logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa młodych fotografów na FVF 2012: Anna Bloda

  PR 19.03.2012, przeczytano 898 razy
ilustracjastrzałka

Wśród fotografów, którzy zostali zaproszeni do zaprezentowania swoich prac na wystawie zbiorowej w trakcie 15. jubileuszowej edycji Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego i Video - FILM VIDEO FOTO znalazła się jedna kobieta – Anna Bloda. Jej prace, już od 29 marca 2012 r. będzie można zobaczyć w nowym Centrum Konferencyjno-Wystawienniczym przy alei Politechniki 2 w Łodzi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-mlodych-fotografow-na-fvf-2012%3A-anna-bloda,15011,artykul.html

Na wystawie zbiorowej młodych, polskich fotografów organizowanej w ramach 15. edycji Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego i Video - FILM VIDEO FOTO w dniach 29-31 marca 2012 r. będzie można zobaczyć prace czterech twórców. W gronie mężczyzn znalazła się jedna kobieta – Anna Bloda.

Bloda to absolwentka Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Fotografuje od 16-ego roku życia. Głównym tematem jej zdjęć jest wszystko, co związane z egzystencją człowieka. W swojej twórczości buduje unikalną więź z modelem, która bez wątpienia czyni z niej wyjątkową fotografkę i pozwala tworzyć pełną wyobraźni galerię prac.

“Dla mnie mózg jest organem łączącym wszystkie informacje w formę obrazu, który przekształcam w zdjęcie” mówi Bloda. Jest zafascynowana kobietami – głównie czarnoskórymi, ich odwagą, ekspresją ciała, pierwotnym instynktem. Bloda fotografuje również artystów, aktorów i muzyków.

Od 2001 roku współpracowała z takimi magazynami jak: Hiro, Machina, Exklusiv, Aktivist, Laifstyle, Wysokie Obcasy, Gala, Wprost, Gentelmen i z brytyjskim M Real.

Jej prace były wystawiane m.in. w Galerii ZERO w Berlinie (grudzień 2008 r.) oraz w Galerii MELON w Warszawie (kwiecień 2008 r.).
Więcej informacji: http://annabloda.pl/

Zapraszamy do zapoznania się z kwestionariuszem Anny Blody, w którym odpowiada na pytania o swoje inspiracje i twórczość.

Skąd wzięła się Twoja pasja fotografowania?
Pasja fotografowania pojawiła się jako następstwo zainteresowania malarstwem. Przez 3 pierwsze lata w liceum uczyłam się fotografii i uznałam, że jest to prawie to samo, co malowanie, z tym że przy użyciu innych narzędzi. Byłam osobą zamkniętą w sobie i dosyć nieśmiałą, a aparat umożliwił mi zbliżanie się do ludzi, odkrywanie ich i podejmowanie dialogu. Na pierwszy ogień poszły dziewczyny i tak pozostało do dziś.
Co Cię inspiruje?
Inspiruje mnie, mówiąc patetycznie, każdy haust wdychanego powietrza, machineria jaką jest człowiek, zgięta łyżeczka na chodniku. Nieustannie dostrzegam wokoło detale, które zapisują się w moim umyśle w postaci dziwnych abstrakcyjnych skojarzeń. Bardzo też inspirują mnie czarnoskóre dziewczyny. I wszystko co jest niewinne, czyste, niezgłębione.
Którego fotografa prace podziwiasz?
Podziwiam wielu fotografów, ale moim mistrzem, jeśli chodzi o charyzmę jest Terry Richardson. Kocham go, bo nawet portretując osobę na tle zwykłej ściany, używając tego samego, co zwykle światła, wydobywa z modeli to coś, czym jest prawda o nich. A dzieje się tak, ponieważ ma on niesamowite podejście do fotografowanej osoby, nawiązuje relacje i to jest coś, co jest istotne w moim przypadku. Z otwierania psychicznego drugiej osoby czerpiemy skarby.
W czym tkwi tajemnica dobrego zdjęcia?
Tajemnica dobrego zdjęcia, to dobry temat, dobry warsztat i tajemnica właśnie, czyli to coś, co sprawia, że zatrzymujemy wzrok na dłużej, nie wiedząc dlaczego.
Co według Ciebie czyni dobrego fotografa?
Dobry fotograf to przede wszystkim dobre, bystre oko ale też wrażliwość i edukacja artystyczna. Fotograf to osoba, która zabiera nam naszą twarz, wiec powinna to być osoba, nie tyle magiczna, ale uważna, ciepła, czuła dla swoich modeli.
Zrealizowanie jakiego tematu jest Twoim marzeniem?
Mogłabym zrealizować sesje stylizowaną z Żydówkami Chasydzkimi w sytuacjach dla nich nietypowych. Temat przedstawiałby wszystko, czego Żydówka chasydzka nie może. A nie może śpiewać, nie może mieć swoich naturalnych włosów po ślubie, nie może jeździć samochodem etc. Typowy obraz kobiety żydowskiej, to obraz matki, żony, kobiety dbającej o rodzinę. Mogłabym wstawić wizerunek takiej kobiety w inną sytuację i zadać pytanie na temat emancypacji kobiet etc.
Gdybyś miała wybrać jedno zdjęcie na które miałabyś patrzeć do końca
życia, które by to było?
Nie, nie wybrałabym takiego zdjęcia. Nie mogłabym skazać się na jeden tylko obraz. Chyba, że byłby wielowarstwowy i codziennie odkrywałabym inne znaczenie. Na dzień dzisiejszy nie wiem jaka to mogłaby być fotografia.
O czym myślisz zaraz przed wykonaniem zdjęcia?
Przed zdjęciem staram się nie myśleć. Staram się być zwierzęciem, zamieniam się w instynkt, bo wtedy instynktem odbieram druga osobę. W pewnych sytuacjach myślenie przeszkadza. Naturalnie, jeśli chodzi o światło i sprawy techniczne, to już jest inna strona medalu.
Na jakim sprzęcie pracujesz?
Pracuję na starym, zdartym Nikonie D200. Ale marzę o czymś lepszym i z funkcją video. Fascynują mnie krótkie filmiki-opowieści zamiast stałego obrazu.
W jakich okolicznościach powstały zdjęcia prezentowane na FVF 2012?
Moje fotografie powstały w różnych, nieoczekiwanych okolicznościach. Jako zamówienie dla magazynów albo z własnej inicjatywy.

Źródło: Międzynarodowe Targi Łódzkie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764