logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto

  PR 24.01.2022, przeczytano 553 razy
ilustracjastrzałka

Zwiększone zapotrzebowanie na specjalistów IT, w związku z cyfrową transformacją firm, miało swoje odzwierciedlenie w liczbie dostępnych ogłoszeń. Według danych płynących od No Fluff Jobs, w roku 2021 na portalu dostępnych było niemal 91 tys. ogłoszeń, co oznaczało wzrost aż o 236 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto odwiedziło go 2,9 mln użytkowników i odnotowano ponad 30 mln odsłon witryny, co przełożyło się na wzrost kolejno o 53 i 25,6 proc. Największe wzrosty pod względem liczby ogłoszeń na No Fluff Jobs w porównaniu z rokiem 2020, zauważalne były w grudniu – portal odnotował wówczas ponad 11 tys. aktywnych ogłoszeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wzrost-mediany-maksymalnych-zarobkow-w-it-o-9%2C5-proc.-do-18%2C4-tys.-zl-netto,394505,artykul.html

Backend na prowadzeniu. Specjalizacje niewymagające znajomości kodu zyskały na popularności

Jak podaje No Fluff Jobs, to specjaliści od Backendu w ubiegłym roku byli tymi, których poszukiwano najczęściej, a ogłoszeń do nich kierowanych było aż o ponad 160 proc. więcej niż w roku 2020. I choć w kwestii kategorii po Backendzie prym wiodły Frontend i Fullstack (kolejno drugie i trzecie miejsce), i te trzy łącznie odpowiadały za 54,5 proc. wszystkich ofert, to tych dotyczących właśnie Backendu było ponad 2 razy więcej niż dwóch pozostałych kategorii razem wziętych.

Co ciekawe, w roku 2021 na popularności zyskały również te specjalizacje, które nie wymagają znajomości kodu. Dominowały tu kolejno: Product Management (wzrost liczby ofert o 315 proc.), UX/Design (243 proc.) i Business Analysis (159 proc.). Ponadto znaczące wzrosty zanotowały także Security (366 proc.) i AI (356 proc.) – czyli kategorie dużo bardziej związane z „twardym” IT.

Wynagrodzenia w odniesieniu do specjalizacji. Security liderem

A jak kształtowały się mediany wynagrodzeń oferowanych w roku 2021? Z danych No Fluff Jobs wynika, że w przypadku umowy B2B, na największe zarobki netto + VAT mogli liczyć specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa (18,5-25 tys. zł), inżynierowie DevOps (16,8-23,5 tys. zł) oraz Big Data (16-22 tys. zł). Poza podium, na miejscu czwartym, znaleźli się specjaliści od Business Intelligence (15,1-21 tys.), Backendu (14,7-20,1 tys. zł), Fullstacka i Mobile (14-20 tys. zł w obu kategoriach).

W przypadku umowy o pracę, mediany wynagrodzeń w trzech najpopularniejszych kategoriach – Security, DevOps i Big Data – kształtowały się podobnie, w granicach 12-18 tys. zł brutto. Zaraz za nimi znalazł się Mobile (12-17 tys. zł brutto), Backend (11-16,5 tys. zł brutto) i Business Intelligence (10,2-16 tys. zł brutto).

Najpopularniejsze i najlepiej opłacane technologie

Na największe zarobki w 2021 roku w kontekście technologii i w przypadku umów B2B mogli liczyć specjaliści znający Javę, Pythona i iOS-a. W każdej z nich mediany dolnych widełek oferowanych wynagrodzeń oscylowały wokół lub przekraczały 15 tys. zł netto (+VAT), natomiast w przypadku górnych były to kwoty powyżej 20 tysięcy. A w kwestii liderującej w tym zestawieniu Javy mówimy nawet o 21,8 tys. zł netto (+VAT).

