logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawka: cyfrowa kolekcja polskiego designu sprzed lat

   19.05.2015, przeczytano 632 razy
ilustracjastrzałka

Projekt Wystawka wpisuje się w trend odkrywania na nowo polskiego projektowania z lat 60-tych i 70-tych. Wysoki Połysk i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zapraszają do dzielenia się przykładami polskiego wzornictwa. Do projektu może włączyć się każdy, kto prześle zdjęcia swoich eksponatów - mebli, wydawnictw, bibelotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawka%3A-cyfrowa-kolekcja-polskiego-designu-sprzed-lat,24892,artykul.html

Inicjatorką projektu jest Emilia Obrzut (Wysoki Połysk), przy współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Wystawka nawiązuje do zyskującego na popularności wzornictwa sprzed lat, które nadal, choć coraz rzadziej, można kupić za grosze lub dostać za darmo. Strona stanowi kopalnię wiedzy o polskim designie, którym można się zachwycać i który należy promować.

- Wystawka powstała po to, aby pokazać niezwykłość codziennych i niecodziennych przedmiotów, które znajdują się w naszych domach. To niesamowite, że mają tak piękną formę mimo wielu obostrzeń, którym musiały kiedyś sprostać (małe gabaryty, wielofunkcyjność czy koszty produkcji). Czasami doceniane, czasami ukryte, zasługują na pokazywanie się szerokiej publiczności. Emilia Obrzut.

W budowaniu cyfrowej kolekcji może uczestniczyć każdy. Ulubiona bajka z dzieciństwa? Komoda z politurą? Meblościanka cioci? A może upolowana na pchlim targu filiżanka? Zrób zdjęcie i pochwal się swoim skarbem! Być może kiedyś powstanie zbiór, który nie zmieściłby się w żadnym muzeum. 

www.wystawka.stgu.pl

projekt logo Wystawka: Grupa Projektor

projekt strony wystawka.stgu.pl: Obszar Roboczy / Paweł Dziurzyński 

Wywiad z Emilią Obrzut:

http://stgu.pl/art-teksty/art-design-uzyteczny.html

Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

GroupM podnosi prognozy wzrostu rynku reklamowego
W swoim tradycyjnym czerwcowym raporcie „This Year Next Year. 2024 Global Midyear Forecast” GroupM opublikował najnowsze prognozy dla światowych rynków reklamowych. Prognoza globalna przewiduje wzrost w tym roku aż o 7,8 %, do 989,8 mld dol. To spora pozytywna korekta wobec przewidywań z grudnia 2023 r., kiedy to holding prognozował na 2024 r. wzrost o 5,3 %. Tak...
VML z kampanią nowego produktu Garnier
Agencja VML realizuje dla Garnier, marki L’Oréal, kampanię launchującą uniwersalne saszetki koloryzujące Color Shampoo Retouch. Kampania wystartowała na początku czerwca. 
Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764