logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyższy zysk i EBITDA Wirtualnej Polski w trzecim kwartale 2020 roku

  PR 17.11.2020, przeczytano 191 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding S.A., w trzecim kwartale 2020 roku zanotowała ponad 26,5 mln złotych zysku. EBITDA w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku wzrosła o ponad 9%. Takie wyniki udało się osiągnąć mimo trwającej pandemii Covid-19 i związanych z nią obostrzeń, które mają wpływ na działalność Grupy w obszarze turystyki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyzszy-zysk-i-ebitda-wirtualnej-polski-w-trzecim-kwartale-2020-roku,389212,artykul.html

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv po trzech kwartałach 2020 roku wyniosły prawie 414 mln złotych. Były mniejsze o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, głównie z powodu wyników drugiego kwartału 2020, na które znacząco wpłynęła pandemia Covid-19. Dywersyfikacja działalności prowadzonej przez poszczególne spółki holdingu, w tym zwłaszcza wyniki w części mediowej, pozwoliły jednak zamknąć trzeci kwartał z zyskiem o prawie 24% wyższym niż w 2019 roku.

–  Wyłączając nasze dwie spółki turystyczne, EBITDA Wirtualnej Polski Holding w trzecim kwartale 2020 wzrosła aż o 45% w stosunku do analogicznego okresu w 2019. To imponujący wynik pokazujący siłę całej Grupy w tak trudnym czasie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

WP wprowadza nowy produkt reklamowy, WP Sales Booster. Pozwala on sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów przy gwarantowanym efekcie sprzedażowym. W pierwszym etapie skierowany jest do branży odzieżowej. WP Sales Booster eliminuje pośrednictwo takich podmiotów jak Google czy Criteo, jednocześnie osiągając zbliżoną efektywność. Dzięki temu obniża koszt kampanii.

Trzeci kwartał 2020 roku był również kolejnym, w którym Wirtualna Polska zanotowała rekordowe wyniki w segmencie telewizyjnym. Telewizja WP zwiększyła swoje udziały o ponad 31% w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. Dzięki temu od początku roku jest liderem wśród stacji nadających naziemnie na multipleksie MUX8.

w tys. zł

Trzy miesiące zakończone
30 września 2020

Trzy miesiące zakończone
30 września 2019

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

146 715

178 946

(32 231)

(18,0%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

142 732

172 921

(30 189)

(17,5%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

57 195

57 220

(25)

0,0%

EBITDA (wg. MSSF 16)

56 329

53 556

2 773

5,2%

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

6 283

4 587

1 696

37,0%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

6 283

4 587

1 696

37,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

17

(1 949)

1 966

(100,9%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

17

(1 949)

1 966

(100,9%)

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

152 998

183 533

(30 535)

(16,6%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

149 015

177 508

(28 493)

(16,1%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

57 212

55 271

1 941

3,5%

EBITDA (wg. MSSF 16)

56 346

51 607

4 739

9,2%

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(20 326)

(20 703)

377

(1,8%)

Zysk na działalności operacyjnej

36 020

30 904

5 116

16,6%

Wynik na działalności finansowej

(3 937)

(3 234)

(703)

21,7%

Zysk przed opodatkowaniem

32 083

27 670

4 413

15,9%

Zysk netto

26 555

21 437

5 118

23,9%

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego 

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radio Złote Przeboje znów połączy słuchaczy na święta
Już od najbliższego poniedziałku, 30 listopada br. aż do świąt Bożego Narodzenia słuchacze Radia Złote Przeboje będą mogli sprawić niespodziankę swoim bliskim. Kolejna edycja akcji "Radio Złote Przeboje łączy ludzi na święta" pozwoli im przekazać na antenie życzenia świąteczne oraz podarować wskazanej osobie choinkę.
Harbingers i Arskom Sport Brokers prezentują e-booka „Youtube #Gamechanger sportu
E-book „YouTube – #GameChanger sportu. Success Story Kanału Sportowego… i nie tylko!” ujrzał światło dzienne. Publikacja powstała z inicjatywy dwóch agencji – marketingu sportowego Arskom Sport Brokers oraz digital marketingu Harbingers. E-book pokazuje, jaką ewolucję przeszły branże marketingu i mediów sportowych od momentu, gdy przeniosły swoje działania do social...
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard w październiku 2020
Gang Fajniaków po raz kolejny znalazł się na szczycie zestawienia YouTube Ads Leaderboard. W październiku reklama akcji lojalnościowej Biedronki wyprzedziła spoty x-kom, Xiaomi Polska, Samsung Polska i Allegro. Wcześniej wideo związane z Gangiem Fajniaków zwyciężyło w sierpniowym zestawieniu, we wrześniu także uplasowało się na podium.
Po trzech kwartałach 2020 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,32 mln zł.  Jest on wyższy o ponad 2 mln zł (+685%) w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody z reklamy w Internecie wzrosły o +53%.
Branża filmowa i telewizyjna przechodzi na zdalną produkcję
Restrykcje pandemiczne odcisnęły piętno na branży produkcji telewizyjnej. W związku z wymuszeniem ograniczenia kontaktów międzyludzkich konieczne stało się wdrożenie nowego modelu pracy. Z pomocą przyszły technologie zdalnej komunikacji umożliwiające zredukowanie liczby osób obsługujących plany filmowe, konferencje oraz widowiska sportowe. Zdalny model realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764