logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa neonów w plenerowej galerii na placu Europejskim

  PR 24.02.2017, przeczytano 719 razy

Do końca lutego na placu Europejskim wszyscy amatorzy sztuki nowoczesnej, a także wielbiciele historii Warszawy mogą obejrzeć wyjątkową wystawę neonów. Neon Inn nawiązuje do neonu jako ważnego elementu miejskiego w historii stolicy, a także do neonu Kocham Warszawę, który w nowej odsłonie rozbłysł w grudniu na placu Europejskim. W plenerowej galerii Art Walk swoje prace prezentuje 11 polskich artystów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-neonow-w-plenerowej-galerii-na-placu-europejskim,31585,artykul.html

To już czwarta wystawa zorganiowana na placu Europejskim przez Ghelamco i Fundację Sztuka w Mieście od majowego otwarcia plenerowej galerii Art Walk. W pasażu wystawienniczym zaprojektowanym przez Przemysława „Mac” Stopę, wraz ze świątecznymi iluminacjami rozbłysło 14 neonów zaprojektowanych przez polskich artystów i designerów, a także zdjęcia kultowych neonów rozświetlających niegdyś ulice stolicy.

Zwiedzający wystawę Neon Inn zobaczyć mogą instalacje autorstwa 11 artystów, ukazujące różne sposoby podejścia do neonu i wielość możliwości, jakie daje wykorzystanie szklanej rurki wypełnionej kolorowym gazem. Pośród prac znalazł się między innymi neon autorstwa Rene Wawrzkiewicza, nawiązujący do warszawskiego herbu Syrenki, czy praca Joanny Rajkowskiej, ujmującej neon jak znak (ostrzegawczy) – 233ºC to temperatura, w której dochodzi do samozapłonu książek. Do konkretnej historii odnosi się z kolei Wojciech Dada – jego praca rozświetla się, imitując błyskawicę, po uruchomieniu czujnika ruchu. Swoje neony prezentują również Paulina Karwowska, Piotr Krzymowski, Kamila Mróz, Weronika Libiszowska i Agnieszka Nowak (Neonlove), Ola Munzar i Grzegorz Sobolewski (Dolce Luce), Zuzanna Rogatty.

- Chcemy żeby plac Europejski żył wydarzeniami bliskimi sercom mieszkańców i promował sztukę łączącą ludzi. Plenerowa wystawa Art Walk po raz kolejny gości wyróżniających się polskich artystów w wyjątkowy sposób nawiązując do warszawskich neonów, które od lat są ważnym i rozpoznawalnym miejskim elementem. Współcześnie neon staje się interesującym medium do wypowiedzi artystycznych – mówi Marta Czyż, kuratorka wystawy.

Plenerowa galeria Art Walk, w której prezentowana jest wystawa Neon Inn, to specjalnie zaprojektowana konstrukcja, dostosowana do całorocznego eksponowania obrazów, rzeźb i instalacji artystycznych. Pasaż wystawienniczy długości 57 metrów składa się z 20 segmentów, każdy z ciekawie zaprojektowanym „oknem” na wewnętrzną galerię. Art Walk uruchomiony został w maju 2016 r. przez Ghelamco i Fundację Sztuka w Mieście, której misją jest upowszechnienie działań i projektów kulturalnych aktywizujących lokalne społeczności w przestrzeni ich zamieszkania. Galeria funkcjonuje w ramach placu Europejskiego - pierwszej tego typu przestrzeni miejskiej w najnowszej historii stolicy. Stanowi wyjątkowe miejsce spotkań dla mieszkańców miasta i pracowników okolicznych biur, a także przestrzeń promującą kulturę i sztukę.

Źródło: Ghelamco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
Onedaymore nowym klientem Soul &Mind
Agencja Soul & Mind odpowiada za wsparcie strategiczne w działaniach marketingowych firmy, projekty opakowań nowych smaków, opiekę graficzną nad platformami e-commerce w Niemczech i Polsce oraz obsługę profili social media na rynek polski i niemiecki. Współpraca rozpoczęła się w kwietniu 2024 r.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764