logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Xerox elektryzuje targi Drupa 2004

  PR 28.05.2004, przeczytano 1000 razy

Xerox zelektryzował największe na świecie targi drukarskie, prezentując siedem nowych systemów klasy wyższej oraz poszerzoną ofertę usług.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xerox-elektryzuje-targi-drupa-2004,2229,artykul.html

Na targach Drupa 2004, odbywającej się co cztery lata „olimpiadzie” branży drukarskiej, firma Xerox Corporation zaprezentowała siedem nowych systemów cyfrowych, poszerzoną ofertę usług oraz narzędzia do zarządzania cyklem produkcyjnym. Przedstawione rozwiązania zmieniają tradycyjne metody drukowania, zwiększając obroty i pomagając osiągnąć zysk zarówno firmie Xerox, jak i jej klientom.

Dla firmy Xerox targi Drupa były okazją do umocnienia dominującej pozycji w dziedzinie profesjonalnego druku cyfrowego oraz zademonstrowania, jak dostawcy usług drukarskich mogą rozwinąć działalność i wejść na szybko rosnące rynki. Xerox uważa, że wykorzystanie technologii cyfrowej na rynkach obsługiwanych obecnie przez druk offsetowy może być warte nawet 18 miliardów dolarów.

Firma zaprezentowała najszerszy w branży asortyment systemów cyfrowych, obejmujący rozwiązanie pracujące z szybkością nawet 1000 i więcej obrazów na minutę. Systemy zaprojektowano tak, aby mogły drukować dowolne materiały, od książek w miękkiej lub twardej oprawie do spersonalizowanych broszur dla klientów biur podróży, kolorowych ulotek w agencjach nieruchomości, identyfikatorów ze zdjęciem, czy dużych rysunków architektonicznych.

Na ogromnym (o powierzchni 3400 m2), dwupiętrowym stoisku firmy Xerox, kolorowe i czarno-białe systemy produkcyjne realizowaly w czasie rzeczywistym aplikacje klientów. Sprzęt wspierany był przez oprogramowanie, rozwiązania i usługi, dzięki którym firma zdobyła czołową pozycję w dziedzinie profesjonalnego druku kolorowego i czarno-białego oraz w branży wydawniczej zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Stoisko Xerox odwiedziło ponad 68 tys. uczestników targów, W rezultacie rozmów i prezentacji pierwsza firma z Polski – drukarnia D&D z Gliwic – złożyła zamówienie na instalację innowacyjnej linii Docu Color iGen3. Ponadto obecni na targach przedstawiciele D&D złożyli zamówienie na nowy – mający swoją premierę na targach Drupa – średnionakładowy system do druku czarno-białego, Nuvera 120.

Strategia cyfrowa firmy Xerox cieszy się coraz większym poparciem w branży drukarskiej, która — według prezesa i dyrektora generalnego firmy Xerox, Anne M. Mulcahy — zmienia się z przemysłu wytwórczego, uwarunkowanego gospodarką, w przemysł usługowy skupiony na potrzebach klienta.

„Komunikacja graficzna to już nie tylko atrament na papierze. Chodzi o tworzenie dokumentów, które są bardziej inteligentne i przydatne dla użytkownika — powiedziała Mulcahy na konferencji prasowej. — Jakość i szybkość druku w technologii cyfrowej zbliża się do tradycyjnego druku offsetowego. W przyszłości technologie cyfrowa i offsetowa będą się uzupełniać — wspierane przez zintegrowane rozwiązania do zarządzania cyklem produkcyjnym oraz usługi dodatkowe”.

Strategia „nowego biznesu drukarskiego”, po raz pierwszy sformułowana przez firmę Xerox na targach Drupa 2000, polega na dostarczaniu usług druku w oparciu o małe nakłady, szybką realizację zleceń i personalizację. Na targach Drupa 2004 firma Xerox przełożyła tę filozofię na druk komercyjny, wydawnictwa książkowe, biura usługowe oraz usługi szybkiego drukowania i kreatywnych projektów.

Dominacja w dziedzinie technologii cyfrowej
Na poprzedniej edycji targów Drupa w 2000 r. firma Xerox przedstawiła linię profesjonalnych maszyn drukarskich DocuColor 2000, która odniosła największy sukces w swojej klasie (ponad 10 000 instalacji). Na tych samych targach firma Xerox zaprezentowała wstępną wersję przełomowego systemu produkcyjnego DocuColor iGen3(tm) — teraz powszechnie dostępnego w Ameryce Północnej oraz Europie i coraz częściej instalowanego na rozwijających się rynkach, takich jak Brazylia, Meksyk i Rosja. Fuji Xerox, wspólne przedsięwzięcie firm Xerox i Fuji Photo Film Co. Ltd. i centrum działalności firmy Xerox w Japonii oraz na obszarze Pacyfiku, poinformowało o rozszerzeniu dystrybucji systemów DocuColor iGen3 na Japonię i Australię. Systemy iGen3 wydrukowały do tej pory 400 milionów stron, przekraczając oczekiwania co do nakładu i niezawodności.


