Jury tegorocznego Konkursu Klubu Twórców Reklamy (KTR), prestiżowej nagrody organizowanej przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR doceniło wystawę “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” z Muzeum Powstania Warszawskiego, przyznając jej nagrody w kategoriach Design in Public Places, Digital & Motion i Creative Tech. Tym samym wystawa została wyróżniona we wszystkich kategoriach, w jakich była nominowana. Projekt otrzymał również nagrodę Best of Technology, przyznaną po raz pierwszy w historii konkursu. To bezprecedensowy przykład współpracy na styku technologii, kultury i odpowiedzialności społecznej. Za koncepcję i realizację ekspozycji odpowiada warszawska agencja Superskrypt.
Nagrodzony projekt to interaktywna instalacja, która skupia się na bohaterach i bohaterkach Powstania Warszawskiego. Oglądająca wystawę publiczność widzi swoje odbicie w podwójnym lustrze umieszczonym w centralnej części wystawy. W tym czasie algorytm rozpoznający rysy twarzy poszukuje w bazach Muzeum fotografii z najbardziej podobnym do zwiedzającego historycznym “bliźniakiem” i pozwala stanąć z nim twarzą w twarz, poznać jego imię i często tragiczną historię. Instalacja prowadzi dialog z publicznością – zadaje jej pytania o to, jak zachowałaby się w chwili próby. Czy każdy z nas podjąłby walkę tak, jak nasze historyczne odbicie i, być może, poświęcił w niej życie? Konstrukcja wystawy pozwala na bardzo osobisty kontakt ze zwiedzającym - przeglądając się w lustrze poznajemy losy obcego, choć niezmiernie podobnego do nas człowieka.
Superskrypt specjalizuje się w tworzeniu interaktywnych instalacji i ekspozycji w instytucjach i firmach, którym zależy na zaangażowaniu odbiorcy. Agencja zajmuje się również budowaniem strategii komunikacyjnych i kampanii narracyjnych wykorzystujących nowe technologie w środowisku cyfrowym. Do tej pory współpracowała z instytucjami takimi, jak Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Centre National de la Recherche Scientifique, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Warszawski.
- Nieczęsto zdarza się, że ekspozycja muzealna otrzymuje nagrody KTR w kategoriach “technologicznych”. To ogromne wyróżnienie świadczące o tym, że warto otwierać się na nowe sposoby komunikacji z publicznością - mówi Magdalena Dobruk z agencji Superskrypt.
Instalacja “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” jest elementem wystawy w Muzeum Powstania Warszawskiego od sierpnia 2019 roku.
Źródło: Superskrypt