logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

XIX Kongres Profesjonalistów Public Relations coraz bliżej

   10.01.2019, przeczytano 356 razy
ilustracjastrzałka

W ubiegłym roku prawie 80% marek zrealizowało kampanie marketingowe z udziałem influencerów. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. „Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie 25 i 26 kwietnia 2019 roku. Zaproszeni prelegenci będą dyskutować o tym czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe oraz w jaki sposób skutecznie z nimi współpracować.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xix-kongres-profesjonalistow-public-relations-coraz-blizej,380734,artykul.html

Według raportu Launchmetrics podsumowującego badanie znaczenia i wypływu influencerów, 90% profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna, bowiem odbiorcy przejęli kontrolę nad treściami, które do nich docierają. Według raportu OnAudience z 2017 roku prawie 46% internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy – odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.

– Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations nikt nie znał słowa „influencer” oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności. Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów – ocenia Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu. – Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations.

Influencerów w Polsce będzie coraz więcej i już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości, dlatego też organizatorzy Kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie. XIX edycja tego wydarzenia oferuje nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. 25 i 26 kwietnia 2019 r. prelegenci i goście Kongresu będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.

Według raportu B(v)log Power opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 milionów użytkowników social mediów. Dla 25% internautów blogi i vlogi to źródło zaufanej informacji zakupowej, a ponad 1/3 badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu zrezygnowała z zakupu konkretnego produktu. Te dane potwierdza również Ryan Socach, Managing Director Mediakraft TV oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu. – Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści – kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 roku budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Ryan, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.

Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja Kongresu to szansa na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych. Zapraszamy na Kongres, a zgłoszenia przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza znajdującego się na stronie wydarzenia: www.kongresprofesjonalistow.pl w zakładce „Zgłoszenia”. Na stronie dostępny jest również pełny program Kongresu oraz sylwetki prelegentów.

Kongres objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Exacto Sp. z o.o.

www.exacto.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TFP Grafika – innowacyjność w druku 3D – pozwól się zaskoczyć
Producent display’ów, opakowań i materiałów POS zaprezentuje się premierowo na FestiwalMarketingu.pl z nowoczesną drukarką 3D MassiVit 1800 PRO - pionierskim rozwiązaniem druku wielkoformatowego 3D dla komunikacji wizualnej.
Kampania społeczna „Od początku”
66% Polaków jako główną przyczynę aborcji postrzega brak wsparcia kobiet w ich najbliższym otoczeniu wynika z badań Fundacji CitizenGO, która rozpoczyna nową ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem: “Od początku”.
A digital na to: KFC
Dziś nasi eksperci zespołu digital na warsztat wzięli wirtualnego influencera KFC - Colonela Sandersa.
Włodzimierz Schmidt ponownie wybrany na Prezesa Zarządu IAB Europe
Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, został ponownie wybrany na stanowisko Prezesa Zarządu IAB Europe – europejskiej organizacji, która skupia swoje działania wokół rozwoju reklamy cyfrowej i edukacji rynku w zakresie potencjału tego sektora. Będzie kierował pracami organizacji do 2021 roku.Włodzimierz...
PGE sponsoruje Zofię Klepacką, multimedalistkę windsurfingu, od 2012 r. i ceni jej sukcesy sportowe. PGE jest sponsorem sportowca, a opinie Zofii Klepackiej są jej opiniami prywatnymi, dlatego – w odniesieniu do spekulacji medialnych – spółka informuje, że nie podejmowała działań mających na celu ograniczenie aktywności medialnej Zofii Klepackiej.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764