logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wzrost na rynku SEO/SEM

  PR 30.05.2014, przeczytano 3111 razy

Reklamodawcy wiedzą, że obecność marki w wyszukiwarce internetowej to konieczność dla efektywnej promocji danej firmy. Chcąc dotrzeć do zdefiniowanej grupy użytkowników, reklamodawcy wykorzystują narzędzia SEO i SEM. Wciąż notuje się wzrost tego rynku w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wzrost-na-rynku-seo-sem,21787,artykul.html

Pod pojęciem SEO należy rozumieć działania optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek internetowych. Z kolei SEM jest skrótem od Search Engine Marketing i obejmuje swoim zakresem marketing w wyszukiwarkach.

Wydatki na reklamę internetową w górę

W 2013 roku kontynuowane były wzrosty w zakresie SEO i SEM. Reklama w Internecie według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC, spełnia coraz większą rolę w kampaniach marketingowych firm w Polsce. Wydatki na reklamę online w naszym kraju w 2013 roku wzrosły o 10,2% względem 2012 roku, zaś wartość tego rynku przekroczyła 2,4 mld zł. Duże znaczenie dla rozwoju rynku reklamowego ma reklama mobilna. Rosną nakłady reklamodawców na reklamę wideo online i działania w social media. Reklama graficzna pozostaje liderem dynamiki wzrostów SEO/SEM. Marketing w wyszukiwarkach miał w 2013 roku aż 35% udział w rynku reklamy internetowej. SEM wzrasta w Polsce szybciej, niż cały rynek reklamy online. Jednym z liderów sektora SEO i SEM w Polsce pozostaje firma Eactive, która od 4 września 2000 roku zajmuje się marketingiem internetowym.

Właściciel firmy, Michał Kliszczak powiedział: "W 2000 roku mało kto dostrzegał szerokie możliwości Internetu w zakresie promocji i reklamy. Eactive zainwestowało wówczas w tą dziedzinę, zatrudniając specjalistów z branży i gromadząc bezcenne doświadczenie. Od 2005 roku nasza firma koncentruje się na marketingu w wyszukiwarkach internetowych, zdobywając prestiżowe zlecenia, od znanych klientów na polskim rynku. Z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że rynek SEO/SEM będzie z roku na rok wzrastał w stabilnym tempie".

Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że w 2014 roku wydatki netto na reklamę w Polsce wzrosną o 1,8% w stosunku do 2013 roku, a wartość rynku wyniesie około 6,51 mld zł.

Źródło: Eactive, SIZ PAP

www.eactive.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764