logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wzrost przychodów Grupy PMPG Polskie Media S.A. w I połowie 2023 r.

  PR 22.09.2023, przeczytano 369 razy
ilustracja

Grupa PMPG Polskie Media S.A. nie tylko utrzymała, ale nawet powiększyła w pierwszym półroczu przychody o 4 proc. względem analogicznego okresu 2022 r., który był dla Grupy PMPG Polskie Media S.A. rekordowy pod tym względem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wzrost-przychodow-grupy-pmpg-polskie-media-s.a.-w-i-polowie-2023-r.,401461,artykul.html

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media S.A. w I półroczu 2023 roku wyniosły 22,75 mln zł i były o 4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej, gdy wyniosły 21,85 mln zł. Grupa utrzymała, a nawet podniosła poziom przychodów ze sprzedaży, o blisko 0,9 mln zł względem analogicznego okresu 2022 roku, który był pod tym względem rekordowy. Grupa osiągnęła wówczas (1.poł.2022 r.) 68 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży.

W pierwszej połowie bieżącego roku, obok wzrostów przychodów ze sprzedaży w wysokości 0,9 mln zł, wzrosły również koszty o 3,4 mln zł. Grupa wypracowała tym samym skonsolidowany zysk netto w wysokości 856 tys. zł.

Utrzymanie przychodów ze sprzedaży na podobnym poziomie, co w analogicznym okresie 2022 r. można odczytać jako sukces Grupy w obliczu sytuacji na rynku reklamy, na którą silnie oddziałuje sytuacja makroekonomiczna i nastroje konsumenckie. Na wzrost kosztów, wpływ miała również rosnąca cena papieru, oraz inwestycje w oba wydawane tytuły w postaci uruchomienia nowych formatów oraz ich sukcesywnego rozwoju.

- Utrzymujemy wysokie przychody ze sprzedaży w 1 połowie 2023 r. To niewątpliwie zasługa rozwoju nowych formatów i obszarów tematycznych (np.: Dom.Wprost.pl, nowe podcasty oraz segment lifestyle na Wprost.pl). Trafiają one do coraz szerszego grona użytkowników i reklamodawców, co znajduje swoje przełożenie w rosnących przychodach Grupy - mówi Jolanta Kloc, Wiceprezes Zarządu PMPG Polskie Media S.A. – Na stronę przychodową wpływa także działalność eventowa Grupy, która od lat pozostaje ważnym elementem tożsamości obu wydawanych tytułów. – dodaje Kloc.

Wyniki jednostkowe PMPG Polskie Media S.A.

W 1 połowie 2023 r. PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła jednostkowy zysk netto w wysokości 753 tys. zł wobec 2 883 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży PMPG w 2023 r. wyniosły 13,5 mln zł i były niższe o 7 % niż przed rokiem o kwotę 960 tys. zł.

Pierwszą połowę 2023 roku spółka PMPG Polskie Media S.A. zakończyła z zyskiem brutto w wysokości 823 tys. zł, na który składa się zysk z działalności operacyjnej w wysokości 0,6 mln zł oraz zysk z działalności finansowej w wysokości 0,2 mln zł.

Spółka jednostkowo osiągnęła mniejsze przychody ze sprzedaży w wysokości 1 mln zł przy równoczesnym wzroście kosztów operacyjnych również o 1 mln zł i mniejszych przychodach finansowych o kwotę 0,7 mln zł (odwrócenie odpisów aktualizujących na aktywa finansowe).

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mieszkańcy kraju nad Wisłą nadal są nieodzownymi fanami piłki nożnej. Obrazują to wyniki badania Mastercard1, w którym aż 61% respondentów wskazało, że są najszczęśliwsi wtedy, gdy mogą oglądać swoją drużynę narodową na żywo. Wskazują to również wyniki oglądalności rozgrywek podczas EURO 2024. Mecze transmitowane przez TVP1 gromadziły przed telewizorami...
Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764