logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wyzwania e-sklepu w przedświątecznym szczycie

  PR 17.12.2021, przeczytano 1127 razy
ilustracja

Okres przed świętami Bożego Narodzenia to wyjątkowo intensywny czas dla całej branży e-commerce. To sezon, w którym stoją przed nią nie tylko wyzwania sprzedażowe, ale i marketingowe oraz logistyczne. Na co zatem warto zwrócić uwagę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyzwania-e-sklepu-w-przedswiatecznym-szczycie,394167,artykul.html

Zacznijmy od działań reklamowych, warto bowiem wyróżnić się na tle konkurencji i pomyśleć o dodatkowych promocjach oraz rabatach dla nowych klientów. Nie zapominajmy przy tym o odpowiednio skrojonej kampanii crossowej, np. poprzez e-mail i sms oraz performance marketingu. Całość zdecydowanie zwiększy nasze szanse na pozyskanie nowych klientów.

Kolejną, bardzo istotną rzeczą, są wrażenia zakupowe naszych klientów. Zadbajmy o to, aby były one jak najlepsze. Sprawdźmy i uzupełnijmy wszystkie informacje zamieszczane na stronie naszego e-sklepu. Opisy muszą być kompletne i czytelne, zdjęcia produktów zgodne z rzeczywistością, a ceny towaru oraz czas realizacji aktualne. Warto również rozważyć możliwość wprowadzenia pakowania zakupów na prezent czy stworzenia kilku elastycznych zestawów świątecznych. Należy także zadbać o to, by polityka zwrotów była przejrzysta, ponieważ w tym okresie klienci są na to szczególnie wyczuleni. Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient chętniej powróci do naszego e-sklepu w przyszłości, dlatego warto poświęcić trochę czasu i odpowiednio go przygotować.

Oczywiście, nie możemy zapominać o klientach robiących zakupy na ostatnią chwilę, dlatego bezpieczniej w okresie wzmożonego ruchu, zwłaszcza przed świętami, nieco wydłużyć czas oczekiwania na przesyłkę. Zdecydowanie korzystniej jest zaskoczyć naszych klientów szybszą dostawą, niż rozczarować opóźnieniem. Jeśli jednak zaistnieje sytuacja, że zamówienie może nie dotrzeć na czas lub w ogóle – koniecznie jak najszybciej poinformujmy o tym odbiorcę. W takich sytuacjach szczera i otwarta komunikacja  jest nieporównywalnie bardziej wartościowa niż brak jakiejkolwiek informacji.

Należy również zwrócić uwagę na fakt, że klienci zawsze decydują się na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy. Potrafią zrezygnować z zakupów w danym sklepie, jeśli ich ulubiona opcja jest niedostępna. Ważny oczywiście jest także jej koszt oraz możliwie szybki termin realizacji. Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – za pobraniem lub opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływ na ponowny wybór przez klienta danego e-sklepu.

Szykując się do najgorętszego okresu w roku pamiętajmy o tym, że na doświadczenie klienta składa się nie tylko sam proces zakupowy, ale także sposób, wygoda i szybkość realizacji dostawy. Zaś obsługa klienta rozpoczyna się w naszym e-sklepie i kończy na dostarczeniu paczki do rąk odbiorcy.  

Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland, cyfrowej platformie dla e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

Źródło: Packeta

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Psychologia koloru w marketingu - znane marki i ich strategie
Kolory to nie tylko estetyka, ale i potężne narzędzie marketingowe, które wpływa na emocje i decyzje zakupowe. W drugiej części artykułu odkrywamy, jak marki takie jak Coca-Cola, Netflix czy Starbucks wykorzystują psychologię kolorów, by budować wizerunek i przyciągać klientów.
W dzisiejszym świecie marketingu, w którym konsumenci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nieustannie rośnie, standardowe rozwiązania przestają robić wrażenie. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości usług i produktów, ale także indywidualnego podejścia. Właśnie dlatego personalizacja stała się jednym z najważniejszych trendów w branży reklamowej. Jednym z...
Kampanie edukacyjne – jak to robią w wodociągach?
Zmiana postaw społecznych poprzez kampanie edukacyjne to duże wyzwanie, które wymaga dobrego pomysłu i przyciągnięcia uwagi lokalnej społeczności. Aby dotrzeć z przekazem do mieszkańców, trzeba im uświadomić, że problem poruszany w kampanii faktycznie ich dotyczy, a dobre nawyki poprawią jakość życia w najbliższym otoczeniu.
Historia opakowań na jajka - wielkanocne inspiracje z Antalis
Opakowania na jajka, choć często niedoceniane, to prawdziwy przykład ludzkiej kreatywności i innowacyjności. Od prostych słomianych koszyków po nowoczesne, ekologiczne wytłaczanki – ich historia pokazuje, jak design i technologia ewoluowały, by sprostać praktycznym potrzebom.
Cięcie laserowe w reklamie i poligrafii: precyzja, która robi różnicę
Współczesna poligrafia i reklama nieustannie dążą do innowacji, które umożliwiają tworzenie produktów o coraz wyższej jakości, większej estetyce i lepszym dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klienta. W tym kontekście jedną z technologii, która w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, jest cięcie laserowe. Ta nowoczesna metoda obróbki materiałów nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764