjnych, eksplorujących znaczenie brandingu i metody komunikacji a nie tylko odpowiadających bezpośrednio na potrzeby klienta i rynku.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764