logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wyzwania e-sklepu w przedświątecznym szczycie

  PR 17.12.2021, przeczytano 563 razy
ilustracja

Okres przed świętami Bożego Narodzenia to wyjątkowo intensywny czas dla całej branży e-commerce. To sezon, w którym stoją przed nią nie tylko wyzwania sprzedażowe, ale i marketingowe oraz logistyczne. Na co zatem warto zwrócić uwagę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyzwania-e-sklepu-w-przedswiatecznym-szczycie,394167,artykul.html

Zacznijmy od działań reklamowych, warto bowiem wyróżnić się na tle konkurencji i pomyśleć o dodatkowych promocjach oraz rabatach dla nowych klientów. Nie zapominajmy przy tym o odpowiednio skrojonej kampanii crossowej, np. poprzez e-mail i sms oraz performance marketingu. Całość zdecydowanie zwiększy nasze szanse na pozyskanie nowych klientów.

Kolejną, bardzo istotną rzeczą, są wrażenia zakupowe naszych klientów. Zadbajmy o to, aby były one jak najlepsze. Sprawdźmy i uzupełnijmy wszystkie informacje zamieszczane na stronie naszego e-sklepu. Opisy muszą być kompletne i czytelne, zdjęcia produktów zgodne z rzeczywistością, a ceny towaru oraz czas realizacji aktualne. Warto również rozważyć możliwość wprowadzenia pakowania zakupów na prezent czy stworzenia kilku elastycznych zestawów świątecznych. Należy także zadbać o to, by polityka zwrotów była przejrzysta, ponieważ w tym okresie klienci są na to szczególnie wyczuleni. Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient chętniej powróci do naszego e-sklepu w przyszłości, dlatego warto poświęcić trochę czasu i odpowiednio go przygotować.

Oczywiście, nie możemy zapominać o klientach robiących zakupy na ostatnią chwilę, dlatego bezpieczniej w okresie wzmożonego ruchu, zwłaszcza przed świętami, nieco wydłużyć czas oczekiwania na przesyłkę. Zdecydowanie korzystniej jest zaskoczyć naszych klientów szybszą dostawą, niż rozczarować opóźnieniem. Jeśli jednak zaistnieje sytuacja, że zamówienie może nie dotrzeć na czas lub w ogóle – koniecznie jak najszybciej poinformujmy o tym odbiorcę. W takich sytuacjach szczera i otwarta komunikacja  jest nieporównywalnie bardziej wartościowa niż brak jakiejkolwiek informacji.

Należy również zwrócić uwagę na fakt, że klienci zawsze decydują się na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy. Potrafią zrezygnować z zakupów w danym sklepie, jeśli ich ulubiona opcja jest niedostępna. Ważny oczywiście jest także jej koszt oraz możliwie szybki termin realizacji. Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – za pobraniem lub opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływ na ponowny wybór przez klienta danego e-sklepu.

Szykując się do najgorętszego okresu w roku pamiętajmy o tym, że na doświadczenie klienta składa się nie tylko sam proces zakupowy, ale także sposób, wygoda i szybkość realizacji dostawy. Zaś obsługa klienta rozpoczyna się w naszym e-sklepie i kończy na dostarczeniu paczki do rąk odbiorcy.  

Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland, cyfrowej platformie dla e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

Źródło: Packeta

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta
Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję...
Od 100 tys. do 1,8 mln - jak Intenson rozwinął swój sklep internetowy
Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), jeden z liderów polskiej branży superfoods, zwiększa przychody z kanału online. W I kw. 2022 wyniosły one już 1,8 mln zł1, w porównaniu z 888 tys. rok wcześniej i 109 tys. zł w 2020, w tym samym okresie. Michał Lasocki, prezes spółki, opowiada o szczegółach.
Find Your way! Blank Studio o wayfindingu
Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś, dlaczego w jednych budynkach czujesz się lepiej niż w innych? Dlaczego jedna przestrzeń pozwala Ci robić zakupy z dużo większą przyjemnością, a pobyt w innej niemal zawsze wiąże się ze stresem? Być może znasz też sytuację, gdy bardzo się spieszysz, a na terenie wielkopowierzchniowego parkingu nie potrafisz...
Nie jest łatwo być szefem w 2022. Pracodawcy znajdują się między młotem a kowadłem. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe pracowników. Powszechne zmęczenie pandemią i stres związany z niepewną sytuacją geopolityczną przekładają się na obniżoną motywację. Tymczasem zaangażowanie i kreatywność pracowników to klucz do sukcesu...
Doram design przechodzi rebranding z Rio Creativo
Doram design to polska manufaktura, w której powstają wysokiej jakości, ręcznie wykończone meble ogrodowe. Od 2002 roku oferuje swoim klientom luksusowy wypoczynek, kładąc nacisk na indywidualne wymagania każdego z nich. Meble Doram design można znaleźć zarówno w luksusowych hotelach, jak i w prywatnych ogrodach. Ważną grupą odbiorców są także architekci...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764