logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wzrost na rynku SEO/SEM

  PR 30.05.2014, przeczytano 3141 razy

Reklamodawcy wiedzą, że obecność marki w wyszukiwarce internetowej to konieczność dla efektywnej promocji danej firmy. Chcąc dotrzeć do zdefiniowanej grupy użytkowników, reklamodawcy wykorzystują narzędzia SEO i SEM. Wciąż notuje się wzrost tego rynku w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wzrost-na-rynku-seo-sem,21787,artykul.html

Pod pojęciem SEO należy rozumieć działania optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek internetowych. Z kolei SEM jest skrótem od Search Engine Marketing i obejmuje swoim zakresem marketing w wyszukiwarkach.

Wydatki na reklamę internetową w górę

W 2013 roku kontynuowane były wzrosty w zakresie SEO i SEM. Reklama w Internecie według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC, spełnia coraz większą rolę w kampaniach marketingowych firm w Polsce. Wydatki na reklamę online w naszym kraju w 2013 roku wzrosły o 10,2% względem 2012 roku, zaś wartość tego rynku przekroczyła 2,4 mld zł. Duże znaczenie dla rozwoju rynku reklamowego ma reklama mobilna. Rosną nakłady reklamodawców na reklamę wideo online i działania w social media. Reklama graficzna pozostaje liderem dynamiki wzrostów SEO/SEM. Marketing w wyszukiwarkach miał w 2013 roku aż 35% udział w rynku reklamy internetowej. SEM wzrasta w Polsce szybciej, niż cały rynek reklamy online. Jednym z liderów sektora SEO i SEM w Polsce pozostaje firma Eactive, która od 4 września 2000 roku zajmuje się marketingiem internetowym.

Właściciel firmy, Michał Kliszczak powiedział: "W 2000 roku mało kto dostrzegał szerokie możliwości Internetu w zakresie promocji i reklamy. Eactive zainwestowało wówczas w tą dziedzinę, zatrudniając specjalistów z branży i gromadząc bezcenne doświadczenie. Od 2005 roku nasza firma koncentruje się na marketingu w wyszukiwarkach internetowych, zdobywając prestiżowe zlecenia, od znanych klientów na polskim rynku. Z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że rynek SEO/SEM będzie z roku na rok wzrastał w stabilnym tempie".

Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że w 2014 roku wydatki netto na reklamę w Polsce wzrosną o 1,8% w stosunku do 2013 roku, a wartość rynku wyniesie około 6,51 mld zł.

Źródło: Eactive, SIZ PAP

www.eactive.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bit Creative projektuje biuro przyszłości w centrum Warszawy
W sercu Warszawy, w prestiżowym biurowcu Rondo 1 przy Rondzie ONZ, znajduje się siedziba Bouygues Immobilier Polska – lidera francuskiego rynku nieruchomości działającego z sukcesami także w Polsce.
iiyama na ISE 2025: digital signage i profesjonalne wyświetlacze
iiyama zaprasza uczestników ISE 2025 do zapoznania się z szeroką gamą profesjonalnych wyświetlaczy, interaktywnych narzędzi i rozwiązań digital signage, stworzonych z myślą o różnorodnych potrzebach branż, takich jak hotelarstwo, handel detaliczny, biznes i edukacja. Odwiedzający będą mieli możliwość bezpośredniego przetestowania nowoczesnych technologii tego...
W dobie cyfryzacji i nowoczesnych technologii muzea oraz przestrzenie wystawiennicze stają przed wyzwaniem przyciągania uwagi coraz bardziej wymagających odwiedzających. Kluczowym elementem sukcesu jest wykorzystanie innowacyjnych systemów, które potrafią w niebanalny sposób angażować odbiorcę.
Ile zarabia się na organizacji wydarzeń online? Podsumowanie 2024
Ponad 207 mln ludzi na świecie uważa się za twórców internetowych – o 300 proc. więcej, niż jeszcze dwa lata temu. Wpływa to na ich model biznesowy i zwiększa znaczenie bezpośredniego kontaktu z odbiorcami, co z kolei przekłada się na wzrost popularności webinarów i spotkań online, które stają się coraz ważniejszym źródłem...
Epson zaprasza na Promo Show 2025
Już 29-30 stycznia 2025 roku, w Expo XXI w Warszawie na ul. Prądzyńskiego odbędą się targi Promo Show 2025. Epson serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych z branży reklamowej i fotograficznej na swoje stoisko, gdzie zaprezentuje najlepsze rozwiązania druku cyfrowego dla mikroprodukcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764