logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto

  PR 24.01.2022, przeczytano 562 razy
ilustracjastrzałka

Zwiększone zapotrzebowanie na specjalistów IT, w związku z cyfrową transformacją firm, miało swoje odzwierciedlenie w liczbie dostępnych ogłoszeń. Według danych płynących od No Fluff Jobs, w roku 2021 na portalu dostępnych było niemal 91 tys. ogłoszeń, co oznaczało wzrost aż o 236 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto odwiedziło go 2,9 mln użytkowników i odnotowano ponad 30 mln odsłon witryny, co przełożyło się na wzrost kolejno o 53 i 25,6 proc. Największe wzrosty pod względem liczby ogłoszeń na No Fluff Jobs w porównaniu z rokiem 2020, zauważalne były w grudniu – portal odnotował wówczas ponad 11 tys. aktywnych ogłoszeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wzrost-mediany-maksymalnych-zarobkow-w-it-o-9%2C5-proc.-do-18%2C4-tys.-zl-netto,394505,artykul.html

Backend na prowadzeniu. Specjalizacje niewymagające znajomości kodu zyskały na popularności

Jak podaje No Fluff Jobs, to specjaliści od Backendu w ubiegłym roku byli tymi, których poszukiwano najczęściej, a ogłoszeń do nich kierowanych było aż o ponad 160 proc. więcej niż w roku 2020. I choć w kwestii kategorii po Backendzie prym wiodły Frontend i Fullstack (kolejno drugie i trzecie miejsce), i te trzy łącznie odpowiadały za 54,5 proc. wszystkich ofert, to tych dotyczących właśnie Backendu było ponad 2 razy więcej niż dwóch pozostałych kategorii razem wziętych.

Co ciekawe, w roku 2021 na popularności zyskały również te specjalizacje, które nie wymagają znajomości kodu. Dominowały tu kolejno: Product Management (wzrost liczby ofert o 315 proc.), UX/Design (243 proc.) i Business Analysis (159 proc.). Ponadto znaczące wzrosty zanotowały także Security (366 proc.) i AI (356 proc.) – czyli kategorie dużo bardziej związane z „twardym” IT.

Wynagrodzenia w odniesieniu do specjalizacji. Security liderem

A jak kształtowały się mediany wynagrodzeń oferowanych w roku 2021? Z danych No Fluff Jobs wynika, że w przypadku umowy B2B, na największe zarobki netto + VAT mogli liczyć specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa (18,5-25 tys. zł), inżynierowie DevOps (16,8-23,5 tys. zł) oraz Big Data (16-22 tys. zł). Poza podium, na miejscu czwartym, znaleźli się specjaliści od Business Intelligence (15,1-21 tys.), Backendu (14,7-20,1 tys. zł), Fullstacka i Mobile (14-20 tys. zł w obu kategoriach).

W przypadku umowy o pracę, mediany wynagrodzeń w trzech najpopularniejszych kategoriach – Security, DevOps i Big Data – kształtowały się podobnie, w granicach 12-18 tys. zł brutto. Zaraz za nimi znalazł się Mobile (12-17 tys. zł brutto), Backend (11-16,5 tys. zł brutto) i Business Intelligence (10,2-16 tys. zł brutto).

Najpopularniejsze i najlepiej opłacane technologie

Na największe zarobki w 2021 roku w kontekście technologii i w przypadku umów B2B mogli liczyć specjaliści znający Javę, Pythona i iOS-a. W każdej z nich mediany dolnych widełek oferowanych wynagrodzeń oscylowały wokół lub przekraczały 15 tys. zł netto (+VAT), natomiast w przypadku górnych były to kwoty powyżej 20 tysięcy. A w kwestii liderującej w tym zestawieniu Javy mówimy nawet o 21,8 tys. zł netto (+VAT).