Największe wzrosty w oferowanych wynagrodzeniach na umowę B2B rok do roku odnotowano w ogłoszeniach z Reactem (skok 40 proc. w medianie dolnych i 33,3 proc. w medianie górnych widełek) – pracujący w nim specjaliści mogli liczyć na zarobki w przedziale 14-20 tys. zł netto (+VAT). Duże wzrosty w porównaniu z 2020 rokiem zaobserwowano także w ofertach z PHP (mediana dolnych widełek w górę o 29,4 proc., górnych o 23,1 proc.) oraz Pythonem (odpowiednio: 25 i 19 proc.).

Z kolei wśród ogłoszeń, w których oferowano umowę o pracę, stawki wynagrodzenia były bardziej wyrównane. W praktycznie większości najpopularniejszych technologii specjaliści IT mogą liczyć na widełki wynagrodzenia w przedziale 12-17 tys. zł brutto. Jeśli jednak mowa o technologiach, które w jakiś sposób wyróżniają się pod tym względem wśród pozostałych, są to iOS (najwyższa wartość mediany dolnych widełek w zestawieniu – 13 tys. zł brutto) i Node.js (analogicznie dla górnych widełek – 17,8 tys. zł brutto).

– Gdy popatrzymy na wzrosty wynagrodzeń na umowę o pracę rok do roku, niektóre technologie odnotowały wzrosty o 20, a nawet 30 proc. Taką było m.in. PHP, gdzie mediana dolnych widełek poszła w górę aż o jedną trzecią, a górnych – o 30,4 proc., React (odpowiednio 37,9 proc. i 13,3 proc.), C++ (33,3 proc. i 21,4 proc.) oraz Node.js (29,9 proc. i 22,3 proc.). Rok 2021 dla specjalizujących się w tych technologiach i poszukujących nowych projektów był więc zdecydowanie bardziej atrakcyjny pod względem finansowym – mówi Tomasz Bujok, współzałożyciel, CEO No Fluff Jobs.

Najpopularniejsze lokalizacje pracy. Wzrost ofert pracy zdalnej w IT o 260 proc.

Specjaliści IT cenią sobie pracę z dowolnego miejsca, co miało odzwierciedlenie w kierowanych do nich ofertach pracy w roku 2021. Według danych zebranych przez No Fluff Jobs, oferty pracy zdalnej w 2021 roku stanowiły już niemal 1/3 wszystkich ogłoszeń, znacznie wyprzedzając drugą w klasyfikacji Warszawę (23,2 proc. udziału) – w ubiegłym roku kolejność była odwrotna (stolica 28,9 proc. w porównaniu z 23,9 proc. ofert zdalnych). Kolejne miejsca zajęły Kraków (11,3 proc.) i Wrocław (9,2 proc.), a zaraz za nimi uplasowały się Poznań (5,13 proc.), Gdańsk (5,1 proc.) i Katowice (3,7 proc.). I choć, to praca zdalna wśród wszystkich lokalizacji gwarantowała w ubiegłym roku najlepsze zarobki w przypadku umowy B2B (21 tys. zł netto + VAT), to właśnie Kraków przodował pod względem wysokości zarobków na umowę o pracę – tutaj widełki wynagrodzeń wyniosły 12-17 tys. zł brutto.

– Największe i najszybsze zmiany w branży HR dostrzegamy właśnie w firmach IT. Z danych No Fluff Jobs wynika m.in., że już 74 proc. ofert pracy kierowanych do specjalistów i specjalistek z branży, w 2021 roku dotyczyło umowy B2B – mówi Magdalena Gawłowska-Bujok, współzałożycielka, COO w No Fluff Jobs. – W związku z przejściem wielu firm na tryb zdalny, zrezygnowały one z niektórych benefitów oferowanych pracownikom. Do najpopularniejszych, oferowanych w ogłoszeniach o pracę i których wartość procentowa rok do roku nie zmieniła się znacznie, należą m.in. prywatna opieka zdrowotna, praca w międzynarodowych projektach czy karta sportowa.

ilustracjastrzałka

Źródło: No Fluff Jobs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764