logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

X Międzynarodowy Konkurs Graficzny rozstrzygnięty

   17.04.2020, przeczytano 1894 razy
ilustracjastrzałka
Mykhailo Sliusar

Główna nagroda za zobrazowanie tematu "Za dużo, za mało" trafia do Bratysławy. Tegoroczni laureaci zostali wyłonieni w nietypowy sposób. Po raz pierwszy w historii konkursu obrady Jury odbyły się w trybie on-line. Tę sytuację wymusił stan zagrożenia epidemiologicznego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/x-miedzynarodowy-konkurs-graficzny-rozstrzygniety,386643,artykul.html

- Zmodyfikowany regulamin konkursu umożliwił uczestnikom swobodniejszy dobór formatu oraz dopuścił pominięcie hasła „Za dużo, za mało”, a więc rezygnację z użycia jakiegokolwiek liternictwa. Tym samym selekcja finalistów stała się wyzwaniem dla jurorów, którzy zmuszeni byli porównywać prace typowo plakatowe z ilustracjami. Szczęśliwie w końcowym werdykcie udało się odzwierciedlić ów przekrój konwencyjny i tak w finalnej trójce znalazły się dzieła reprezentujące obie kategorie – tłumaczy Ziemowit Kościelny, przewodniczący Jury.

Zwycięzcą tej edycji konkursu został Mykhailo Sliusar (Bratysława). - Chciałem zwrócić uwagę odbiorcy na wszystkie popularne aplikacje, które absorbują całą naszą uwagę. Funkcjonujemy w czasach, w których już często nie doceniamy klasycznych ludzkich interakcji. Wykorzystane przeze mnie powiadomienie „nie dostarczone” symbolizuje charakter interakcji on-line, które nigdy nie będą dogłębnie szczere. Projekt nawiązuje do systemu operacyjnego IOS, gdyż chciałem, aby u odbiorcy pojawiły się jednoznaczne skojarzenia – zaznacza Mykhailo Sliusar.

Drugie miejsce zajęła Wiktoria Malewska (Gliwice). Członkowie Jury docenili typowo plakatowe środki wyrazu – prostotę kompozycji oraz mocny centralny akcent kolorystyczny. Pozwoliło to uzyskać natychmiastową czytelność dość skomplikowanego i skłaniającego do przemyśleń przekazu.

ilustracjastrzałka

Trzecie miejsce przypadło Julii Szkółce (Kraków). Zdaniem Jury, jej praca to świetne połączenie rysunku odręcznego z kolażem, zaś tematycznie – parabola skomplikowanego świata współczesnej nastoletniej psychiki.

ilustracjastrzałka

- Rzeczywistość, w jakiej się znaleźliśmy, wymusiła zmianę całej formuły tej edycji. Zostaliśmy zmuszeni do rezygnacji z tradycyjnego spotkania młodych artystów, ich nauczycieli, sponsorów oraz przedstawicieli Zespołu Szkół Poligraficzno-Medialnych. Nie pozostaje nam nic innego, jak spokojnie czekać na sytuację, powrotu poczucia bezpieczeństwa. Mamy szczerą nadzieję, że mimo tych przeciwności uda nam się spotkać i sfinalizować jubileuszową edycję konkursu – mówi Agnieszka Kopecka PR Manager Małopolskiego Klastra poligraficznego.

Źródło: MM Druk Serwis

www.mmds.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764