logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa w Muzeum Powstania Warszawskiego z nagrodą Best of Technology KTR 2020

  PR 24.11.2020, przeczytano 695 razy
ilustracjastrzałka

Jury tegorocznego Konkursu Klubu Twórców Reklamy (KTR), prestiżowej nagrody organizowanej przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR doceniło wystawę “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” z Muzeum Powstania Warszawskiego, przyznając jej nagrody w kategoriach Design in Public Places, Digital & Motion i Creative Tech. Tym samym wystawa została wyróżniona we wszystkich kategoriach, w jakich była nominowana. Projekt otrzymał również nagrodę Best of Technology, przyznaną po raz pierwszy w historii konkursu. To bezprecedensowy przykład współpracy na styku technologii, kultury i odpowiedzialności społecznej. Za koncepcję i realizację ekspozycji odpowiada warszawska agencja Superskrypt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-w-muzeum-powstania-warszawskiego-z-nagroda-best-of-technology-ktr-2020,389303,artykul.html

Nagrodzony projekt to interaktywna instalacja, która skupia się na bohaterach i bohaterkach Powstania Warszawskiego. Oglądająca wystawę publiczność widzi swoje odbicie w podwójnym lustrze umieszczonym w centralnej części wystawy. W tym czasie algorytm rozpoznający rysy twarzy poszukuje w bazach Muzeum fotografii z najbardziej podobnym do zwiedzającego historycznym “bliźniakiem” i pozwala stanąć z nim twarzą w twarz, poznać jego imię i często tragiczną historię. Instalacja prowadzi dialog z publicznością – zadaje jej pytania o to, jak zachowałaby się w chwili próby. Czy każdy z nas podjąłby walkę tak, jak nasze historyczne odbicie i, być może, poświęcił w niej życie? Konstrukcja wystawy pozwala na bardzo osobisty kontakt ze zwiedzającym - przeglądając się w lustrze poznajemy losy obcego, choć niezmiernie podobnego do nas człowieka.

Superskrypt specjalizuje się w tworzeniu interaktywnych instalacji i ekspozycji w instytucjach i firmach, którym zależy na zaangażowaniu odbiorcy. Agencja zajmuje się również budowaniem strategii komunikacyjnych i kampanii narracyjnych wykorzystujących nowe technologie w środowisku cyfrowym. Do tej pory współpracowała z instytucjami takimi, jak Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Centre National de la Recherche Scientifique, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Warszawski.

- Nieczęsto zdarza się, że ekspozycja muzealna otrzymuje nagrody KTR w kategoriach “technologicznych”. To ogromne wyróżnienie świadczące o tym, że warto otwierać się na nowe sposoby komunikacji z publicznością - mówi Magdalena Dobruk z agencji Superskrypt.

Instalacja “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” jest elementem wystawy w Muzeum Powstania Warszawskiego od sierpnia 2019 roku.

Źródło: Superskrypt

www.superskrypt.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764