logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawa w Muzeum Powstania Warszawskiego z nagrodą Best of Technology KTR 2020

  PR 24.11.2020, przeczytano 331 razy
ilustracjastrzałka

Jury tegorocznego Konkursu Klubu Twórców Reklamy (KTR), prestiżowej nagrody organizowanej przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR doceniło wystawę “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” z Muzeum Powstania Warszawskiego, przyznając jej nagrody w kategoriach Design in Public Places, Digital & Motion i Creative Tech. Tym samym wystawa została wyróżniona we wszystkich kategoriach, w jakich była nominowana. Projekt otrzymał również nagrodę Best of Technology, przyznaną po raz pierwszy w historii konkursu. To bezprecedensowy przykład współpracy na styku technologii, kultury i odpowiedzialności społecznej. Za koncepcję i realizację ekspozycji odpowiada warszawska agencja Superskrypt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawa-w-muzeum-powstania-warszawskiego-z-nagroda-best-of-technology-ktr-2020,389303,artykul.html

Nagrodzony projekt to interaktywna instalacja, która skupia się na bohaterach i bohaterkach Powstania Warszawskiego. Oglądająca wystawę publiczność widzi swoje odbicie w podwójnym lustrze umieszczonym w centralnej części wystawy. W tym czasie algorytm rozpoznający rysy twarzy poszukuje w bazach Muzeum fotografii z najbardziej podobnym do zwiedzającego historycznym “bliźniakiem” i pozwala stanąć z nim twarzą w twarz, poznać jego imię i często tragiczną historię. Instalacja prowadzi dialog z publicznością – zadaje jej pytania o to, jak zachowałaby się w chwili próby. Czy każdy z nas podjąłby walkę tak, jak nasze historyczne odbicie i, być może, poświęcił w niej życie? Konstrukcja wystawy pozwala na bardzo osobisty kontakt ze zwiedzającym - przeglądając się w lustrze poznajemy losy obcego, choć niezmiernie podobnego do nas człowieka.

Superskrypt specjalizuje się w tworzeniu interaktywnych instalacji i ekspozycji w instytucjach i firmach, którym zależy na zaangażowaniu odbiorcy. Agencja zajmuje się również budowaniem strategii komunikacyjnych i kampanii narracyjnych wykorzystujących nowe technologie w środowisku cyfrowym. Do tej pory współpracowała z instytucjami takimi, jak Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Centre National de la Recherche Scientifique, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Warszawski.

- Nieczęsto zdarza się, że ekspozycja muzealna otrzymuje nagrody KTR w kategoriach “technologicznych”. To ogromne wyróżnienie świadczące o tym, że warto otwierać się na nowe sposoby komunikacji z publicznością - mówi Magdalena Dobruk z agencji Superskrypt.

Instalacja “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” jest elementem wystawy w Muzeum Powstania Warszawskiego od sierpnia 2019 roku.

Źródło: Superskrypt

www.superskrypt.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Startuje runda finałowa „Świeć się z Energą
Internauci wybrali już 16 najpiękniej udekorowanych świątecznie polskich miast. Teraz mistrzowie województw powalczą o tytuł „Świetlnej Stolicy Polski” i charytatywne nagrody w ramach „Świeć się z Energą”. Finałowa runda głosowania w 12. edycji plebiscytu właśnie się rozpoczyna – potrwa od 14 do 25...
Kampania Corega z brązową statuetką Effie Awards Europe 2020
W konkursie Effie Awards Europe 2020 w kategorii Best of Europe - FMCG kampania "9 milionów powodów" zrealizowana dla marki Corega należącej do koncernu GSK zdobyła brązową statuetkę. To jedyny projekt z Polski nominowany i nagrodzony w tej edycji konkursu. 
Nasza agencja otrzymała nominacje do prestiżowej nagrody Transform Awards Europe 2021. Do współzawodnictwa został wytypowany projekt rozwoju Brand Advisory dla globalnego klienta Admind, firmy ABB.
28 stycznia br. o godzinie 19:00 odbędzie się największe święto branży public relations w Polsce – Gala konkursu Złote Spinacze. Wydarzenie organizowane przez Związek Firm Public Relations po raz pierwszy w historii odbędzie się w formule online.
Konkurs na identyfikację Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage
Współorganizator festiwalu filmowego EnergaCAMERIMAGE oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej ogłaszają międzynarodowy konkurs na identyfikację wizualną dla nowopowstałej instytucji kultury w Toruniu (Polska). Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter otwarty.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764