Największe wzrosty w oferowanych wynagrodzeniach na umowę B2B rok do roku odnotowano w ogłoszeniach z Reactem (skok 40 proc. w medianie dolnych i 33,3 proc. w medianie górnych widełek) – pracujący w nim specjaliści mogli liczyć na zarobki w przedziale 14-20 tys. zł netto (+VAT). Duże wzrosty w porównaniu z 2020 rokiem zaobserwowano także w ofertach z PHP (mediana dolnych widełek w górę o 29,4 proc., górnych o 23,1 proc.) oraz Pythonem (odpowiednio: 25 i 19 proc.).

Z kolei wśród ogłoszeń, w których oferowano umowę o pracę, stawki wynagrodzenia były bardziej wyrównane. W praktycznie większości najpopularniejszych technologii specjaliści IT mogą liczyć na widełki wynagrodzenia w przedziale 12-17 tys. zł brutto. Jeśli jednak mowa o technologiach, które w jakiś sposób wyróżniają się pod tym względem wśród pozostałych, są to iOS (najwyższa wartość mediany dolnych widełek w zestawieniu – 13 tys. zł brutto) i Node.js (analogicznie dla górnych widełek – 17,8 tys. zł brutto).

– Gdy popatrzymy na wzrosty wynagrodzeń na umowę o pracę rok do roku, niektóre technologie odnotowały wzrosty o 20, a nawet 30 proc. Taką było m.in. PHP, gdzie mediana dolnych widełek poszła w górę aż o jedną trzecią, a górnych – o 30,4 proc., React (odpowiednio 37,9 proc. i 13,3 proc.), C++ (33,3 proc. i 21,4 proc.) oraz Node.js (29,9 proc. i 22,3 proc.). Rok 2021 dla specjalizujących się w tych technologiach i poszukujących nowych projektów był więc zdecydowanie bardziej atrakcyjny pod względem finansowym – mówi Tomasz Bujok, współzałożyciel, CEO No Fluff Jobs.

Najpopularniejsze lokalizacje pracy. Wzrost ofert pracy zdalnej w IT o 260 proc.

Specjaliści IT cenią sobie pracę z dowolnego miejsca, co miało odzwierciedlenie w kierowanych do nich ofertach pracy w roku 2021. Według danych zebranych przez No Fluff Jobs, oferty pracy zdalnej w 2021 roku stanowiły już niemal 1/3 wszystkich ogłoszeń, znacznie wyprzedzając drugą w klasyfikacji Warszawę (23,2 proc. udziału) – w ubiegłym roku kolejność była odwrotna (stolica 28,9 proc. w porównaniu z 23,9 proc. ofert zdalnych). Kolejne miejsca zajęły Kraków (11,3 proc.) i Wrocław (9,2 proc.), a zaraz za nimi uplasowały się Poznań (5,13 proc.), Gdańsk (5,1 proc.) i Katowice (3,7 proc.). I choć, to praca zdalna wśród wszystkich lokalizacji gwarantowała w ubiegłym roku najlepsze zarobki w przypadku umowy B2B (21 tys. zł netto + VAT), to właśnie Kraków przodował pod względem wysokości zarobków na umowę o pracę – tutaj widełki wynagrodzeń wyniosły 12-17 tys. zł brutto.

– Największe i najszybsze zmiany w branży HR dostrzegamy właśnie w firmach IT. Z danych No Fluff Jobs wynika m.in., że już 74 proc. ofert pracy kierowanych do specjalistów i specjalistek z branży, w 2021 roku dotyczyło umowy B2B – mówi Magdalena Gawłowska-Bujok, współzałożycielka, COO w No Fluff Jobs. – W związku z przejściem wielu firm na tryb zdalny, zrezygnowały one z niektórych benefitów oferowanych pracownikom. Do najpopularniejszych, oferowanych w ogłoszeniach o pracę i których wartość procentowa rok do roku nie zmieniła się znacznie, należą m.in. prywatna opieka zdrowotna, praca w międzynarodowych projektach czy karta sportowa.

ilustracjastrzałka

Źródło: No Fluff Jobs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764