logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wysyłasz newsletter? Strzeż się tych błędów

  PR 24.10.2016, przeczytano 859 razy

E-mail marketing uważany jest za jedną z najbardziej opłacalnych form marketingu. Wraz z rozwojem technologii, a co za tym idzie urządzeń mobilnych, mailingi stały się dość popularnym sposobem na pozyskanie klienta, co niekoniecznie przekłada się na ich jakość. Oto pięć częstych błędów popełnianych przy planowaniu wysyłki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wysylasz-newsletter-strzez-sie-tych-bledow,30326,artykul.html

Niezweryfikowana baza

Wiadomości należy wysyłać tylko do osób, które wyraziły zgodę na subskrypcję. Dość znaną praktyką jest, aby kierować mailing do wszystkich osób, które posiadamy w bazie, jednak nie tędy droga. Badania wskazują, że nie ilość a jakoś wysyłki wpływa na konwersję. Idealna lista subskrybentów powinna zawierać tylko osoby zainteresowane. Lepiej zaadresować mailing do 1000 zainteresowanych osób niż 5000, którzy nawet nie rozpoznają naszej firmy i jej produktów.

Brak segmentacji

Wiadomości e-mail powinny być personalizowane i trafiać do odpowiedniej grupy zainteresowanych osób. Kluczem do tego jest segmentacja, dzięki której możemy odnotować wzrost zaangażowania subskrybentów w stosunku do wiadomości. Według badań Direct Marketing Association korzyści z konwersji uzyskanej dzięki segmentacji sięgają nawet 760% wzrostu przychodów w kampaniach e-mail marketingowych. Najczęstszymi segmentami, które stosowane są przy wysyłce to: wiek, płeć, dochody, miejsce zamieszkania, stanowisko, branża, przyzwyczajenia zakupowe i zainteresowania. Stosując segmentację warto wziąć pod uwagę model własnego biznesu oraz branżę, pozwoli to osiągnąć zakładany cel.  

Błędny tytuł wiadomości

Maile, które zawierają fałszywe nagłówki lub wskazują na ofertę, zostaną najprawdopodobniej zakwalifikowane jako niepożądane i przeniesione do folderu spam. Gdy dla przyciągnięcia klientów zdecydujesz się na wysyłkę wiadomości z mylącymi nagłówkami, to w pewnym momencie musisz się liczyć z tym, że zostaniesz zablokowany. Do najczęściej niepożądanych słów oraz symboli w nagłówkach należą, np. Zarabiaj XXXX$, Darmowa dostawa, Super ceny, Brak ryzyka, Wymienienie kwoty w nagłówku, Zdobądź/ odbierz nagrodę, Bez zobowiązań, Free, Promocja, Wygraj bon/nagrodę. Oczywiście zwrotów oraz symboli, takich jak $, !, £, jest dużo więcej i wszystko zależy od algorytmu skrzynki na którą wysyłane są wiadomości.

Brak możliwości rezygnacji z subskrypcji 

W mailingu nie może zabraknąć przycisku „Wypisz”, dającego możliwość rezygnacji z otrzymywania kolejnych wiadomości. Jego obecność w treści e-maila dba nie tylko o dobre imię firmy, ale również chroni nadawcę przed przeniesieniem do spamu. Coraz więcej klientów wymaga, by w ich wysyłkach był przycisk wypisu. Ma to związek z filtrami antyspamowymi, które monitorując treści wysyłają ostrzeżenia o wiadomościach bez możliwości automatycznego wypisu. Należy również pamiętać, że coraz bardziej wzrasta świadomość subskrybentów i nieumieszczenie przycisku „Wypisz” może wpłynąć negatywnie na odbiór naszej marki.

Partyzanckie wysyłki 

Firmy często wybierają łatwą drogą i realizują wysyłki przez standardowe programy pocztowe, z których w danym momencie korzystają pracownicy firmy. Niestety w ten sposób nie da się zadbać o bazę adresową w sposób profesjonalny. Największym błędem  jest dodanie dużej ilości adresów do programu oraz niezachowanie odpowiedniej formy wysyłki. Osoby realizujące mailingi zapominają np. o użyciu UDW (czyli „ukrytej kopii”) i korzystają ze standardowego DW, co oznacza, że wszyscy adresaci otrzymują podgląd pod pełną listę mailingową. Korzystając również ze standardowe programów pocztowych musimy liczyć się ze znacznie wydłużonym czasem wysyłki oraz ubogą funkcjonalnością.

Stąd eksperci e-mail marketingu rekomendują wybór profesjonalnych programów do realizacji e-wysyłek. Korzyści z ich wykorzystania jest wiele - nie tylko sprawdzą one poprawność html kreacji, testują wiadomości pod kątem spamu, ale pozwalają np. na podgląd wyglądu wysyłki na różnych urządzeniach i programach pocztowych. Co ważne, systemy te wskażą poprawność adresów, usuną z baz duplikaty adresów mailowych i pokażą w statystykach miękkie i twarde odbicia.

Tworząc wysyłki warto pamiętać o 5. prostych zasadach - wiadomości wysyłamy tylko do osób zainteresowanych i do personalizowanej bazy, nadajemy precyzyjny tytuł, dodajemy przycisk wypisu oraz korzystamy z platform do e-mailingu. Biorąc pod uwagę powyższe rady, możemy mieć pewność, że z czasem wzrośnie nie tylko open rate naszych wiadomości, ale również sprzedaż.

Źródło: Beemail

www.beemail.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764