logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

XII edycja konkursu „Zainspirowani Japonią”

   19.01.2023, przeczytano 1220 razy
ilustracjastrzałka

Rozpoczyna się kolejna edycja konkursu graficznego „Zainspirowani Japonią”. Projekt ten ma już 12-letnią historię i cieszy się coraz większym powodzeniem, z każdą kolejną odsłoną przybywa więcej prac, które zachwycają swoją wyjątkowością. W tegorocznej puli nagród zgromadzono nagrody rzeczowe oraz kursy edukacyjne o wartości przekraczającej 10 tysięcy złotych ufundowane przez firmę Alstor, dystrybutora produktów EIZO i Wacom w Polsce, platformę edukacyjną eduweb.pl oraz szkołę concept artu Focal Point School. Ponadto tegoroczna edycja konkursu została objęta patronatem honorowym Ambasady Japońskiej, przyznanym przez Ambasadora Japonii Akio Miyajima.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xii-edycja-konkursu-_zainspirowani-japonia_,398686,artykul.html

Konkurs „Zainspirowani Japonią” jest idealnym sposobem na sprawdzenie swoich umiejętności plastycznych w praktyce. Sama kultura japońska to potężny zbiór wartości, zwyczajów i wierzeń, dzięki którym uczestnicy konkursu posiadają niewyczerpane źródła inspiracji. Warto zaznaczyć, że ufundowane w konkursie nagrody rzeczowe pochodzą z kraju kwitnącej wiśni.

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu pracy wykonanej dowolną techniką cyfrową, związanej oczywiście z Japonią. Uczestnikiem konkursu może być każda osoba, która ukończyła 18 rok życia i przebywa na terytorium Polski.

Konkurs Zainspirowani Japonią co roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem, w poprzedniej edycji zgłoszono ponad 200 prac. Wśród laureatów konkursu znaleźli się artyści, którzy obecnie cieszą się dużą popularnością na polskiej scenie graficznej, m.in. Maciek Polak, Kamila Kozłowska, Anna Betlejewska, Sebastian Skrobol czy Igor Chołda (Aqualoopa).

Nad poziomem merytorycznym konkursu czuwać będzie profesjonalne jury, w którym zasiądą: Patryk Hardziej, Bartosz Kosowski, Aleksy Pawluczuk, Maciej Piątek, Adam Radoń, Aleksandra Tulibacka oraz Darek Zabrocki. Wszyscy są czynnymi projektantami oraz edukatorami z wieloletnią praktyką.

W tym roku nagrodą główną jest monitor graficzny ze sprzętową kalibracją, EIZO ColorEdge CS2420. Model ten cechuje precyzyjne zarządzanie kolorem oraz szerokogamutowa matryca, która może wyświetlić aż 99% kolorów z przestrzeni AdobeRGB. To świetne narzędzie pracy dla wszystkich osób zajmujących się dziedzinami kreatywnymi, w tym fotografów, projektantów, rysowników czy grafików.

W konkursie zostaną również przyznane wyróżnienia, laureaci otrzymają:

  • Tablet Wacom Intuos Pro M - to jeden z najpopularniejszych modeli lidera rynku tabletów graficznych. Piórko Pro Pen 2 jest od kilku lat najlepszym piórkiem na rynku – jest niezwykle czułe na nacisk (ponad 8000 poziomów), dzięki czemu zapewnia wysoką precyzję. Programowalne przyciski ExpressKeys i pierścień dotykowy pozwalają na szybki dostęp do ulubionych skrótów, a ekranowe menu pomaga w pełni skupić się na swojej pracy. Zarówno piórko, jak i sam tablet działają bezprzewodowo.
  • 2 roczne abonamenty do serwisów eduweb i Ahoy - Abonament eduweb gwarantuje roczny, nielimitowany dostęp do całego serwisu, w tym wszystkich ścieżek dostępnych na stronie (np. Fotografia, Programowanie, UX/UI, Grafika). Każda ścieżka to minimum kilkanaście godzin praktycznych szkoleń, prowadzących krok po kroku w wybranej dziedzinie. Cały serwis to setki szkoleń i warsztatów. Dodatkowo abonament ten daje dostęp do serwisu Ahoy, czyli miejsca gdzie spotykają się uczestnicy poszczególnych ścieżek. To genialne miejsce do zadawania pytań, korzystania z dodatkowej wiedzy, inspirowania się i… uczenia od innych.
  • Kurs Focal Point School „Intro to digital painting” - 6-tygodniowy kurs projektowania pod kątem gier i produkcji filmowych dostępny w wersji online lub w trybie stacjonarnym w szkole zlokalizowanej w Gdańsku. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych instruktorów i czynnych concept artystów: Darka Zabrockiego i Michała Kusa. Celem zajęć jest przekazanie podstawowych umiejętności z zakresu malarstwa cyfrowego, pomoc w zrozumieniu komunikacji wizualnej i standardów branżowych.

