Bogato ilustrowana historia jednego z najbardziej popularnych fontów – używanego przez globalne korporacje, firmy przygotowujące kampanie polityków (od Richarda Nixona po Hillary Clinton), ale mającego też wiele całkiem banalnych zastosowań.
Autor opowiada o Bauhausowych korzeniach Futury, pokazuje ją jako element systemów, narzędzie ideologiczne i instrument reklamy. Badając różnorodne, prestiżowe i powszechne przykłady wykorzystania fontu, pokazuje rolę, jaką krój pisma odgrywa w społeczeństwie. Rzecz nie tylko dla projektantów graficznych i pracowników agencji reklamowych, także dla tych, których interesuje szeroko rozumiana kultura materialna.
Wydanie zawiera wstęp Ellen Lupton.
O autorze
Douglas Thomas. Projektant grafik i historyk dizajnu. Studiował na Maryland Institute College of Art oraz na Uniwersytecie Chicagowskim. Wykłada projektowanie graficzne na Brigham Young University. Wystrzegaj się Futury to jego pierwsza książka.
Źródło: Wydawnictwo Karakter