logo
WIEDZA

Wyzwania nowych czasów e-commerce i e-marketingu

  PR 22.08.2018, przeczytano 464 razy
dr Agnieszka Grostal, dyrektor generalny Salents

Oczekiwania klientów oraz podejście przedsiębiorców ciągle się zmienia. Rozwój nowych technologii wymaga ciągłego dostosowywania się firm do nowych czasów i zmian w ich strategiach, zwłaszcza dotyczących e-commerce i e-marketingu. W momencie, gdy granica między trybem offline i online się zaciera, przedsiębiorcy muszą być czujni, by nie wypaść z rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyzwania-nowych-czasow-e-commerce-i-e-marketingu,37647,artykul.html

Czwarta rewolucja przemysłowa niesie za sobą przede wszystkim automatyzację procesów i rozwój szeroko rozumianego internetu. Gwałtowny rozwój nowych technologii ma swoje konsekwencje w zmianach zachowania konsumentów oraz sposobu, w jakich dokonują zakupów, czyli tzw. procesu zakupowego klienta. Zaobserwować można też zmiany zachowań względem sposobów dokonywania zakupów oraz form komunikacji z marką.

OCZEKIWANIA KONSUMENTÓW

Minęły już czasy, w których klientów przyciągała tylko niska cena i ładny design. Wiedzą to przedsiębiorcy stawiający obecnie na optymalizację e-sklepów oraz poprawę obsługi klienta. Klienci coraz chętniej dokonują zakupu poprzez urządzenia mobilne. Aplikacja mobilna to nowy kanał sprzedaży, który będzie zdobywał coraz liczniejsze grono sympatyków. Współcześni klienci oczekują możliwości stałego oraz sprawnego kontaktu, bez względu na wybrany kanał sprzedaży. Dzięki aplikacji mobilnej firma posiada własne miejsce w telefonie klienta, który może szybko zapoznać się z aktualną ofertą marki.

– Wśród oczekiwań klientów sklepów internetowych stałe miejsce zajmuje dopasowanie wygodnej dostawy oraz jej czas. Jakość kontaktu jest kluczowa, zwłaszcza w sytuacjach potencjalnie kryzysowych  –  gdy towar nie spełnia oczekiwań, przesyłka nie dotarła na czas. Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi. Odpowiadając na tę potrzebę przedsiębiorstwa e-commerce stale ulepszają swoje usługi  –  wyjaśnia dr Agnieszka Grostal, dyrektor generalny Salents. Dodaje: - Marki starają się odpowiadać na potrzeby klientów wydłużając czas dostawy do późnych godzin lub oferując odbiór w punkcie w ciągu godziny od zamówienia. Do wygody odwołuje się także płatność dopasowana do potrzeb klienta. To ostatni etap procesu zakupowego, który coraz częściej może zaważyć o dokonaniu transakcji.

Dzisiejszy trend w sprzedaży to przede wszystkim rozwiązanie oparte o strategię omnichannel (wielokanałowości). Sieci handlowe muszą sprostać temu wyzwaniu, wprowadzając spójną dla kanałów online i offline politykę magazynową, strategię cenową i rabatową, a także tworząc kolejne kanały sprzedaży. Aplikacja mobilna, połączona ze sklepem online marki, to jeden z wiodących trendów branży e-commerce.

Nowe możliwości dokonywania transakcji oddziałują również na segment B2B. Hurtownicy, dystrybutorzy, a także producenci muszą dostosować swoje rozwiązania do współczesnych technologii i odbiorców, którzy oczekują rozwiązań zastosowanych na rynku B2C. Zmiany dotykają coraz bardziej systemy sprzedażowe dla rynku B2B. Ich celem jest dostarczenie rozwiązań, które umożliwią prowadzenie biznesu opartego na wielu procesach, w sposób prosty i wygodny, zarówno dla pracowników przedsiębiorstwa, jego kontrahentów, jak i dostawców.

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE

Jednocześnie, mimo wielu podobieństw, każda firma ma indywidualny zestaw potrzeb i oczekiwań. Jedna organizacja posiada liczną sieć kontrahentów, inna zaś współpracuje z kilkoma kluczowymi klientami. Jedna posiada kilku dostawców, a druga dokonuje zamówień u wielu podmiotów. Sprostanie tym oczekiwaniom wymagać będzie od firm handlowych zaoferowania funkcjonalności analogicznych do tych, spotykanych w systemach transakcyjnych. Będą to systemy sprzedażowe, z których kontrahenci będą korzystać jak z własnych narzędzi. Dlatego istotne jest, aby rozwiązania umożliwiały dostęp do indywidualnych warunków handlowych, między innymi umów, limitów kupieckich, ofert cenowych, warunków logistycznych. Systemy sprzedażowe dla B2B powinny zapewniać automatyzację procesów transakcyjnych, logistycznych oraz produkcyjnych.

– Zmieniające się oczekiwania klientów przyczyniają się do upowszechnienia nowego, zwinnego (agile) podejścia do projektowania i wdrażania systemów sprzedażowych, a także szerszego wykorzystania analizy biznesowej. Jeszcze do niedawna analiza nie stanowiła elementu wdrożenia systemu, a przebiegała przed rozpoczęciem prac wdrożeniowych. To jednak będzie się zmieniać. Dziś na każdym etapie wdrażania systemu sprzedażowego, analiza będzie dopuszczała wprowadzenie zmiany, po to, aby finalny produkt spełniał oczekiwania i potrzeby klienta oraz umożliwiał wieloletni rozwój jego biznesu. – komentuje dr Agnieszka Grostal, ekspertka ds. sprzedaży

Źródło: Salents

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
Jak skutecznie dotrzeć do odbiorców w okresie przedświątecznym?
W 2017 wydatki konsumenckie w okresie przedświątecznym wyniosły aż 687 mld dolarów, co stanowi największy roczny wzrost od zakończenia wielkiej recesji w 2010 roku. Przewiduje się, że sprzedaż detaliczna w analogicznym okresie w tym roku osiągnie nawet 720 mld dolarów. Co zrobić, aby z ich pomocą skutecznie docierać do odbiorców?
Jak programmatic może pomóc w dotarciu do właściwego odbiorcy?
Najlepsza kreacja reklamowa nie uzyska pożądanego efektu, o ile nie pojawi się we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, wśród użytkowników Internetu rośnie potrzeba, aby reklama była skierowana tylko do nich. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi model programmatic.
Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową
Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl
Na 20. urodziny Google zaprasza do świata, w którym nie trzeba myśleć
Ile decyzji, które mają dla nas finansowe, zawodowe czy osobiste konsekwencje, jesteśmy w stanie powierzyć sztucznej inteligencji?
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone