logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawka: cyfrowa kolekcja polskiego designu sprzed lat

   19.05.2015, przeczytano 681 razy
ilustracjastrzałka

Projekt Wystawka wpisuje się w trend odkrywania na nowo polskiego projektowania z lat 60-tych i 70-tych. Wysoki Połysk i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zapraszają do dzielenia się przykładami polskiego wzornictwa. Do projektu może włączyć się każdy, kto prześle zdjęcia swoich eksponatów - mebli, wydawnictw, bibelotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawka%3A-cyfrowa-kolekcja-polskiego-designu-sprzed-lat,24892,artykul.html

Inicjatorką projektu jest Emilia Obrzut (Wysoki Połysk), przy współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Wystawka nawiązuje do zyskującego na popularności wzornictwa sprzed lat, które nadal, choć coraz rzadziej, można kupić za grosze lub dostać za darmo. Strona stanowi kopalnię wiedzy o polskim designie, którym można się zachwycać i który należy promować.

- Wystawka powstała po to, aby pokazać niezwykłość codziennych i niecodziennych przedmiotów, które znajdują się w naszych domach. To niesamowite, że mają tak piękną formę mimo wielu obostrzeń, którym musiały kiedyś sprostać (małe gabaryty, wielofunkcyjność czy koszty produkcji). Czasami doceniane, czasami ukryte, zasługują na pokazywanie się szerokiej publiczności. Emilia Obrzut.

W budowaniu cyfrowej kolekcji może uczestniczyć każdy. Ulubiona bajka z dzieciństwa? Komoda z politurą? Meblościanka cioci? A może upolowana na pchlim targu filiżanka? Zrób zdjęcie i pochwal się swoim skarbem! Być może kiedyś powstanie zbiór, który nie zmieściłby się w żadnym muzeum. 

www.wystawka.stgu.pl

projekt logo Wystawka: Grupa Projektor

projekt strony wystawka.stgu.pl: Obszar Roboczy / Paweł Dziurzyński 

Wywiad z Emilią Obrzut:

http://stgu.pl/art-teksty/art-design-uzyteczny.html

Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon: większe możliwości Colorado, 2 lata gwarancji dla serii Arizona
Canon konsekwentnie wspiera dostawców usług druku w rozwoju ich działalności i zwiększaniu efektywności. Firma wprowadza aktualizacje produktów z rodzin Colorado i Arizona, które odpowiadają na potrzeby klientów i bazują na globalnym sukcesie platform do druku wielkoformatowego Canon. W serii Colorado M — 1,6-metrowej maszynie rolowej z atramentem UVgel — wprowadzono...
Panasonic LUMIX S1II i LUMIX S1IIE: pełnoklatkowe bezlusterkowce
Panasonic z przyjemnością ogłasza rozszerzenie swojej renomowanej serii LUMIX S o dwa nowe modele – LUMIX S1II oraz S1IIE. Aparaty te zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wyjątkowych możliwości fotograficznych i filmowych, charakteryzując się znakomitą jakością obrazu, dynamicznym odwzorowaniem kolorów oraz istotnymi usprawnieniami w zakresie technologii wideo.
Nowa odsłona kampanii Sokołów z Pascalem Brodnickim
Pascal Brodnicki, znany szef kuchni, po raz kolejny poleca produkty Sokołów – tym razem w kampanii promującej asortyment grillowy firmy. „Smak zaczyna się od mięsa!” – to hasło, które podkreśla główny przekaz kampanii, czyli wysoką jakość surowca i produktów, które z niego powstają.
Ogród NAJ: Saatchi & Saatchi dla OBI
Ruszyła nowa wielokanałowa kampania OBI „Ogród NAJ”. Za strategię i koncepcję kreatywną odpowiedzialna jest agencja Saatchi & Saatchi. Za strategiczne planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Zenith, natomiast za działania Paid Social agencja marketingu efektywnościowego Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Tędy po Trendy - kampania modowa Wola Parku
Centrum handlowe Wola Park, cenione miejsce spotkań lokalnych społeczności, podkreśla zakupową ofertę z nową kampanią wyróżniającą je jako źródło modowych trendów. Centrum wychodzi naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom klientów z kampanią „Tędy po Trendy”, inspirując odwiedzających do odświeżenia letniej szafy. Kampania została...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764