W regulaminie przewidziano również nagrodę publiczności, jest nią tablet Wacom Intuos M, jeden
z podstawowych modeli umożliwiających rozpoczęcie działalności kreatywnej. Ma on 4 programowalne przyciski, moduł wi-fi umożliwiający pracę w dowolnej pozycji oraz czułe piórko z ponad 4.000 poziomami nacisku. Oferowany jest wraz z 3 aplikacjami, które pozwolą na podjęcie artystycznych aktywności zaraz po podłączeniu do komputera.

Konkurs rozpoczyna się 16 stycznia, prace konkursowe można wysyłać do 31 marca.

Ogłoszenie werdyktu wraz z wernisażem prac z short listy planowane jest na 27 kwietnia.

  • Organizatorami konkursu są: EIZO i Wacom.
  • Partnerami konkursu są: Ambasada Japonii w Polsce, drukarnia butikowa Cerasus, platforma edukacyjna Eduweb.pl, magazyn internetowy Grafmag, warszawska galeria sztuki Pragaleria, Międzynarodowy Fesitwal Komiksu i Gier w Łodzi oraz społeczność The Brief. Co znosi psychika grafika.  
  • Regulamin i szczegółowe informacje na temat konkursu znaleźć można TUTAJ.

Źródło: ALSTOR Sp.j. A. Zwierzynski i Wspólnicy

www.alstor.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy „Jak Bank Pekao S.A. stał się SIGMĄ”, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. 
 Dobre, bo śląskie! Finał jubileuszowej edycji konkursu „Śląska Rzecz”
W czwartek, 26 czerwca w Zamku Cieszyn odbędzie się ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek w ramach jubileuszowej 20. edycji konkursu Śląska Rzecz 2024. Tego samego dnia nastąpi także otwarcie wystawy prezentującej nagrodzone i wyróżnione w konkursie projekty.
TikTok Ad Awards CE 2025: ruszyły zgłoszenia
9 czerwca ruszyły zgłoszenia  do TikTok Ad Awards CE 2025 – najważniejszego konkursu TikToka dla marek z Europy Środkowo-Wschodniej. Nagrodzone zostaną najbardziej kreatywne i skuteczne kampanie reklamowe oparte na podejściu „TikTok-first”. Zapisy do konkursu trwają do 24 września.
Startuje konkurs WILDNESS by Artystyczna Podróż
„WILDNESS” – pod takim hasłem odbywa się kolejny, siódmy już Instagramowy konkurs, który ERGO Hestia organizuje we współpracy z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. Ta inicjatywa od lat z powodzeniem łączy świat mediów społecznościowych z przestrzenią sztuki, dając szansę utalentowanym twórcom na zaprezentowanie swojej...
Konkurs kreatywny ArtInPost 2025
Po raz kolejny zapraszamy amatorów i pasjonatów projektowania graficznego, klientów i wielbicieli nadawania i odbierania przesyłek przez Paczkomat, aby w kreatywny sposób opowiedzieli o miejscach, które są dla nich ważne i zaprojektowali inspirowaną nimi grafikę na urządzenie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764