logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyszukaj treści usłyszane w Radiu Tok FM

  PR 05.04.2019, przeczytano 592 razy
ilustracjastrzałka

Radio TOK FM wdrożyło innowacyjny projekt „Search the Radio", dzięki któremu możliwe jest pełnotekstowe wyszukiwanie w treściach audycji radiowych. To pierwsze takie rozwiązanie wprowadzone w europejskich mediach. Prace nad stworzeniem bazy oraz wyszukiwarką, która właśnie została udostępniona na Tokfm.pl, trwały ponad rok i były realizowane dzięki wsparciu z funduszu Google DNI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyszukaj-tresci-uslyszane-w-radiu-tok-fm,381972,artykul.html

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zespół Radia TOK FM zbudował od zera bazę kilkudziesięciu tysięcy transkrypcji programów radiowych oraz wyszukiwarkę, która umożliwia słuchaczom stacji i użytkownikom Tokfm.pl odnalezienie słów, które padły na radiowej antenie. Internauci mogą wyszukać na stronie http://tokfm.pl/wyszukaj, w jakich audycjach pojawiały się np. konkretne nazwiska, nazwy firm czy partii politycznych, a także sprawdzić ich kontekst dzięki automatycznemu komputerowemu zapisowi audycji. Dodatkowo, posiadacze konta TOK FM Premium mogą posłuchać wyszukanych w ten sposób audycji.

- RadioTOK FM ma największą wśród polskich rozgłośni komercyjnych bazę atrakcyjnych treści audio, które w dużej mierze są niedostępne dla wyszukiwarek internetowych - a przez to również dla potencjalnych słuchaczy. Ideą projektu „Search the Radio" było więc ułatwienie dostępu do podcastów, dzięki wykorzystaniu transkrypcji do wyszukiwania i kategoryzacji treści - wyjaśnia Roch Kudła, odpowiadający za realizację projektu w Grupie Radiowej Agory. - Naszym głównym osiągnięciem jest wprowadzenie procesu automatycznej konwersji treści audio do formy tekstowej, cały czas pracujemy też nad konsekwentną rozbudową bazy dostępnych transkrypcji.

Na Tokfm.pl oraz w aplikacji TOK FM dostępnych jest ponad 60 tysięcy audycji, w blisko dwustu cyklach tematycznych - politycznych, ekonomicznych, naukowych, poradniczych i innych. Transkrypcje objęły blisko 60 tysięcy podcastów i liczba ta stale rośnie. Każdego dnia automatycznie tworzone są transkrypcje kilkudziesięciu nowych audycji radiowych.

- TOK FM to radio informacyjne, mówione, a zarazem masowe - z prawie milionem słuchaczy każdego dnia, jest unikalne nie tylko z perspektywy Polski. W wielu naszych projektach cyfrowych sami musimy wytyczać szlaki i tak było także w przypadku „Search the Radio". Stacja prowadzi również z sukcesem projekt udostępniania w ofercie premium treści audio, które nie są muzyką ani literaturą. W każdym miesiącu za dostęp Premium TOK FM do tysięcy audycji radiowych i internetowych płaci 15,5 tys. subskrybentów*. Nie słyszałem o podobnym projekcie na tak dużą skalę - komentuje Jarosław Śliżewski, Chief Digital Officer Grupy Radiowej Agory.

Partnerem technologicznym Grupy Radiowej Agory odpowiedzialnym za realizację transkrypcji jest firma Newton Technologies, działająca na kilkunastu europejskich rynkach.

Search The Radio" to drugi innowacyjny projekt Grupy Radiowej Agory, który uzyskał wsparcie funduszu Google DNI w kategorii projektów prototypowych. Wcześniej - w roku 2017 - został zrealizowany projekt „Mikrofon TOK FM", którego efektem była aplikacja mobilna umożliwiająca słuchaczom i komentatorom stacji przesyłanie swoich wypowiedzi w formie audio. Wyszukiwarka słów, które padły na antenie jest dostępna na stronie Tokfm.pl/wyszukaj

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

*dane nt. liczby subskrybentów oferty Premium TOK FM na koniec 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764