logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa Plakat japoński – dzisiaj

   08.10.2007, przeczytano 3274 razy
ilustracjastrzałka

Muzeum Plakatu w Wilanowie przygotowało wyjątkowe wydarzenie dla wielbicieli projektowania graficznego. Wystawa japońskich plakatów pochodzących z prestiżowej kolekcji Dai Nippon Printing Archives of Graphic Design w Tokio to prezentacja sław japońskiego projektowania oraz pokolenia młodych gniewnych. To spotkanie różnych światów, które razem tworzą barwny i wielowątkowy obraz współczesnej kultury Japonii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-plakat-japonski--dzisiaj,6194,artykul.html

Na plakatach, obok elementów zaczerpniętych z mangi i efektów komputerowych, odnaleźć można subtelne fotomontaże, eksperymenty kaligraficzne, popartowe kolaże oraz wyszukaną symbolikę i ekspresję graficzną.


Na wystawie pokazanych będzie ponad 120 prac z ostatnich 15 lat – z okresu gwałtownych przemian, związanych z globalną komunikacją i rosnącą dominacją cyfrowych mediów. Plakat, jako medium głęboko zakorzenione w codzienności, jest w stanie najlepiej ukazać objawy i skutki tych przemian, a jednocześnie kontynuację tradycji, która w Japonii nigdy nie zeszła na dalszy plan. Idee japońskiej kultury estetycznej kontynuowane są we współczesnym projektowaniu graficznym, dzięki czemu powstające plakaty zachwycają swoją perfekcyjnością, wykorzystaniem niezwykle skomplikowanych i wyrafinowanych technik druku, a w efekcie ogromną siłą ekspresji.

Wystawa została skoncentrowana wokół prac dziesięciu znanych na całym świecie, „klasyków” japońskiego, a jednocześnie światowego designu, którzy wpływali na jego oblicze od lat 60, takich, jak: Kazumasa Nagai, Ikko Tanaka, Mitsuo Katsui, czy Tadanori Yokoo. Prezentowana jest także twórczość dziewięciu grafików pokolenia komiksu i komputera, między innymi: Keiko Hirano, Taku Satoh, Kashiwa Sato i Kenjiro Sano.


Wystawa plakatu japońskiego po 1990 roku organizowana jest w ramach projektu międzynarodowej współpracy pomiędzy Japonią a Europą. Pokazane na niej plakaty pochodzą z kolekcji DNP Archives of Graphic Design w Tokio, należącej do Dai Nippon Printing Co., Ltd., głównego partnera przedsięwzięcia.
Wystawa miała swoją premierę w Die Neue Sammlung w Monachium, gościła również w Museum für Gestaltung w Zurychu oraz w Museum für Angewandte Kunst we Frankfurcie. A w tym roku pokazywana jest Muzeum Sztuk Zdobniczych w Pradze i Kunstbibliothek w Berlinie, by jesienią przyjechać do Muzeum Plakatu w Wilanowie.

Specjalnie dla Muzeum Plakatu w Wilanowie Kazumasa Nagai zaprojektuje plakat wiodący do wystawy.

Wystawa czynna dla publiczności: 6 października – 25 listopada 2007.
Muzeum Plakatu w Wilanowie
Ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, Warszawa
Więcej informacji na: www.postermuseum.pl

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764