Na targach Drupa 2004 premierę miały następujące produkty Xerox:

  • Dwa nowe, czarno-białe cyfrowe systemy produkcyjne, w których zastosowano wiele technologii pochodzących z systemu DocuColor iGen3. Debiut tych produktów na targach drupa wiąże się z wprowadzeniem nowej nazwy — „Nuvera” — która podkreśla większe możliwości i nowe realia druku cyfrowego. Cyfrowe systemy produkcyjne Xerox Nuvera 100 i 120 są oparte na przełomowej platformie technologicznej przedstawionej w styczniu, zbliżają się do jakości offsetowej bardziej niż jakiekolwiek inne czarno-białe systemy cyfrowej i wykonują zadania uprzednio zarezerwowane dla offsetu. „Wprowadzenie wysokowydajnej wersji tej platformy to doskonały ruch — ocenia analityk Andy Tribute z firmy Attributes Associates. — Systemy te otwierają nowe zastosowania, a nazwa Nuvera odróżnia je od dobrze znanej linii DocuTech firmy Xerox”.

  • Dwa superszybkie systemy drukujace na papierze ciągłym. Xerox DocuPrint 525 i 1050 to najwydajniejsze i najbardziej ekonomiczne produkty drukujące na papierze ciągłym z szybkością 532 i 1064 obrazów na minutę, czyli 25 procent szybciej niż poprzednio oferowane model. Nowe rozwiązania są przeznaczone na strategiczny, szybko rosnący segment rynku. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów na papier ciągły systemy firmy Xerox drukują na rolkach papieru dość szerokich, aby pomieścić trzy obrazy o wymiarach 6 × 9 cali (152 × 229 mm) w poprzek strony — jest to popularny format książek w miękkiej oprawie oraz rozliczeń kart kredytowych.

  • Dwa systemy szerokoformatowe — Xerox 6030 i 6050 — które drukują, kopiują i skanują plany, renderingi oraz mapy GIS (Global Information Systems) używane w inżynierii, agencjach rządowych i przemyśle wytwórczym. Systemy te zajmują najmniej miejsca w swojej klasie i precyzyjnie odtwarzają cienkie linie.

  • Nowy skaner Xerox FreeFlow Scanner 665, który działa z szybkością 65 stron na minutę i automatycznie tworzy obrazy o profesjonalnej jakości, które dotychczas dało się uzyskać tylko za pomocą ręcznej edycji.

Ponadto Xerox zapowiedział wprowadzenie ulepszeń do systemu DocuColor iGen3, w tym funkcję nakładania ochronnej powłoki UV zapewniającej większą trwałość dokumentów kolorowych. Szeroki asortyment opcji wykończeniowych systemu iGen3 umożliwia oprawianie, klejenie taśmą, składanie i przycinanie dokumentów. Nowe papiery i nośniki specjalne mają jeszcze zwiększyć ilość drukowanych dokumentów. Wielu użytkowników systemów iGen3 drukuje średnio ponad 500 000 stron miesięcznie.

Targi Drupa były okazją do złożenia zamówień na instalację najnowszych maszyn Xerox. Systemy iGen3, Nuvera™100/120, DocuPrint 1050 CF i in. zamówiły firmy z Europy Centralnej i Srodkowo-Wschodniej (m.in. TED Gigaprint z Holandii, Seetal Schaller AG ze Szwajcarii, Raiffeisen Bank, Drukarnia Buckingham Press z Wielkiej Brytanii).

Ulepszony cykl produkcyjny — większe korzyści
Oprócz nowych technologii klienci poszukują nowych sposobów zmniejszenia kosztów i uproszczenia cyklu produkcyjnego, obejmującego proces druku od złożenia zlecenia do wystawienia rachunku. Oparte na otwartej architekturze oprogramowanie Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection(tm) wykorzystuje zbiór elektronicznych instrukcji, aby przyspieszyć realizację zadań cyfrowych, a nawet zintegrować je z tradycyjnym, offsetowym ciągiem produkcyjnym.

Na targach Drupa Xerox przedstawił oparty na standardach system produkcyjny, który umożliwia drukarzom korzystanie z technologii wielu producentów w celu zarządzania zadaniami od ich utworzenia do zakończenia. Rozwiązanie to łączy oprogramowanie firm Xerox, Creo Inc. oraz Adobe Systems Incorporated. Wykorzystuje dwa standardy branżowe — PDF do obsługi plików wydruku oraz JDF (job definition format) do obsługi zadań elektronicznych — przyspieszając produkcję i zmniejszając liczbę błędów.

Nowe sposoby osiągnięcia sukcesu
Hasło promujące ekspozycję Xerox na targach Drupa — „Nowe podejście do drukowania: więcej sposobów osiągania zysku” — odzwierciedla nacisk, jaki Xerox kładzie na sukces klienta. Dział Xerox Global Services pomaga firmom oszacować potrzeby w zakresie druku, wdrożyć odpowiednie technologie i procedury oraz uzyskać znaczne oszczędności w ramach realizowanych zleceń.
Firma Xerox przedstawiła też kolejne narzędzia z rodziny Profit Accelerator(tm) — zasoby, które przyspieszają osiągnięcie zysku z inwestycji w technologię cyfrową.

Źródło: Xerox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764