logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystawy Gdynia Design Days 2018

   26.04.2018, przeczytano 1197 razy
ilustracjastrzałka

Każdego roku w powstawanie festiwalu zaangażowanych jest blisko 150 pasjonatów dobrego designu – zespół merytoryczny, rada programowa, kuratorzy, prelegenci, prowadzący warsztaty, wolontariusze, stażyści, obsługa techniczna. Program obejmuje kilkanaście ekspozycji i kilkadziesiąt wydarzeń, które powstają dzięki twórczej synergii  osób zafascynowanych najnowszymi zjawiskami z zakresu projektowania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystawy-gdynia-design-days-2018,36304,artykul.html

Kto stoi za 11. Edycja Gdynia Design Days pod hasłem ERROR? Ludzie i idee! Poznajcie niektóre z nich.

Wystawa „ERROR. Czy chcesz kontynuować”

Nowe media zawsze budziły wątpliwości. Dziś technologia jest wszechobecna, a telefon i komputer stały się przedłużeniem nas samych. Jaka jest prawidłowa równowaga między rzeczywistością cyfrową i analogową? Czy posuwamy się za daleko?

Izabela Bołoz - kuratorka: - W tym projekcie ważne jest dla mnie postawienie pytania o rolę technologii w naszym życiu. Z jednej strony postęp technologiczny jest fascynujący, w Eindhoven gdzie pracuję projektowo i jako wykładowca na Uniwersytecie Technicznym, technologia ściśle przeplata się z projektowaniem. Innowacja otwiera nowe możliwości i pozwala na ulepszenie wielu dziedzin życia. Jednak z drugiej strony rozwój technologii niesie wiele niewiadomych, a wiele sposobów jej użycia skłania do postawienia pytań o sensowność jej zastosowania.

Wystawa „Empatia, teraz!”

Zadaniem designu empatycznego jest stawianie czoła wyzwaniom współczesności. Zdolność współodczuwania pozwala tworzyć innowacje rozwiązujące problemy osób w sytuacji kryzysowej. Zróżnicowane projekty z dziedziny designu, architektury, technologii oraz usług, mają zachęcają do samodzielnego angażowania się w empatyczne przedsięwzięcia.

Michał Bachowski - kurator: - Empatia jest dziś jedną z największych wartości w projektowaniu i nie tylko. Chcąc stawić czoła wyzwaniom współczesności, musimy umieć postawić się w sytuacji innych ludzi. Ja uczę się tego codziennie, rozmawiając z projektantami i aktywistami, których prace pojawią się na wystawie "Empatia, teraz!". Chcę, żeby odwiedzający mogli powiedzieć to samo po odwiedzeniu tegorocznej edycji GDD.

Wystawa „(Nie) ożywione”

Tradycyjne materiały, takie jak drewno, mają długotrwałą żywotność, ale wymagają cierpliwości. Syntetyki, takie jak plastik, są bardziej funkcjonalne, ale mniej zrównoważone. Żadne z nich nie pasuje zarówno do współczesnego życia jak i gospodarki. Gdzie projektanci powinni szukać nowych materiałów?

Agnieszka Jacobson-Cielecka - kuratorka: - Ciągle chcemy więcej, szybciej, mocniej, dalej, a kryzys klimatyczny i wzrost zaludnienia nie pozwalają na eksploatowanie naturalnych źródeł w dotychczasowy sposób. Warto spojrzeć na sprawy inaczej – czy odpad może być pełnowartościowym materiałem? Co w świecie natury pozostawało dotąd niezagospodarowane, a mogłoby zostać użyte bez szkody dla środowiska? Jak wykorzystać łuski owadów, glony, suche liście? Przykłady takich właśnie rozwiązań pokażemy podczas GDD.

Projekt / wystawa „MABUBA. Kolekcja GDD”

MANUBA to seria produktów stworzonych specjalnie na okazję festiwalu Gdynia Design Days. Każdy z ręcznie wykonanych przedmiotów jest owocem współpracy projektanta z rzemieślnikiem. Oprócz efektu końcowego ważna jest też wymiana doświadczeń pomiędzy projektantem, wnoszącym nową ideę projektową, a mistrzem tradycyjnego rzemiosła.

Witamina D - Małgorzata Knobloch i Igor Wiktorowicz - kuratorzy III edycji projektu: - W tym roku zaprezentujemy produkty, zachęcające do spędzania czasu w plenerze, w otoczeniu natury. Każdy odwiedzający wystawę będzie mógł kupić unikatowy, ręcznie wykonywany produkt i zabrać go ze sobą na spacer po plaży, lub w dalszą podróż. W ten sposób kawałek festiwalu GDD można mieć zawsze przy sobie.

„Design językiem Biznesu” spotkania&warsztaty

DjB to przestrzeń spotkań producentów i architektów zmian - przedsiębiorców, strategów, managerów i projektantów odważnie tworzących poza ograniczeniami dzisiejszych rozwiązań. Podczas wydarzenia 300 przedstawicieli różnych przemysłów porozmawia o strategicznej roli designu w biznesie oraz klientocentrycznych wartościach tworzących potencjał biznesowy.

Henryk Stawicki - koordynator III edycji projektu: - To wydarzenie pozwala wyjść poza swój sos i na własnej skórze sprawdzić jak design na styku z biznesem tworzy innowację sięgającą głęboko poza sam styl, funkcję, czy formę. Stąd wychodzi się nie tylko z kontaktami czy żywymi przykładami, ale i z dobrą dawką pozytywnej motywacji oraz świeżym spojrzeniem na potencjał wzornictwa.

Źródło: PPNT Gdynia | Centrum Designu

www.centrumdesignu.gdynia.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764