logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Wyzwania w komunikacji marek w social media na 2019 rok

  PR 09.01.2019, przeczytano 443 razy
Autor - Michał Chrościcki, Analyst & Strategy Planner Mint Media

Wszystko, co czeka nas w social media w tym roku jest konsekwencją tego, co zdarzyło się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wydarzenia, które miały miejsce w 2018 sprawiły, że zaufanie internautów do marek w mediach społecznościowych znacząco zmalało. Zatem, jakich wyzwań marketerzy mogą spodziewać się w komunikacji w social media w nadchodzących miesiącach?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyzwania-w-komunikacji-marek-w-social-media-na-2019-rok,380722,artykul.html

W 2018 zarówno marketerzy, jak i użytkownicy przekonali się, że media społecznościowe mają realny wpływ na rozwój i postrzeganie marki. Jakie wydarzenia minionego roku znacząco nadużyły zaufanie odbiorców? Na pewno były to afery związane z serwisem Facebook i wyciekiem danych, a także te dotyczące fake newsów. Na rodzimym rynku były to konflikty między innymi takie jak: Martyna Wojciechowska i plastikowe butelki Żywiec Zdrój oraz marka W. Kruk oskarżona o plagiat portalu Pica Pica. Wszystko to sprawiło, że użytkownicy, a szczególnie młode pokolenie, jeszcze bardziej zaczęli weryfikować otrzymywane informacje i przekazy marketingowe.

Przemyślane działania na pierwszym miejscu

Marki muszą przemyśleć swoje działania oraz strategie komunikacji w mediach społecznościowych i przystosować je do bieżących oczekiwań użytkowników. Przecież nikt nie lubi być ciągle zalewany reklamami. Co to oznacza w praktyce? Niewątpliwie większe skupienie się na sposobach autentycznego łączenia się z odbiorcami. Obecność we wszystkich serwisach społecznościowych i powielanie treści wcale nie przekłada się na pozytywne postrzeganie marki. Lepiej budować wiarygodny i wartościowy przekaz w medium najpopularniejszym w danej grupie docelowej. Tutaj konieczne będzie połączenie trendów. Z jednej strony rosnącą popularność komunikacji w czasie rzeczywistym, w tym wideo, szczególnie w formie livestream oraz aktywności typu real-rime marketing. Z drugiej strony, w automatyzacji działań marketingowych obserwuje się rozwój m.in. chatbotów i coraz szerszego zastosowania sztucznej inteligencji czy też automatyzacji kampanii. W najbliższym czasie, właśnie te rozwiązania pozwolą usprawnić komunikację z użytkownikami nowej generacji.

Przyjazna marka

Jednym z głównych celów marek powinno stać się podkreślenie ich „ludzkiego” podejścia do klienta. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, firmy prowadzące komunikację w mediach społecznościowych potrzebują uwiarygodnienia swojego przekazu oraz intencji. Konieczne jest budowanie zaufania i relacji marki typu człowiek-człowiek. Dlatego coraz mocniejszym trendem staje się personalizacja treści oraz indywidualne podejście do problemów użytkowników. Za wzorcowy przykład działań może posłużyć case dotyczący kryzysu Green Caffe Nero z czerwca 2018 roku z przeprosinami dla klientów, które złożył sam prezes firmy. Przykład ten pokazuje również, jak ważna jest sprawna obsługa klienta w mediach społecznościowych, szybka reakcja na potencjalne kryzysy oraz wiarygodna komunikacja. W budowaniu relacji z klientami mogą posłużyć również działania z microinfluencerami oraz tworzenie sieci ambasadorów marki wśród internetowych społeczności. Marketing influencer jest mniej bezpośredni niż tradycyjne formy reklamy i pozwala markom pokazać ich „ludzką” twarz.

Wizerunek odpowiedzialnej społecznie marki

Marki nie działają w izolacji. Aby potwierdzić swoje intencje oraz ocieplić wizerunek konieczne są również działania dla dobra społeczności, w której firma funkcjonuje lub wspieranie lokalnych inicjatyw.  Buduje to nie tylko tożsamość marki, ale również tworzy wartość dodaną oferowanych produktów lub usług. O ile podejście CSR nie jest nowością, o tyle obniżenie zaufania do komunikatów marketingowych oraz specyfika mediów społecznościowych wprowadzają dane działania na nowy poziom. Współcześni internauci chcą być angażowani w treści, a także reagować i współdziałać w słusznych sprawach. Należy więc sprawić, aby marka mogła pośredniczyć lub brać udział właśnie w takich, ważnych społecznie działaniach.

Podsumowując, najważniejszym wyzwaniem marek w 2019 roku w obszarze mediów społecznościowych będzie budowanie zaufania wśród konsumentów.

Źródło: Mint Media

www.mintmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

4 mity związane z biznesowymi materiałami drukowanymi
Firmy masowo drukują katalogi produktowe, raporty czy zestawienia roczne. Brak zrozumienia konsumenta i nieznajomość technologii drukarskich często sprawia, że publikacje te nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za materiały drukowane?
3 argumenty za wymianą drukarki biurowej
Wiele osób traktuje wymianę drukarki jako konieczność dyktowaną popsuciem się starego sprzętu. Skoro działa, to po co kupować nową? To duży błąd. Wykorzystywanie przestarzałego urządzenia w firmie może spowodować duże straty, wielokrotnie przekraczające cenę nowej drukarki. Oto kilka powodów dlaczego warto zastanowić się nad wymianą wysłużonego kombajnu.
Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo
Łódzka marka Laveo jest producentem wysokiej klasy armatury łazienkowej i kuchennej. Prowadzone przez markę działania komunikacyjne opierają się na promowaniu dobrego designu i edukowaniu obiorców w zakresie tworzenia nowoczesnych, ale też funkcjonalnych aranżacji wnętrz. Marka skupia się na działaniach produktowych, jak też pozycjonowaniu swoich ekspertów. Czasami warto jednak...
Klasyfikacja opraw – część 2.

Publikacje książkowe (10): Klasyfikacja opraw – część 2.

Dzi­siej­szym felie­to­nem zamy­kamy cykl arty­ku­łów poświę­co­nych publi­ka­cjom książ­ko­wym. Koń­czymy prze­rwany tydzień temu wątek wykle­jek w opra­wach zło­żo­nych, a pozo­stały czas jaki zde­cy­do­wa­li­ście się prze­zna­czyć na tę cho­chli­kową lek­turę,  wypeł­nimy Wam pre­zen­ta­cją naj­cie­kaw­szych pro­jek­tów...
Jak działa reklama w Internecie? Rozmowa z Maciejem Zawadzińskim
Czy to my kupujemy w Internecie, czy nas kupują? Kto i z kim handluje naszymi danymi? Czy powinniśmy się tego obawiać? Jak zapytać, żeby dostać odpowiedź kto i co o nas wie?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764