logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Xerox: Czym jest pełna ochrona danych osobowych?

  PR 18.05.2018, przeczytano 563 razy

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o Ochronie Danych Osobowych (RODO) już obowiązuje. Termin jego ostatecznego wdrożenia upłynie w maju 2018 roku. Co robić, żeby odpowiednio wcześnie przygotować się na zmianę przepisów i uniknąć wysokich kar za nieprawidłowe przetwarzanie danych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xerox%3A-czym-jest-pelna-ochrona-danych-osobowych,36549,artykul.html

Rozwiązaniem jest odpowiedni dobór oprogramowania i sprzętu, które działając w połączeniu ze sobą zapewnią ustandaryzowane poziomy bezpieczeństwa, nie angażując przy tym użytkownika.

- Aby bazy danych stanowiły bezpieczny zbiór informacji, należy wdrożyć procedury, które będą się opierać na trzech głównych filarach: prewencji, ocenie ryzyka w zakresie bezpieczeństwa i monitoringu w celu wykrywania potencjalnych naruszeń. Każdy z tych filarów jest istotny dla zachowania poufności przechowywanych informacji. Jedynie ich spójny zestaw może stanowić gwarancję bezpieczeństwa informacji. - mówi Radosław Skowronek, PreSales and Implementation Team Manager, Xerox Polska

Prewencja

Czyli wdrożenie środków organizacyjnych i technicznych, w sposób zapewniający bezpieczeństwo danych, przeciwdziałający potencjalnym wyciekom lub naruszeniom.

- Szczególny nacisk kładziony przez Xerox na bezpieczeństwo sprawia, że prewencja jest działaniem wykorzystującym największą liczbę narzędzi. To m.in. podpis elektroniczny, możliwość szyfrowania danych i kontroli dostępu, gwarantowane w urządzeniach Xerox. - mówi Radosław Skowronek, PreSales and Implementation Team Manager, Xerox Polska.

Rozwiązania te wykorzystują zarówno podstawowe (fabryczne) funkcje urządzeń i aplikacji produkowanych przez Xerox, jak również moduły zewnętrznych, wyspecjalizowanych dostawców, które po zintegrowaniu ze sobą stanowią jednolite rozwiązanie. W ramach takiego spójnego rozwiązania użytkownicy urządzeń Xerox będą mogli zarządzać danymi i dokumentami. Umożliwi to wbudowany mechanizm kontroli ważności operacyjnej i formalno-prawnej dokumentów, zarządzania ich cyklem życia, a także zarządzania relacjami pomiędzy danymi  i dokumentami, do których dostęp uzyskają jedynie uprawnione osoby (ze wsparciem rozwiązań takich jak: Microsoft Active Directory, Lightweight Directory Access Protocol - LDAP).

Użytkownicy, w ramach otrzymanego dostępu, będą również dysponować uprawnieniami różnych poziomów dostępu (m.in. możliwość edycji, widok całego lub części dokumentu – również zanonimizowanego lub pseudonimizowanego, drukowanie w kolorze lub monochromatyczne). Co istotne, replikacja danych w obrębie jednej firmy odbywa się z wykorzystaniem protokołów LDAPS, SMTPS CZ IMAPS. To tylko część funkcjonalności dostępnych dzięki Xerox.

Ocena ryzyka w zakresie bezpieczeństwa

To nowość w kontekście ochrony danych,  według którego podmioty administrujące i przetwarzające dane zobowiązane są, już na etapie projektowania systemów, szacować ryzyko przetwarzania danych, a także skutków tego procesu. Z tego powodu wprowadzono możliwość audytowania ról użytkowników w procesie przetwarzanie dokumentów i weryfikacji, kto wykonał konkretne operacje na danych. Standardem zapewnianym przez Xerox jest także regularna kontrola bezpieczeństwa środowiska druku, czyli m.in. weryfikacja dostępu do urządzeń, konfiguracji i wersji oprogramowania wykorzystywanego przez użytkowników.

Monitoring w celu wykrywania naruszeń

Na monitoring składa się analiza i wykrywanie naruszeń bezpieczeństwa, w efekcie którego mogłoby dojść do zniszczenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub dostępu do danych. W tym celu stosowane są zabezpieczenia opierające się na sformułowanych w RODO wymaganiach (w szczególności poufności, integralności, dostępności, rozłączności, autentyczności i niezawodności), które umożliwiają kontrolowanie tożsamości osób korzystających z dokumentów, ochronę przed nieuprawnionym dostępem i zapewniają konkretne reakcje systemu.

- Wszystkie te mechanizmy są monitorowane pod kątem zgodności środowiska druku i testowane na wypadek ataków typu DoS, DDoS, , DRDoS, SQL Injection, Code Injection i Buffer Overflow. - mówi Radosław Skowronek, PreSales and Implementation Team Manager, Xerox Polska

Źródło: Xerox Polska

www.xerox.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy memy podlegają prawu autorskiemu?
Autorem pojęcia „mem” jest najprawdopodobniej Richard Dawkins – brytyjski teoretyk ewolucji biologicznej, związany z Uniwersytetem Oxfordzkim. W morzu definicji, najbardziej intrygująca jest ta, mówiąca że „mem” to „podstawowa jednostka informacji kulturowej, która, podobnie do genów, powiela się, mutuje i podlega działaniu doboru naturalnego”1. Kto by...
Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?
Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu...
Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie wszystko stracone, z...
Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764