logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wystrzegaj się Futury: Książka Douglasa Thomasa nakładem wydawnictwa Karakter

   29.03.2019, przeczytano 506 razy
ilustracjastrzałka

Bogato ilustrowana historia jednego z najbardziej popularnych fontów – używanego przez globalne korporacje, firmy przygotowujące kampanie polityków (od Richarda Nixona po Hillary Clinton), ale mającego też wiele całkiem banalnych zastosowań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wystrzegaj-sie-futury%3A-ksiazka-douglasa-thomasa-nakladem-wydawnictwa-karakter-,381855,artykul.html

Autor opowiada o Bauhausowych korzeniach Futury, pokazuje ją jako element systemów, narzędzie ideologiczne i instrument reklamy. Badając różnorodne, prestiżowe i powszechne przykłady wykorzystania fontu, pokazuje rolę, jaką krój pisma odgrywa w społeczeństwie. Rzecz nie tylko dla projektantów graficznych i pracowników agencji reklamowych, także dla tych, których interesuje szeroko rozumiana kultura materialna.

Wydanie zawiera wstęp Ellen Lupton. 

O autorze

Douglas Thomas. Projektant grafik i historyk dizajnu. Studiował na Maryland Institute College of Art oraz na Uniwersytecie Chicagowskim. Wykłada projektowanie graficzne na Brigham Young University. Wystrzegaj się Futury to jego pierwsza książka.

Źródło: Wydawnictwo Karakter

www.karakter.pl

Dodatkowe informacje:

TYTUŁ ORYGINAŁU: Never Use Futura
JĘZYK ORYGINAŁU: angielski
TŁUMACZENIE: Dorota Malina
RODZAJ OKŁADKI: Okładka miękka ze skrzydełkami
LICZBA STRON: 208
ISBN: 978-83-66147-02-7
CENA OKŁADKOWA: 42,00 zł
DATA PUBLIKACJI: 20 marca 2019

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Potęga personalizacji – 9 odsłon OOH magazine
Najnowszy numer OOH magazine już na rynku, a w nim baza wiedzy o marketingu rynku automotive. Wydawca postanowił, że oprócz głównej okładki tego numeru, wykona dodatkowo personalizowane dla osób i firm, które w tym numerze pojawiły się na jego łamach. Personalizacja bowiem to klucz do sukcesu.
Nowy Raport Dostawców Mediów i Maszyn już na rynku
Pierwszy numer Dostawców Mediów i Maszyn jest już na rynku. Pierwszy numer w roku to okazja do podsumowań i refleksji nad tym, co minione, jak również spojrzenia w przyszłość.
Najnowsze wydanie OOH event! już na rynku
11. już edycja magazynu OOH event! – magazynu branży EVENT & MICE, miała swoją premierę podczas Forum Branży Eventowej, które odbyło się 22 stycznia w EXPO XXI Warszawa. W magazynie można znaleźć jak zwykle spectrum branżowych informacji, artykuły oraz wywiady z ekspertami branżowymi.
Raport na temat zarządzania w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych już na rynku
Na rynku ukazał się raport zatytułowany „Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations”. Publikacja jest efektem badania przeprowadzonego na grupie wiodących podmiotów doradczych w Polsce przez agencję Exacto we współpracy ze Związkiem Firm Public Relations. Raport jest dostępny bezpłatnie do pobrania na stronie Kongresu...
Raport na temat zarządzania w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych
Na rynku ukazał się raport zatytułowany „Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations”. Publikacja jest efektem badania przeprowadzonego na grupie wiodących podmiotów doradczych w Polsce przez agencję Exacto we współpracy ze Związkiem Firm Public Relations. Raport jest dostępny bezpłatnie do pobrania na stronie Kongresu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764